- Belföld
- vitézy dávid
- lázár jános
- máv
- intercity
- kisiklott
- budapest
- keleti pályaudvar
- közlekedés
- vonat
- vasút
Vitézy Dávid kemény üzenetet küldött Lázár Jánosnak a kisiklott InterCity miatt
További Belföld cikkek
- Nyolcszáz hátrányos helyzetű gyermek látogatott el a Parlamentbe
- Emelkedik a hivatalból kirendelt igazságügyi szakértők óradíja
- Ellepi a karácsonyi vásárokat a TEK a magdeburgi támadás után
- Ujhelyi István: Megérintette a Fideszt a bukás szele, olyan folyamatok indultak el, amikre 30 éve nem volt példa
- Dúl a kommentháború: Menczer Tamás, Kocsis Máté és Magyar Péter esett egymásnak a magdeburgi tragédia miatt
Vasárnap este kisiklott a Kolozsvár felől Budapestre tartó Claudiopolis InterCity (IC 74) a Keleti pályaudvar közelében, akadályozva a főpályaudvar forgalmát. Mint megírtuk, a balesetben érintett IC piros csíkos (fecske), klíma nélküli kocsikkal közlekedett.
Vitézy Dávid közlekedési szakember a közösségi oldalán reagált a történtekre. A volt főpolgármester-jelölt vasárnap esti Facebook-bejegyzésében kiemelte, hogy bár még nem tudni, mi történt pontosan a Keleti pályaudvarnál, és hogy mi okozta a kolozsvári InterCity kisiklását:
Az viszont biztos, hogy sokkal nagyobb baj is lehetett volna ebből, ha a két vonat össze is ütközik a kisiklás következtében – ez nem perceken, hanem csak másodperceken múlt. Az biztos, hogy itt most a cinikusan vigyorogva másokra mutogatás, beszólogatás és a klímaváltozásra hivatkozás kevés lesz
– tette hozzá.
Vitézy Dávid szerint ami a vasárnapi esti baleset körülményeinek pontos ismerete nélkül is biztos, az az, hogy mindhárom budapesti fejpályaudvar és a hozzájuk vezető vasúti infrastruktúra egyaránt rémes állapotban van. Mint írta, ezért is született két éve a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia, és abból számos beruházás terve.
Áldatlan állapotok uralkodnak
A közlekedési szakember hozzátette, hogy az állapotromlás miatt a Keletiben számos váltón már csak 20 kilométer/óra a megengedett sebesség, a Nyugati biztosítóberendezéséről pedig szerinte jobb, ha nem is beszélünk.
„Lázár János ennek ellenére a rengeteg, már elvégzett munka ellenére az összes előkészítés alatt álló budapesti vasúti beruházást leállította, a Keleti pályaudvarra vezető szakaszok felújításának tervezését pedig a már megszerzett uniós pénzek ellenére visszamondta” – hangsúlyozta Vitézy.
Bejegyzésében azt is kiemelte, hogy a balesetről készült képeken jól láthatók az InterCitybe sorolt piros csíkos, 52-54 éves fapados, klíma nélküli személykocsik.
Ezek nem oda valók, szégyen, hogy feláras távolsági vonatban ezek járnak
– fogalmazott, hozzátéve, hogy egy teljesen új InterCity-flotta beszerzéséről a kormány 2022 nyarán döntött, a folyamatot Vitézyék elindították, „aztán jött Lázár János, és egyik első miniszteri lépésével visszavonta ezt is, az új mozdonyok beszerzésével együtt – hogy aztán azóta se történjen semmi ez ügyben, immár két éve.”
A szakember úgy folytatta: „arról pedig ne is beszéljünk, mennyire nem megy egy ilyen súlyú zavar kezelése, az utasok megfelelő tájékoztatása – sajnos ez sem új keletű probléma”.
Szóval bár a mai baleset okait nem tudjuk, de akár a pálya, akár a jármű meghibásodása okozta a kisiklást, bőven van nemcsak elvont politikai, de közvetlen döntéshozói felelőssége is a közlekedési miniszternek – hiszen nem enyhítette, hanem minden lépésével csak mélyítette a magyar vasút egyre súlyosabb válságát az elmúlt időszakban
– zárta bejegyzését Vitézy Dávid.