Nomármost az természetes, hogy a kíméletlen piaci versenyben, amely ugye különös súllyal nyomja a T-birodalom vállait, csak az marad talpon, aki képes a megújulásra. A forgalomkorlátozás semmiképpen sem újdonság, a Chello például mindig is így működött, és oda is írta a hirdetéseiben, hogy mennyi a limit. Az újítás az, hogy a T-Online eltekint a korlát publikálásától, sőt jó alaposan kihúzza tussal, hogy nincs határ, aztán egyszer csak mégis van. Vérbeli komcsik: Magyarország szabad, bármit csinálhatsz, amit szabad.
Azzal nekem semmi bajom nincs amúgy, hogy másképp kezeli a szolgáltató azt, aki épp csak a leveleiért mászik fel a netre, meg azt, aki talicskaszám tölti le a filmeket. Azért csöndesen megjegyezném, hogy egyelőre a T-Online-nak és Simó Györgynek kurvára semmi köze hozzá, jogtiszta tartalom forog-e a hálózaton vagy sem, attól meg végképp kinyílik a zsebemben a Scud-indító, ha a letöltögetést eleve visszaélésnek minősíti az a vállalat, amely nagy erőkkel ajánlja figyelmünkbe a szélessávú tartalmait. Itt a T-Online próbálja befeketíteni azokat, akik bedőltek a hazugságainak, amikre mindjárt rá is térünk.
Ami érdekel, az az, hogy a T-Online hazudik. Hazudik, megtéveszti az előfizetőit, és ezt a hazugságot akkora felületen követi el, hogy az az űrből is látszik. Szakadjon a fejükre a Discovery. A T-Online ugyanis nem árulja el, mennyi az annyi, ahonnan neki nem gazdaságos a júzer. Azt árulja el, hogy "korlátlan internet az egész családnak", meg hasonlók, és sehol egy büdös szó nem esik a korlátozásról. Az valami sötét titok. Egyszer majd kérünk magától valamit, Pelikán elvtárs, de ne akarja előre tudni. Vegye csak meg a korlátlan internetjét, meg még adunk hozzá kínai tartóselemet is, ami sose merül le. Aztán majd utólag fölszereljük a korlátot.
Mit lehet csinálni az ilyen bűnbandákkal? Szerencsére a monopólium nem csorbítatlan már. Igazán nem szükséges, hogy neoluxszal kijavítsuk a hazugságaikat városszerte. Ott a Gazdasági Versenyhivatal, szép vastag bírságokat szokott kiszabni az ilyen hablatyért. Bizonyára megteszi most is. És egyelőre van még másik két tucat szolgáltató, akik már tervezik is a kampányt: nálunk nem bűnös a kedves vásárló. Vagy legalább nem vágjuk át, mert nem rózsaszín műbőrből van a pofánk.