Tarlós: Már az is baj, ha jobb metrót kapunk a pénzünkért?
További Belföld cikkek
- Százharminc új járművel készül az ünnepekre a Magyar Posta
- Ironikus megjegyzéssel tesz eleget a brüsszeli elvárásnak a nemi esélyegyenlőségi törvény
- Vitézy Dávid az utolsó metró után bezáratná a budapesti aluljárókat
- Varju László szerint a Fidesz börtönben látná, újratárgyalták az ügyét
- Összecsapott Kövér László és Gyurcsány Ferenc, több mint tízmillió forintos büntetés lett a vége
Miután péntek reggel újra elromlott egy metrókocsi a 3-as vonalán, és lincshangulat alakult ki pár perc alatt a Nyugatinál, egyértelművé vált, hogy totális káoszba fulladt a metrózás az új kocsikkal.
A hatóság délutánra úgy döntött: valamennyi felújított orosz metrószerelvényt kivonják a forgalomból. Azt pedig egyelőre még nem tudni, hogy mennyi idő alatt javítják meg az orosz mérnökök az új kocsikat, és azok mikor állhatnak vissza a forgalomba, ha egyáltalán visszaállhatnak.
Érdemes ilyenkor felidézni, hogy mit mondtak a politikusok, elsősorban Tarlós István budapesti főpolgármester az új metrókocsik beszerzéséről. Tavaly júniusban még úgy látta, hogy az újságírók csak kötekednek, és már az is baj, ha jobb metrókocsikat kapunk:
- "Úgy tűnik, a kákán is csomót keresnek egyesek, hát már az is baj, ha - tételezzük fel - jobb metrót kapunk a pénzünkért, mint számítottunk rá?" – Tarlós István az Origo.hu-nak, 2016. június 2.
- "Az a szerény véleményem, hogy Budapestnek örülnie kell, hogy a rég függőben levő és neuralgikus hármas metró szerelvényprobléma megoldódik, és nem pedig azon keseregnie, hogy jobb és szebb járműveket kaptunk, mint előzetesen erre számítani lehetett. Hát nem hinném, hogy egy főpolgármesternek vagy bármelyik képviselőnek, de bármelyik budapestinek érdemes azért reklamálni, hogy jobbat kaptunk, mint amire számítottunk" - Tarlós István, 2016. június 10.
- "Nem kell minket szeretni, de annak azért kicsit lehet örülni, hogy a metrószerelvények ilyenek, amilyenek. biztosan volt, aki arra számított, hogy valami ócska, ilyen szocreál dizájnos szerelvények bejönnek, amiket majd agyon lehet cikizni. Hát hogy nem ez történt, ezért tisztelettel elnézést kérünk." - Tarlós István, 2016. június 10.
- "A megismert jármű jóval magasabb műszaki színvonalat jelent, mint a jelenleg az M3-as vonalon közlekedő típusok." - Metróért Egyesület, 2016. június
Az idén forgalomba álltak a metrókocsik, és rögtön jelentkeztek is a hibák az első napokban. Tarlós hárította a felelősséget, és "normális gyermekbetegségeknek", "gonosz erők játékának" tartotta.
- "Ez valami Murphy-ügy lehet." - Tarlós István, 2017. március
- "A gonosz erők játéka, ilyen is van az életben, biztos nem felelős a vezető." - Tarlós István, 2017. március
- "Az, hogy egy ellenőrző lámpa véletlenül kigyullad, aztán azt írják, hogy elromlottak az ajtók, ez ellen nem lehet védekezni." - Tarlós István, 2017. március
- "Egy csomó ilyen volt a Combinónál is, bonyolult rendszereknél ez előfordul." - Tarlós István, 2017. március
- "Akkor érdemes rászállni és akkor válik valóban negatív hírré, ha mondjuk, egy hónap múlva is ez a helyzet." - Tarlós István, 2017. március
- "Normális gyerekbetegségek a felújított 3-as metró hibái." - Tarlós István, 2017. március 29.
Teltek a hónapok, ám a hibák csak nem tűntek el, így Tarlós értelmezése sezrint is "negatív hírré" vált a történet. Ennek ellenére Tarlós még csütörtökön is pletykáknak titulálta a hibákról szóló híreket.
Nézze meg a szerelvényeket, ne a pletykákra hallgasson!
- Tarlós István a Hvg.hu-nak, 2017. június 22.
Érdemes meghallgatnunk a kormány véleményét is a metrókocsikról. A DK-s Oláh Lajos kérdezte a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumot még hetekkel ezelőtt a dologról, Fónagy János pedig írásban válaszolt, és ezt éppen pénteken tették közzé, amikor a hatóság visszahívta a kocsikat.
- "Az eddig közel 80 ezer kilométeres próbaüzem és az utasforgalomban elért futásteljesítmény alapján megállapítható, hogy a felújított szerelvények megfelelnek a vasúti közlekedésbiztonság követelményeinek." - Fónagy János NFM-államtitkár, 2017. június
- "A tesztüzem ideje alatt a prototípus járműveken számos működési próbát hajtottak végre. E próbák és tesztek során a vezérlő rendszer nem érzékelt olyan zavarjeleket, amik befolyásolták volna a járművek működését." - Fónagy János NFM-államtitkár, 2017. június
Vagyis a főpolgármester és a kormány finoman szólva sem volt hajlandó szembenézni a helyzettel, vagy pedig mást kommunikáltak, mint a valóság. Búcsúzóul ne feledjük Tarlós István örök érvényű mondatát, amellyel vigasztalhatja magát minden metrón rekedt utas:
Még mindig jobb, ha valami akkor is fékez, ha nem kéne, mintha akkor sem fékezne, ha kéne, ezt lássuk be.
- Tarlós István, 2017. március.