Mintegy 34 milliárd forintnyi pótdíjat próbál a BKV behajtani a bliccelőktől, akiknek alig 20-30 százaléka fizeti be a bírságot, hangzott el a BKV csütörtöki háttérbeszélgetésén.Az elmúlt évben 366 ezer esetben szabtak ki pótdíjat, adataik szerint a metrón 8, a felszíni közlekedési eszközökön pedig átlagosan 16 százalék a bliccelők aránya.
A vállalatnak az 1-5 éves elévülési időn belül 880 ezer pótdíjazási ügye van 15 milliárd forint értékben, ennél azonban jóval több, mintegy 19 milliárd forintnyi az elévülési időn túli pótdíjtartozás. A buszon, trolin és villamoson a pótdíjazás elévülési ideje 1 év, ugyanakkor speciális jogszabály hiányában a HÉV-en, metrón és a kisföldalattin ez az idő 5 év.
Sziebert György, a BKV jogi igazgatója emlékeztetett, hogy az elévülés lejártával a pótdíjtartozás nem, csak a bíróság előtti követelhetősége szűnik meg, ezért a szolgáltatónak ugyanúgy joga van továbbra is kérni a pénzét.
A vállalat szerint motiválni kell az utasokat a jegyvásárlásra és ehhez szankciórendszer kell, ezért emelték meg jelentősen a pótdíjakat. Szerintük részben az is megoldást jelenthet, ha a metróknál bevezetnék az úgynevezett e-ticket, vagyis elektromos jegyrendszert. Bolla Tibor gazdasági vezérigazgató-helyettes szerint erre több koncepció is volt, jelenleg is folynak a tárgyalások a bevezetésről, ehhez azonban tízmilliárdos nagyságrendű beruházásra lenne szükség a BKV részéről.