Karrier: Vitézy Dávid a közlekedési múzeum főigazgatója lett
![DSC 3745](http://kep.index.hu/1/0/1082/10825/108258/10825895_ca68881c0ef07dc853e3985d5324cb09_wm.jpg)
További Belföld cikkek
-
Sorra szólalnak meg az ÖT szereplői a műsor elhalasztásáról
- Munkásokat szállító busz gyulladt ki Tarnaörs határában
- Mágneshorgászat közben meghalt egy 13 éves fiú Győr-Moson-Sopronban
- Budapest főtájépítésze nem érti, miért lesz a Margitsziget egy része no-go zóna augusztus 20-án
- Demokratikus Koalíció: A rendőrség után a NAV is beszállt a DK elleni kormányzati támadásba
Vitézy Dávidot, a Budapesti Közlekedési Központ korábbi vezérigazgatóját bízta meg január 16-ától a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói feladataival az emberi erőforrások minisztere.
A közlemény szerint az Emberi Erőforrások Minisztériuma októberben a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjának betöltésére pályázatot írt ki, de az eredménytelenül zárult, ezért a miniszter az új pályázat kiírásáig megbízott vezető kinevezéséről döntött.
Vitézy Dávid a terveiről
A Városliget megújítása során újjáépülő múzeumban a kiállító- és a közönségforgalmi terek több ezer négyzetméterrel bővülnek, az évtized végére egy megjelenésében teljes műemléki rekonstrukción átesett, belül pedig 21. századi múzeum nyitja majd meg kapuját. A Közlekedési Múzeum egyedülálló történeti gyűjteménnyel rendelkezik, és az egyik legfontosabb közgyűjteményünk, melynek anyaga a milleniumi kiállításra vezethető vissza. Célunk, hogy az új kiállítás bemutassa azt, hogy milyen volt a magyar vasút a legsikeresebb, világszínvonalú korszakában és miképp segítette a vidék fejlődését, vagy épp hogyan működött Budapest lényegében autók nélkül, majd hogyan ment végbe a közúti közlekedés, az autózás fejlődése, térnyerése, milyen volt a magyar járműgyártás aranykora.
Mindez a múltról, a jelenről, de a jövőről egyaránt szól. (Facebook)
A megbízott főigazgató feladata koncepció kidolgozása a múzeum hosszú távú működtetésére, továbbá az intézmény átfogó megújítása és az újjáépítés irányítása.
Az államtitkárság azt írta, hogy a Városliget átfogó rekonstrukcióját célzó Liget Projekt részeként a több mint százéves közlekedési múzeum nem csupán eredeti formáját nyeri vissza, hanem 21. századi tudásközponttá válik.
Kirúgták, mert korszerű és sikeres volt
A megbízást annak fényében érdemes értékelni, hogy Vitézy Dávid a főváros közlekedését újraformáló BKK vezetője volt. Sikerei csúcsán azonban a főpolgármester támadásainak kereszttüzébe került, egy idő után pedig Tarlós István menesztette.
Bár az sosem derült ki, mi volt a sikeres vezető eltakarításának oka, cikkünk több lehetséges indokot is összeszedett:
- Az autóközpontú városmodellt preferáló Tarlós nem tudott mit kezdeni a korszerű közlekedési elveket valló, gyalogos-, tömegközlekedés-, és kerékpárospárti Vitézyvel.
- Tarlós potenciális riválist látott benne.
- A két vezető habitusa is erősen különbözött. Tarlós nyers stílusa nem tudott mit kezdeni a visszafogottabb Vitézyvel.
A szakítás utáni irányvonalat jelzi Tarlós István nagy vihart kavart sajtótájékoztatója, ahol a 80-as évek autópárti városmodelljének visszavezetését vázolta fel. "A főváros közlekedése jelenleg szélsőségesen tömegközlekedés-orientált." - mondta a főpolgármester.
Az autós közlekedés jelenlegi realitásait egyetlen képen magyaráztuk el ebben a cikkben.