Szétesik az új metró fékje

Budapest: 4-es metró

2009.04.03. 08:32 - Index

A Nemzeti Közlekedési Hatóság (NKH) munkatársai a napokban megvizsgálták az Alstom metrókocsikat, amelyek a 2-es és a leendő 4-es vonalán közlekednek majd. A Blikk információi szerint az ellenőrzést felfüggesztették, miután nagyon komoly műszaki hibákat találtak: a kezükben maradt legalább húsz fékcső.

A fékcsövekre vészhelyzet vagy áramszünet esetén van szükség, ilyenkor lépnek működésbe a légfékek, amelyeket a fékcsöveken keresztül táplálnak levegővel.

Az NKH szóvivője elismerte, hogy baj van az út metróval. Csak azután folytatják az ellenőrzést, ha az Alstom kijavítja a hibákat.

Kiricsi Karola, a BKV szóvivője azt mondta, ez még csak egy prototípus, természetes, hogy ilyenkor felmerülnek műszaki problémák, gyermekbetegségek, amiket a gyártó kijavít.

Címkék:


Kapcsolódó anyagok:

Tesztelték, befér-e az alagútba az új metró - 2009.02.12.
Az orosz kocsikra ragasztott hungarocellel modellezték a nagyobb méretű Alstom-kocsit.
Fekete-fehér lesz az új metró - 2009.02.09.
Hétfőn kezdődött a budapesti tesztelése az elsőnek, a többi az év végéig érkezik meg.
Megérkeztek az első új metrókocsik - 2009.01.28.

Kommentek

  • 2009.04.03 09:43:13Togyer

    pitaa 2009.04.03 09:10:43
    qurva értelmes hozzászólás!

    Limonade Joe 2009.04.03 09:20:12
    Azok csak papírok,nem attól lesz valaminek a minősége olyan, amilyen.

    Nem gondolom, hogy nincs probléma, de egy kicsit túlzásnak, hatásvadásznak tartom.

  • 2009.04.03 09:44:11poker star

    Amúgy lehetne annyi esze a városvezetésnek, hogy ők is fizessenek a blikknek, hogy milyen jó a metró:)

  • 2009.04.03 09:44:24macskafaraok

    lassan a Blikk lesz az egyetlen tenyfeltaro ujsagirokat foglalkoztato lap.
    Kicsit nem mukodik, ahh, kommunista szoveg:
    'kerem menjenek tovabb, nincs itt semmi latnivalo'
    Karola eladta leleket, mondjuk mindig is szivos arc volt,

  • 2009.04.03 09:45:12öntelt radírpók

    orbánviktorozni/gyurcsányferencezni egy metrószerelvény fékhibájáról szóló cikk kapcsán annyira, de annyira ciki

    itt kizárólag a demszkyzés releváns, de az elvárt :)))

  • 2009.04.03 09:46:11betépett felhasználó

    de hat minek kell fek, vagy veszfek olyasmire ami soha nem is fog mozogni???
    nem ertem....

  • 2009.04.03 09:47:34poker star

    öntelt radírpók

    orbánviktorozni/gyurcsányferencezni egy metrószerelvény fékhibájáról szóló cikk kapcsán annyira, de annyira ciki.

    Ezt mond el Orbánnak is:)

  • 2009.04.03 09:49:45öntelt radírpók

    poker star:

    a Viktor is kommentelt a cikkhez?

  • 2009.04.03 09:50:00dg74aa

    Valami nem kerek itt a hozzászólásokban. A metró szerelvény is a járműipar része.
    Csak vegyünk egy autót. Már legyártja az első szériát és kidobja piacra. Valóban megspórolhatnák a tesztpályát, a teszt gépeket és mondhatnák majd szól a tulaj ha baj van. Persze ha még tud szólni...

    Metrószerelvény készítő cég igenis tesztelje be a szerelvényeket amit egyébként is túlbiztosított tervezési irányelvek alapján fejlesztenek hiszen emberi életeket kockáztatható "gépről" beszélünk. Aki mérnök érti miről beszélek.

    Ilyennek nem szabadna megtörténnie korrrekt cég termékénél. Utólagos "kézimunka" a kész terméken csak rontja a cég hitelét, de úgytűnik ez senkit sem zavar.

  • 2009.04.03 09:52:18kemike

    GC:
    "Prototípus? Nem tök ugyanilyen metró közlekedik Európa vagy 5 országában? Attól még hogy a karosszéria más, az alap lehetne ugyanaz, ami már máshol is jól működött.

    Ez a baj a magyarokkal. Még mindíg azt hisszük, hogy a drágább jobb, közben kiderül, hogy csak utána kéne járni, és olcsóbban, jobbat, szebbet, használhatóbbat lehetne találni."

    Nem a magyarokkal van baj:) 4es metró project mellé ha tehetünk egy nevet, egy pártot, és még azt is bedobjuk hogy KINEK LESZ A 4es METRÓ jó...
    Egy forint uniós támogatást se kaptunk még a projectre, de a költségek már 3év alatt évi 100millliárddal nőnek... Na ez magyarország(kisbetűvel:S)...

  • 2009.04.03 09:52:41prolab

    Hát igen... A Combinoknál is beletelt kis időbe, mire mindet működőképesre pofozták :)
    (Gyenge tetőszerkezet, ajtóhibák, hiányzó klíma.)

  • 2009.04.03 09:52:44steevo

    A Combino-val is volt 1-2 apróság eleinte. Megoldották, azóta olyanok mint egy svájci óra. Mit kell ezen fennakadni? Minden ami új és frissen kerül bevezetésre, eleinte kissebb problémákat produkál.

    Persze felfújni mindent fel lehet...

  • 2009.04.03 09:53:24Atro

    BKV Figyelő: "Majd írok róla részletesen."
    - OK. Egy jelentkező már van, akit érdekelni fog. :-)

  • 2009.04.03 09:54:25foltos

    Egyetértek radírpók!A Blikk egy bulvár szennylap és a helyén kell kezelni,de azért Demszkyt el lehetne már takarítani a sunyiba!!!

  • 2009.04.03 09:54:39poker star

    "dg74aa". Igaz, de mérnöki szemmel majd ne a blikk infói alapján kelljen dönteni azért... Mert az is elég gáz, ha gy mérnők egy kzötudottan korrupt a lejáratásra használt búvár alapján ítél.

  • 2009.04.03 09:55:06Atro

    Egyébként meg minek vészfék, majd lehet forgatni egy újabb olyan Sandra Bullock-os filmet, aminek most nem jut eszembe a címe, de a vége az lett, hogy a metró nem tudott megállni a végső jelenetben, és a halálos száguldás végén az utcán állt meg nagy pusztítást okozva ezzel. Persze a jó fiúnak nem lett semmi baja. :-)

  • 2009.04.03 09:57:07Gera

    Gyermekbetegség, mi? Vazze, ezek a vészfékek kb ugyanúgy működnek évtizedek óta. Elvben ezek kipróbált, rettentő üzembiztos, primitív konstrukciók, ez ugye elég egyértelmű. Hogy a túróba lehetett ezt elbaszni?

  • 2009.04.03 09:59:05newdawn

    poker star:
    oké hogy nem kutyaház építés, de mégis miért van, hogy BÁRMI amit elkezdünk csinálni (autópálya, metró, viadukt, felül/aluljáró) az egyrészt legalább másfélszer olyan sok időbe telik mint nyugati (de most már keleti is) szomszédainknál, és nem mellékesen legalább kétszer annyiba.
    Ebből van elege az embereknek, mert (szerintem) tök jogosan egyszerűen már nem hiszik el, hogy ez tényleg így mehet csak - hiszen csilliárd ellenpélda van rá.
    Btw, ha jól tudom - de majd úgyis kijavít aki jobban tudja - a 4-es metró eredeti terve 1976 környékén született meg. Azóta ezt sikerült elérni. Szerinted ez a dolgok normális menetrendje?

  • 2009.04.03 10:01:04poker star

    Nem azért mondom, de semmit nem tudunk, csak hogy a blikk mit írt... Nem tudjuk pl, hogy ezeket itt szerelik-e össze vagy készen érkeznek, stb..blabla... Inkább az a szomorú, hogy a blikk szava többet és, miközben egy szenny szar:)

  • 2009.04.03 10:01:36newdawn

    Jah, és most veszem csak észre, a lényeget pont Te írtad le: 20-30 évente történik egyszer...na ez a fejlődésünk tempója, 20-30 évente belevágunk egy szaros metróba, ami a büdös életbe nem térül meg, és ráadásul kilátástalan helyzet kezd kialakulni az építkezésnél - a kivitelező cég befenyít, hogy abbahagyja a munkákat, ismétlem, EGY CÉG ULTIMÁTUMOT AD EGY ORSZÁGNAK. Ez alatt a 20-3

  • 2009.04.03 10:02:07newdawn

    ..ez alatt a 20-30 év alatt komplett metróhálózatok épültek fel máshol. (fránya enter..)

  • 2009.04.03 10:02:32poker star

    newdawn: Mert az alvállalkozó alvállalkozójának az alvállalkozójának is kell fizetni, most is a fidesz alatt is és a jövőben is, hát ezért van:)

  • 2009.04.03 10:02:41veny

    Azt azért bírom, hogy ide már az Alstom metro se elég jó... :)

  • 2009.04.03 10:05:08szobatars

    poker star
    Azt írod "nyilván ez az ország nem Svájc..."

    Ha Svájc lennénk (és a következő sorrend nagyon fontos!!)..akkor a BKV(és Budapest) vezetése először megnézné, lehet-e megfelelő metrókocsit kapni Budapesten,
    másodszor megnézné, lehet-e megfelelő metrókocsit kapni a központi régióban,
    harmadjára megnézné, lehet-e Magyarországon megfelelő metrókocsit kapni,
    negyedszerre megvizsgálná, le tudná-e gyártani valaki a megfelelő metrókocsit Budapesten, a Központi Régióban, vagy Magyarországon (a sorrend továbbra is fontos!!)

    ha mindezek nem mennének, akkor ötödik lépésként megvizsgálná, hogy valóban szükség van-e erre a beruházásra...

    s ha mindezeken túl van, akkor döntene úgy, hogy külföldről szerzi be a metrókocsit..

    de, mint Te is Írtad...Budapest nem svájci város...

  • 2009.04.03 10:05:20malenkij robot

    a kezükben maradt legalább húsz fékcső.
    Ez a minőségi szerelvény esetében félő, hogy a székek a seggekre fognak tapadni.

  • 2009.04.03 10:07:51poker star

    "ez alatt a 20-30 év alatt komplett metróhálózatok épültek fel máshol."

    Nem máshol élünk,hanem itt, ahol él budapesten 2 millió ember és országos szinten fizet ugyanennyi adót az5-6 millió aktívból. Persze, abban az országban, ahol egy metró kb annyire renditi meg őket, mint minket egy nagyobb kátyúzás anyagilag:) Szokták mondani, hoyg szarból nehéz várat építeni, főleg, ha mindenki a te váradat nézi:)

  • 2009.04.03 10:08:55Gera

    dg74aa - Az a baj, hogy ezexerint mérnökként sem érted, mi a különbség egy kis sorozatú (majdnem) egyedi gyártás (metró, villamos, ilyesmik) és sorozatgyártás (autó, mobiltelefon, tv, stb) között. Ráadásul jelen esetben különösen nagyméretű, komplex konstrukciókról beszélünk. Persze a vészféknek nagyon nem kellene szétesni (már ha egyáltalán igaz a hír...), ez teljesen igaz, de pl olyan hibák simán beleférnek, mint amik a budapesti Combino beüzemelésekor előjöttek.

  • 2009.04.03 10:09:13zordon.zord

    poker star:

    vicces vagy, ahogy itt teleszpemmeled a kommenteket, hogy miért nem tudunk örülni, meg hogy annyi minden más rossz is van, miért éppen ezzel foglalkozunk, meg hogy a zorbán.

    az viszont nem rossz ötlet, hogy a városvezetés fizessen a blikknek, hogy nyalja körbe az új metrót, az biztos jobban megtérülő befektetés lenne, mert amit te itt csinálsz, az láthatóan nem igazán jön be.

    szakadás, dg74aa - ott a pont

  • 2009.04.03 10:09:44poker star

    Igen nem Svájc és te csak feltételezed ezeket, hogy nem tették meg vagy tudod is, mert az sem mindegy svájcban:)

  • 2009.04.03 10:11:48szobatars

    Budapesten már csak 1,7 millió ember él...

    A 4-es metrót (az 1970-es évek közepén!) azért kezdték el tervezni, mert akkor 2 millió ember élt Budapesten és azt gondolták, hogy 20 év múlva 2,5 millió fog...

    Szarból is lehet várat építeni, nézd meg Mali vályogtemplomait, Bam citadelláját..vagy, hogy nedvesebb éghajlatot is említsünk, a mai is álló 700-800 éves angol vályogból épült várakat. Szóval lehet szarból is, csak tudni kell hogyan!!!

  • 2009.04.03 10:12:097777777

    Minden kedves orbánozógyúrcsányozó szegényprototípusos hozzászólónak:

    EZ NEM ÚJ, NEM PROTOTÍPUS, HANEM 5 VÁROSBAN FUTÓ METRÓ, csak az eleje lett átépítve, nem az alja! Ezt ne feledjük már el, mert attól, hogy egy autóra új motorháztetőt rakok, még elvárom, hogy működjön az a szájbavert kézifék, nem???????

  • 2009.04.03 10:12:13Gera

    szobatars - És megállapítaná, hogy nem lehetséges. Nincs olyan cég Magyarországon, ami metrókocsit tudna gyártani. Ja és az ötödik lépés az valójában az első, de inkább a nulladik :)

  • 2009.04.03 10:13:45Puffogó

    Ha vészfék, akkor is fék. Szinte napi rendszerességgel használják a metróvezetők. Én a 3-as vonalán szoktam metróval utazni, tehát nem autóval járó metrót fikázó olvasó vagyok. Egy idióta besétál a biztonsági sávba és a vezető már reflexből fékez. Vagy van, amikor a jó isten tudja miért, de a szerelvény úgy áll be az állomásra vészfék segítségével, hogy csak az utolsó ajtó van az alagútban. Aztán leengedi a túlnyomást nagy sziszegés közepette és begurul rendesen az állomásra.
    Szóval, szerintem ez egy mindennapos használatú féknek minősül.
    EZ CSAK VÉSZFÉK...
    Mindenki hívja annak, aminek akarja! Szerintem ez sem kevésbé fontos része, mint például az ajtónyitó gomb.

  • 2009.04.03 10:15:25szobatars

    hát...az első öt lépést nyilvánvalóan nem tették meg, hiszen azok még a projekt előtti lépések. Én legalább is sehol nem olvastam arról, hogy potenciális magyar gyártókkal tárgyaltak volna metrókocsi ügyben...már 1996-ban (!!!) francia kocsikról volt szó.

  • 2009.04.03 10:15:29newdawn

    poker star:
    Ez nem érv. Ez az embereket nem érdekli és nem is lehet elvárni, hogy ez megnyugtassa őket. Az emberek annyit látnak, hogy nem készül, nyeli a pénzt, és hogy a kivitelező cég ma mondhat olyat, hogy szarok rátok, csináljátok meg máshogy, ha nem akarjátok annyiért amit én plusszba kérek - mert ilyen-olyan himihumi pluszköltségek merültek fel. És talán nem is az a legnagyobb baj, hogy mondhat ilyet, hanem hogy ha ilyet mond, azzal valóban sarokbaszorít egy várost, egy országot, mert nyilván nincs senkinek kedve elvállalni majd egy olyan fúrás folytatását, amit egy tök más cég kezdett el a maga fusi módján kivitelezni. De ha meg lesz is ilyen, az is jogosan tarthatja a markát, hogy ez sokba fog kerülni gyerekek mert az előző "vállalkozó" ezt meg azt rosszul csinálta stb.
    Ezeket mind hozzá kell venni szerintem, amikor egy ilyen hír hallatán a fröcsögő embereket méricskéljük, hogy mert neked aztán semmi sem jó. Igenis az emberek jogosan vannak felháborodva az egész témával kapcsolatban, és aki ezt nem látja be, az (véleményem szerint) csukott szemmel/füllel jár a hétköznapokban.

  • 2009.04.03 10:15:35Zwei

    azt tudja a sok okos hozzaszolo, hogy hogyan mukodik a veszfek-rendszer? szerintem nem. Ugyanis ez egy nyomas alatt levo rendszer, akkor OLDJA a feket, ha van nyomas. ha leesik a nyomas (pl. mert szakad a szerelveny, vagy mert a vezeto veszfeket huzott), akkor kezd el hatni...

    nyilvan nem kell vedeni az Alstrom-ot, de egy ilyen hiba eleg kis valoszinuseggel okoz balesetet, maximum nem tud tovabbmenni a szerelveny, mert nem tudja kioldani a feket.

  • 2009.04.03 10:16:27MP

    Azért azt nem ártana tudnotok hogy a régi járművekkel is volt gond dögivel. Csak akkor ezt nem firtatta senki. Arról nem is beszélve hogy az üzemben tartásuk is drága és nehézkes. Sajnos szétverték a magyar járműgyártást bár nem biztos hogy hasznunk lenne belőle. Nekünk nem az ipart kellene nyomni hanem a mezőgazdaságot okosan szépen.

  • 2009.04.03 10:16:39poker star

    zordon.zord: Hogy miért nem fizet a blikknek a városvezetés, csak ironikus viccnek szántam, sajnálom, hogy nem jött le. Orbánnról nem én írtam, csak hozzátettem más postjához,amit. Olvasd vissza rendesen, ha már leszemetezed. Lehet mindent fekete-fehérben látni, nehéz is itthon másképpen, mert erre programoz minket a politika. Valójában dolgok mindig színesek és ha ezt elfogadjuk, akkor lesz metró, ha nem akkor megint csak az ideg.

  • 2009.04.03 10:17:40felucca

    Ne rinyáljatok már! Ez csak az összeesküvés része. Mivel hálaistennek nem fog megépülni a négyesmetró, ezért most külső okot kell találni, amire a buktát fogni lehet. Ez a külső ok a kettes metró néhány kocsija, amin meglazították a fékcsöveket és kifelejtették belőle a létrát, hogy a négyes metróra ne kelljen már kocsikat szállítani, mivel azoknak nem lenne hol közlekednie. Hát nem értitek?

    Etől függetlenül persze az összes elmebeteg (Orbán, Gyurcsány, Demszky és Tarlós) elmehet a vérvörös picsába, de azonnal!

  • 2009.04.03 10:20:21szobatars

    Gera..a 0-ik abban az értelemben, hogy felmerül az ötlet, kell-e metró? és az 5-ik, ha kiderül, hogy az ötlet jó, csak irdatlan sokba kerül...pl. a 4-es metró költségét I. DEmszki még nem is emlegette, II.Demszki 80 milliárd FT-ban határozta meg, III.Demszki (a FIDESZ_kormány alatt zajló perben) már 140 milliárdról beszélt, IV. Demszki Medgyessyvel 300 milliárdról írt alá szerződést, V. Demszki már 500 milliárd felett tart... ez a baj a feudális uralkodó családokkal..
    :-)

  • 2009.04.03 10:22:20krampam

    basszák meg az anyjukat ezek a semmirekellők!
    kibaszott fasz hozzáértő demszkinek ez kell, akkor ez lesz, ozt' kész...
    vissza kell küldeni a picsába az ilyen tragacsokat! ne rajtunk kísérletezzenek... buzik.
    nem hiszem el, hogy nem lehet normális szerelvényeket venni... ráadásul ezek olyan randák... miért nem lehet valami mostanihoz hasonlót rendelni?

  • 2009.04.03 10:24:02poker star

    "felucca

    Ne rinyáljatok már! Ez csak az összeesküvés része. Mivel hálaistennek nem fog megépülni a négyesmetró, ezért most külső okot kell találni, amire a buktát fogni lehet. Ez a külső ok a kettes metró néhány kocsija, amin meglazították a fékcsöveket és kifelejtették belőle a létrát, hogy a négyes metróra ne kelljen már kocsikat szállítani, mivel azoknak nem lenne hol közlekednie. Hát nem értitek?

    Etől függetlenül persze az összes elmebeteg (Orbán, Gyurcsány, Demszky és Tarlós) elmehet a vérvörös picsába, de azonnal!"



    Na ez végre valami valósabb látásmód:)

  • 2009.04.03 10:24:43Picur

    Hello! Steevo a Combinot olyannak nevezni "mint egy svájci óra"..., hát nem is tudom... én talán egy SZ.R-nak nevezném. Épp tegnap szállítottak le ismét róla sokad magammal az Oktogonnál, mert megint bedöglött. És persze jó sokat vártunk míg legalább üresen odébb vitték! Aztán azt se felejtsük el, hogy a Combinok is hozzájárultak elég rendesen a Margit híd mostani állapotához. A metróról meg csak annyit, legalább akkora cirkusz, mint mostanában minden ebben az országban, lsd. kormány,..., stb. Csak sajna ez sem ingyen van!!!

  • 2009.04.03 10:26:58Zenginee

    xD Nem feltétlenül halunk bele ha nem áll majd meg a metró vészfék esetén... Maximum kellemetlenül érezhetjük magunkat mikor a Kökin kiszálldogálunk a Gyömrőire:D

  • 2009.04.03 10:28:54poker star

    Kicsit más:

    A legvicesebb számomra, hogy robogóval, úg yhog ykb mnég szarni azzal megyek, annyi a benzinem, mint egy bérlet. Mindenhol Budapestenen 10 perc és pakolni is lehet bele. Hogy lehet az, hogy én magamnak olcsóbban és szabadabban meg tudom oldani a közlekedést, mint a "tömeg"közlekedés. úgy gondolná az ember, hogy a sok az kevesebbe kerül egyszerre, számomra ez sokkal nagyobb gáz, mint egy tesztfék

  • 2009.04.03 10:30:55Atro

    Egy okostojás ezt írja az origo.hu cikk kommentjében: " Baumka #3 53 perce
    Nem valaki tán előre meglazította, hogy lehessen lamentálni??? Olyan tipikus magyar sztori lenne, hogy nem is igaz... "
    RE
    - Na persze, biztos megint valami csúnya, gonosz "fidesznyik" támadás állhat a háttérben, bizonyára az éj leple alatt titokban beosont a gonosz Zorbán a remízbe, és megrongálta a féket, hogy szegény, szerencsétlen amúgy mindig tökéletes munkát végző, hibátlan Demszky főpolg.m. urat ezzel kompromitálja... Eszem f*szom megáll!

  • 2009.04.03 10:31:07SzTGotthard

    Nade tételezzük fel _csak pozitív gondolkodásom miatt_ mi van, ha ez a cikk csak részben igaz, hogy valóban vannak műszaki hiányosságok...

    De esetleg szó sincs a kézben maradó fékcsövekről, csak ez így "eladhatóbb" cikk volt a Blikknél?

    A combino rémtörténetei is kicsit túlspilázottak voltak _szerintem_, mert tulajdonképpen a siemens nem egy rossz cég, és a combinok azóta is vígan és korrektül közlekednek nem?

    Kedves Gyerekek! legyetek már egy ici-picit pozitívabbak! :)

  • 2009.04.03 10:32:47poker star

    Be kéne vezetni a bliccelőket kizáró kapukat végre, olcsóbban adni a jegyet. Fizetne mindenki , de kontroll alatt(szerintem ez a mai politikárais igaznak kéne hogy legyen) és akkor jutna mindenre. Fasza metróra meg GDP-re is:)

  • 2009.04.03 10:34:57Picur

    SzTGotthard Te pesti vagy? Mert itt a közlekedés minden csak nem az ami pozitivitásra inspirál!!!!

  • 2009.04.03 10:35:40szobatars

    poker star

    Az hagyján, hogy az "egyéni közlekedés" ma gyakorlatilag olcsóbb...(nekem pl. még autó+gyaloglás kombinációval is!)..az is érdekes, hogy miért drágább a tömegközlekedés, mint más európai nagyvárosokban?? Ráadásul nemcsak a fizetéshez viszonyítva, hanem sokszor "névértéken" is...

  • 2009.04.03 10:36:32poker star

    SzTGotthard: Normál!!! Nem okoskodásból, de aki tanult kommunikáció elméletet, SzTGotthard is az tudja, hogy egy hír min. 8 cenzorponton megy át, mire hír lesz belőle. Tehát 8 ember(érdek) szubjektív látása kerül bele... Már csak ezért menjen ez a fekete-fehér látásmód..

  • 2009.04.03 10:36:38newdawn

    poker star:
    "2 millió ember és országos szinten fizet ugyanennyi adót az5-6 millió aktívból."

    Látod megint egy lényeges dolgot írtál le, de nem gondolod tovább. Ha te ezzel az alapvető eltorzult aránnyal tisztában vagy - adófizetők száma kontra aktívak kontra teljes lakosság - akkor nyilván a főváros vezetése is. Amennyiben viszont így van, csak ők tehetők felelőssé ha olyan beruházásba kezdenek, amit képtelenség kitermelni hogy egyáltalán elkészüljön, nem mellékesen még meg is térüljön. Mindenki csak mellébeszél és személyeskedik, hogy "azok az emberek akik semminek nem tudnak örülni" ahelyett, hogy nevén neveznénk a gyereket...
    Nem azt mondom, aki tud örülni ÍGY IS a metrónak, az egy nagyon szerencsés ember mert igen kevéssel beéri, de azt hiszem az átlagember olyat szeretne inkább, ami elkészül, használható, biztonságos, és nem rokkan bele az országa. Vegyük észre, hogy ez a 21. században már nem egy földtől elrugaszkodott követelmény az emberek fejében, simán teljesíthető, ahogy arra számtalan példa létezik!

  • 2009.04.03 10:37:31poker star

    "Már csak ezért se menjen ez a fekete-fehér látásmód.." se kimaradt:)

  • 2009.04.03 10:38:09ENDRE

    A Ganz metró az igazán prototípus (egy db van a világon), teljesen normális, hogy számos gyerekbetegséggel. Tovább kellett volna fejleszteni, de ez már pénzügyi (politikai) okokból nem valósult meg.
    Ilyen Alstom metrót a közelmúltban Törökország vett, nyílván ugyanolyan fékekkel, de így is elfogadhatóak a próbáknál felmerülő hibák. Erre van a próbaüzem, ezért nem szállít még utast. Élesben is bevetésnél, hogy jól szuperáljon, azért már az illetékeseknek kell lépni (szakma, politika), na, ebben már csak reménykedhetünk, ez majd utólag kiderül, jól tették-e a dolgukat.

    Bécsi psziho: OV nyilván a politikai megnyilvánulásaira értette, aki GYF-el szipmatizál, nyílván ilyet el sem tud képzelni.

    dg74aa: az ALstom tesztelte ezt a típust, ennek ellenére, lehetnek problémák, az a lényeg, hogy időben saját költségükre kiküszöböljék.

    Gera: pont ezek a vészfékek, nem hiszem, hogy évtizedek óta működnek.

  • 2009.04.03 10:40:27ENDRE

    boccs, javítok: Éles bevetésnél, hogy jól szuperáljon, azért már az illetékeseknek kell lépni (szakma, politika), na, ebben már csak reménykedhetünk, ez majd utólag kiderül, jól tették-e a dolgukat.

  • 2009.04.03 10:41:22citrix

    A 4-es metro történetét tanítani kell az egyetemen,intő példaként,mit NEM szabad elkövetni.Olyan állatorvosi ló,ami minden betegség tünetét produkálja,ezer sebből vérzik.De ez a BKV szerint mind-mind természetes dolog,hiszen ilyet még nem nem építettünk soha.Átadás dátuma:az euro bevezetése hazánkban...

  • 2009.04.03 10:43:42júúúzerbár

    inkább megint az oroszoktól kellet volnqa metrót venni, lehet hogy kicsit kényelmetlen, kicsit csúnya, de 30 évet megint kibírt volna!!!

  • 2009.04.03 10:45:23dzsaszper

    Ez az ügy szerintem elsősorban a szállítónak nagyon ciki... remélem nem csak a hazai média hozza le.
    A BKV nem szokott saját teszteket végezni? Ha nem, miért nem? Ha igen, hogyhogy nem bukott meg náluk?
    Köszönet és minden elismerés minden metrózó nevében az NKH-nak!

  • 2009.04.03 10:49:03newdawn

    Ja és amúgy amit a legkevésbé értek én is az a kapurendszer hiánya. Miből állna olyan teljesen puritán mágneskártyát csinálni ami NÉVRE SZÓL, kerül mondjuk első vásárláskor 1500Ft-ba, amiből 1000-et le is utazhatsz, és onnantól kezdve prepaid (feltöltős) kártyaként üzemel. Odamész az automatához/nénihez (később akár automata nénihez:)), befizeted a zsét (automatánál bedugod a kártyát, bedobod a pénzt - ez néninél szigorúan tilos:)), rátölti a kártyára, odamész a kapuhoz, lehúzod, levonja a jegy árát, és már mehetsz is át a kapun.
    Nem kellene horror mennyiségű papírt elhasználni jegyre és bérletre, és kb olyan bonyolultságú művelet lenne közlekedni mint felmutatni a bérletet, csak épp nem kéne kallerkolóniákat fizetni, így még abból is maradna pénz.
    Jó a fejlesztés elvisz nem keveset de 1. már csomó országban működik, vehetnénk komplett kész rendszert, 2. a fejlesztést csak egyszer fizeted meg - jó után fenntartás, de így legalább rá lennének kötelezve az emberek a fizetésre, és ha ez normális, alacsony árakkal párosul, nem is lenne hőbörgés.
    Ha ezt egy egységsugarú index kommentelő el tudja képzelni, hogy kéne működnie egy ilyen rendszernek, a városfejlesztés/vezetésnél miért nem tudja senki?

  • 2009.04.03 10:49:32poker star

    newdawn: Igazad van és tökre értem, azok hangját, akik elégedetlenkednek, de hogy miért kell: Infrastruktúra=új munkahelyek=új adófizetők. Az hogy ez kell-e, nyilván. Valószinűleg ők is a városvezetés is tudja az arányokat és uniós pénzel számoltak. Azt én sem értem, hogy ezt miért nem a pénz biztosítása után kezdték el... Ebben tökre igazad van, mert ez nagy dolog! Ezért is, ebben a témában egy szaros fék, amit a végére úgy is belőnek(mert szerencsére nem átadott állapotban szokták elkezdeni használni, gondolom) nem számít semmit. Én mindenkinek azt mondom, előre nézzünk ne hátra. Sosem védtem a mostani kormányt sem és a következőt sem, mert nem látok fekete-fehéren, de mindannyiunk érdeke, hogy megoldjuk, félrerakjuk a problémákat és előre... nincs már gondoskodó állam, magunkért felelünk.. És igen boldog ember vagyok, mert realizálom, hogy hol élek és örülök mindennek, ami ehhoz képest előrelépés

  • 2009.04.03 10:51:42alexboy

    Az a régi GANZ szerelvény a G1 vagy a G2 asszem azis csak egy prototípús volt, és mivel megszűnt a ganz, leállították a további gyártásokat, abból egy szerelvény van a közlekedési múzeum remizében a többi részét bezúzták, azért nem közlekedett mert mivel prototípús így nehéz benne alkatrészt cserélni mert ha valami tönkremenne benne akkor azt kézzel kellett volna egyedileg utángyártani.

  • 2009.04.03 10:52:09záporjózsi

    @blöff: a metrón nincs és nem is lesz "klasszikus" vészfék. Amiről szó van, az az önműködő légfék vezetéke. Az, hogy hány vezetékes az kialakítástól függ, mindenesetre kell egy olyan vezeték, amelynek ha leesik a nyomása, akkor a szerelvény befékez. A franciák jellemzően kocsinkénti EP szelepekkel szokták a légféket vezérelni, itt is ez lehet a második körös fék. Viszont ha a főáramkörű táplálás és a segédüzem (akkumulátorok) vagy csak a vezérlés egyszerre mondják fel a szolgálatot, akkor lép be az elektromos táplálástól független, tisztán levegős fék, amely képes megállítani és állva tartani a vonatot.
    Valszeg a fékvezetékek bekötésénél lehetett szerelési probléma, újra fel fogják szerelni és működni fog. Ez nem lényeges hiba, emiatt nem kell áttervezni semmit, csak rendesen meg kell csinálni.

    Láttam fikázást a GH metróra. Az a maga korában egy elég jó vonat volt. Nem volt kiemelkedő de jobb sorsra érdemes volt. Pár "érdekes" alkatrész a KGST egyes bugyraiból belekerült, de jóval korszerűbbre sikerült megépíteni, mint a szovjet kocsikat. Elkészülte után érkezett 2, majd jópár évvel később még 2 orosz szerelvény, ha ezek helyett lett volna magyar, akkor is legfeljebb 5-6 vonat épült volna. Ugyanakkor az első sorozat már közel 40 éves, ideje lecserélni, ez 10 szerelvényt jelenthetett volna a magyar típusból. Összesen 15 szerelvény kb. 10-15 év alatt. Nem nagy, viszont finanszírozhatatlan sorozat. Sajnos.

  • 2009.04.03 10:52:13I-brahi

    Megkérdezhetném azt az apróságot, hogy hol a fenében teszteljék a metrókocsikat, ha nem a pályán? Mit gondoltok, a gyártó fel fog építeni nem tudom hány kilométernyi tesztpályát a gyár mellett? Persze, hogy itt derülnek ki a hibák. És ha több más nagyvárosnak jó volt ez a modell, akkor jó lesz nekünk is.

  • 2009.04.03 10:52:29poker star

    "Ja és amúgy amit a legkevésbé értek én is az a kapurendszer hiánya. Miből állna olyan teljesen puritán mágneskártyát csinálni ami NÉVRE SZÓL, kerül mondjuk első vásárláskor 1500Ft-ba, amiből 1000-et le is utazhatsz, és onnantól kezdve prepaid (feltöltős) kártyaként üzemel. Odamész az automatához/nénihez (később akár automata nénihez:)), befizeted a zsét (automatánál bedugod a kártyát, bedobod a pénzt - ez néninél szigorúan tilos:)), rátölti a kártyára, odamész a kapuhoz, lehúzod, levonja a jegy árát, és már mehetsz is át a kapun.
    Nem kellene horror mennyiségű papírt elhasználni jegyre és bérletre, és kb olyan bonyolultságú művelet lenne közlekedni mint felmutatni a bérletet, csak épp nem kéne kallerkolóniákat fizetni, így még abból is maradna pénz.
    Jó a fejlesztés elvisz nem keveset de 1. már csomó országban működik, vehetnénk komplett kész rendszert, 2. a fejlesztést csak egyszer fizeted meg - jó után fenntartás, de így legalább rá lennének kötelezve az emberek a fizetésre, és ha ez normális, alacsony árakkal párosul, nem is lenne hőbörgés.
    Ha ezt egy egységsugarú index kommentelő el tudja képzelni, hogy kéne működnie egy ilyen rendszernek, a városfejlesztés/vezetésnél miért nem tudja senki?"

    Hát ezek a kérdések basszus. Két hónap alatt megtérülne az informatikai rendszer hozzá és igégetik évek óta:) Ezzel az a bajom, hogy mondjuk miért nem lehet nálunk biobenzin annak értem az érdeki okát, mert nem hoz annyi jövedéki adót az államnak, mint a "drága" benzin:), de ennek látom az érdeki okát, hogy miért ne, csak hogy miért igen.

  • 2009.04.03 10:53:41záporjózsi

    @newdawn: tudják, csak még politikai szinten nem tudtak megegyezni a kenőpénzek elosztásáról.

  • 2009.04.03 10:54:46papugaja

    Csak az maradt ki a cikkből, hogy ezért ki lesz picsánrugdosva. Mert ez kellene hogy történjen, igaz?

    A Zindex mifaszért vesz át cikkeket a Blikktől?

  • 2009.04.03 10:55:22papugaja

    I-brahi:
    Én elvárnám.

  • 2009.04.03 10:55:23poker star

    záporjózsi: Az igaz, fel kell keresni még hozzá a parkolóórákat "bérbe adó"!!! céget, hog ylizingeljék 10 évig azt ami saját befektetésből 2 nap alatt jönne vissza, ez tök jogos:)

  • 2009.04.03 10:55:45záporjózsi

    @I-brahi: ...és igen. Az Alstomnak épp a fejlesztőüzem mellett van a tesztpályája. A vonatok Lengyelországban fognak épülni.

  • 2009.04.03 10:57:12poker star

    "papugaja

    Csak az maradt ki a cikkből, hogy ezért ki lesz picsánrugdosva. Mert ez kellene hogy történjen, igaz?

    A Zindex mifaszért vesz át cikkeket a Blikktől?
    "

    Na ja, igazából ennyinek kéne, hogy legyen a visszhang normál esetben:)

  • 2009.04.03 11:00:15algi

    Ácsi! Nem ez fog vezető nélkül menni?

  • 2009.04.03 11:00:45záporjózsi

    @papugaja: max. az Alstomon belül. Ez egy kicsi hiba, gyorsan javítható. Ezzel még ennyit sem kellenefoglalkozni. Ha pl olyan vacak lenne a vezérlése, hogy rángat, majd a motor leég, akkor az már elég kellemetlen. De ez kivitelezési és nem tervezési hiba...

  • 2009.04.03 11:01:37záporjózsi

    @algi: nem, az a 4-es. Ezek a vonatok is képesek lennének a vezető nélkülii üzemre, de nem olyan lesz.

  • 2009.04.03 11:03:22poker star

    algi: ja, szellemvasút feeling:)

  • 2009.04.03 11:04:26newdawn

    Persze, nyilván örülni kell minden előrelépésnek, és én is abban a szellemben élek, hogy lehetőleg előre kell nézni, de pont emiatt vagyok dühös, mert ha jön is valami jó hír fél évenet - elkészült az x-ik szakasz - közvetlen előtte/utána/alatta napvilágot lát egy borzasztóan ciki/vérlázító/szomorú tény is beruházással kapcsolatban. Így pedig nehéz örülni az előrelépésnek. Ez olyan mintha a munkahelyen a kinevezés egy qrvanagy tökönrúgással együtt járna csak. Örülnél, hogy feljebb kerülsz, de azért árnyalná az örömöd kicsit hogy napokig nem tudsz járni:)

  • 2009.04.03 11:08:37poker star

    Azért minden hetvenes évek óta épített metró képes erre, de az autopilot az csak vészhelyzet esetére van igazán kitalálva. Amúgy én nagyon szeretem ezt a metrót, ami most van és a régi trolikat is. Az igazi szuperszonikus hang:). pl a régi kis méretű (egyteres) trolik százszor kényelmesebbek és kihasználtabbak, mint az új ganzok. Más kérdés, hoyg az új nem ráz meg:)

  • 2009.04.03 11:15:22poker star

    "Így pedig nehéz örülni az előrelépésnek. Ez olyan mintha a munkahelyen a kinevezés egy qrvanagy tökönrúgással együtt járna csak." De hát ez is így van. Nálunk az a kinevezés az tökönrúgás, mert feljebb kerülsz, kétszer annyi feladat és stressz és sok helyen ezért adnak 10-20e forinttal többet.
    Hidd el érzem a kontrasztot, mert én pont 89-90 ben éltem fél évet auszráliában, ahol akkor tartott minden ott, ami itt fog 50év múlva, de mi tudunk mi tenni. semmi mást, mint shatni és éljük az életünket, azért közben tanulgatjuk a demokráciát(mind a lehetőséget benne, mind pedig a felelősséget, ami vele jár) és majd 10-20év(ez sem 1 vagy 4 év lesz hehe) múlvára lesz valami. Addigra mi már papók leszünk...

  • 2009.04.03 11:15:38suha

    Nem is értem! Megszűnt a gyári átvétel? Ez csak itt derül ki? Hol volt a Nemzeti Közlekedési Hatóság? Mi az, hogy 20 fékcső a kezében maradt? Mi az, hogy új termékeknél előfordulnak hibák? Mi az, hogy belekavarják a politikát? Mit vettek????? Hát, mindenki megzazult? A kedves műszaki átvevők, az egész csapat, ugye szépen libasorban elindult a Markó utcába???? Hát, már soha nem lesz vége ennek a végtelen töketlenkedésnek? A sokak által gyűlölt szociálizmusban, ha én, vagy bárki igy vett volna át bármilyen nagy tömegeket veszélyeztető műszaki berendezést, legyen az metro-alagut, metrokocsi, vasút, kikötői daru, toronydaru, mozdony, villamos, tengerjáró hajó, vagy vizibusz - örökre a bőrtönben rohadt volna el, teljes vagyonelkobzással! Demszky és csapata mikor indul a Markóba? Mi kell még? Tömegbaleset? Azt láttuk, hogy Demszky fejszámolásból "kitünő", de a tanácsadók? Azok is csak foxi-maxit, vagy "hogyan lopjuk el a város vagyonát" c. "ál-izraeli" tanfolyamokat végeztek? Egy ilyen hibáért ott is megnyúznák őket! A BKV vezér még helyén van? Ő se vonult be a sittre?

  • 2009.04.03 11:19:41TheDude

    Power is nothing without control.
    Az új szerelvény nem jármű fék nélkül, még prototípusnak is csak erős jóindulattal nevezhető - szerintem. Hívják Alstomnak, Ganznak vagy akárminek, krva nagy gáz ilyen szerelvényeket idehozni. Tesztelgessék csak szépen otthon mindaddig amíg az ilyen alapvető hibáktól mentesek nem lesznek - maradna még akkor is épp elég javítanivaló.
    Politikai vitát csinálni ebből a hírből megint csak ránk magyarokra jellemző. Akinek ilyen honfitársai vannak, annak nincs szüksége ellenségekre. Meg is nézhetjük, hol tartunk - Fletóval, Viktorral, tökmindegy.

  • 2009.04.03 11:25:48kvp

    Nem kell megijedni. A legfekrendszereket alapvetoen ugy tervezik, hogy meghibasodas eseten lefekezzek a szerelvenyt. Igy ha eleve hibas a rendszer, akkor a szerelveny el sem tud indulni, sot amig kulso forrasbol nyomas ala nem helyezik, addig azt vontatni sem lehet. A veszfek mukodese pedig alapvetoen abbol all, hogy kiengedjuk a levegot a rendszerbol. Ennek elonye, hogy vonatszakadaskor a legfekek tomloi is szetvalnak, tehat mindket vonatresz egyszerre kezd el fekezni, ezaltal elkerulhetoek a korai idokre jellemzo rafutasos balesetek, amikor a szetszakadt vonat eleje megallt amikor a mozdonyvezeto eszrevette a bajt, majd abba belerohant a szerelveny vege.

    Jelen esetben csak annyi a gond, hogy nagyon gyenge minoseguek a szerelvenyek, tehat ha mar hasznalat kozben robban le a fekrendszer, akkor a szerelveny addig nem mozdithato amig meg nem javitjak, ami a vonali tesztek soran par napos kimaradast jelentene az erintett vonalon. (a szerelok meg dologzhatnak az alagutban)

    Egyebkent nem mindig volt legfek a metrokban, peldaul a kisfoldalatti eredeti szerelvenyei csak elektromos fekkel, kezifekkel es rugoerotarolos rogzitofekkel voltak felszerelve. Igy ha az automata terkozbiztositas miatt elment az aram a sinbol, akkor a szerelveny magatol nyomott egy satufeket. Az 1896-ban atadott vonalon az 1970-es evekig igy jartak a szerelvenyek, es soha semmi komolyabb baj nem volt. Az uj kisfoldalatti szerelvenyekbe az akkori szabvanyok szerint mar kerult legfek is. Ezzel szemben a san francisco-i metro automata rendszere regebben eleg sokszor okozott komolyabb serulest, amikor padlofekkel allitott meg egy-egy nagysebessegu szerelvenyt. Az uj magyar metron fekhiba eseten ugyanez tortenne, sulyosbitva azzal, hogy vontathatatlanna valna a meghibasodott szerelveny.

  • 2009.04.03 11:30:10Autszajder

    Néhány apró észrevétel:

    7777777:"EZ NEM ÚJ, NEM PROTOTÍPUS, HANEM 5 VÁROSBAN FUTÓ METRÓ, csak az eleje lett átépítve, nem az alja!"
    Nem, ez nem ugyanaz a jármű. Lehet, hogy a váz, a gépészet (hajtásrendszer, futómű, fékrendszer, stb.), az elektromos rendszer, a burkolatok nagy része ugyanaz (ja és persze a neve), de nem feltétlenül (pl. egyik város 5 kocsiból álló szerelvényeket akar üzemeltetni, a másik meg 8 kocsiból állókat: ennek következményeként valószínűleg a hajtás teljesítményigénye teljesen más a két esetben, magyarul más lesz a motor és ebből kifolyólag a hajtáslánc jelentős része is).

    "Szétesik az új metró fékje" vs. "...nagyon komoly műszaki hibákat találtak: a kezükben maradt legalább húsz fékcső."
    Hát igen, egy Forma 1-es közvetítésnél is lehetne mondani mondjuk üzemanyagcső töréskor, hogy "... és a Ferrari motorja felrobbant!!!", mivel a végeredmény mindkét esetben az, hogy az autó megállt, csak éppen a hatásvadász magyarázat nem fedi a valóságot. Persze a valóság nem mindenkit érdekel ...

    Ami pedig magát a hibát illeti (szar minőségű féklevegő tömlőket épített be az Alstom): a tömlőket valószínűleg nem az Alstom gyártja, hanem annak valamelyik beszállítója. Ezt a beszállítót az Alstom nyilván megfingatja, vagy kirúgja, és a jövőbeni szállításoknál majd sűrűbben ellenőrzi a beszállított tömlők minőségét. Az ilyen jellegű problémák egyedi járműgyártás (mint pl. metró, villamos, városi autóbusz) esetén mindennaposak, és amíg a problémára nem mindennapi használt során derül fény, és egyébként a gyártó saját költségén javítja, addig nincs is ezzel gond.

    A 4-es metró problémája szerintem nem a rossz minőségű vészfék tömlő, hanem az egész koncepció, úgy ahogy van.

  • 2009.04.03 11:44:11dzsaszper

    Ez az egész a gyártónak írtó ciki -- remélem hogy nem csak a magyar sajtóban jelenik meg...

    Ami a vasúti közlekedést illeti, ott elég szigorú biztonsági szabályok vannak, hogy csak az alapelveket említsem, a kockázatnak "as low as reasonable practice" kell lennie és új eszközök bevetése nem növelheti a kockázatot.

    Csodálkoznék, ha a korábbi szerelvények vészfékével is ilyen ügyek lettek volna annak idején, és ami a vészfékekkel történt az semmiképp nem "reasonable practice".

    A csak vészfék érvelés őrültség -- amikor a vészféket vizsgálják, nem szabad feltételezni, hogy a normál fék működik. Azért vészfék!

    Hálás köszönet minden utas nevében az NKH-nak!

  • 2009.04.03 11:45:09tiborc2008

    Mire elkészül a négyes metró, addig úgyis megeszi a rozsda az egész szerelvényt, úgyhogy tök mindegy, milyen fékcsöve van.

  • 2009.04.03 11:49:18ENDRE

    Autszajder
    Ezek a kocsik, és általában a globális világban készülő járművek kompatibilisen készülnek, nem függ a hajtás a szerelvény hosszától. Metró esetén minden kocsiban van motor, ha több a szerelvényben a kocsi több a motorkocsi is. A többiben igazad van. Tisztelettel: Endre

  • 2009.04.03 11:57:34dzsaszper

    Autszajder: értem az egyedi járműgyártással kapcsolatos érvelésedet -- szerintem nem is lenne gond vele, ha a hír úgy szólna, hogy az Alstom belső vizsgálata derítette ki a dolgot. Hatóság elé ilyen járművet vinni szerintem nagyon ciki.

  • 2009.04.03 12:00:06papamaci1

    Milyen érdekes. a teljesen felesleges M4 EDDIGI ára 500 milliárd. A Bajnai csomag nagyságrendje: 600 milliárd. No comment......

  • 2009.04.03 12:02:43gumicukor1

    Blikk... enuff said
    kb addig olvastam

  • 2009.04.03 12:13:24molnibalage

    "Azoknak ugyanis olyan peremezésüknek kell lennie, hogy adott esetben a 15-20Psi nyomást is elviseljék.Ha ezekből kiszakad a gumicső (ilyen nyomásoknál páncélozott), akkor az nem fékcső, hanem locsolócső az OBI-ból."

    14 PSI = kb. 1 bar

    Ennyit tényleg kibír még a locsolócső simán...

  • 2009.04.03 12:15:21soat1969

    1. A (bulvár)média minden (fél)információból egész nagy hülyeséget csinál.

    2. Általában viszont sajnos a felületesség egyre inkább jellemző a termelésben és a kereskedelemben (így e kocsik gyártásakor, majd átvételekor is).

    3. Köszönjük a megnyugtatásokat, azért csak a fene egye meg, a fékcső mégse ugráljon le! (Láttunk már karón varjút.)

  • 2009.04.03 12:20:06molnibalage

    "Milyen érdekes. a teljesen felesleges M4 EDDIGI ára 500 milliárd. A Bajnai csomag nagyságrendje: 600 milliárd. No comment..."

    Az.

  • 2009.04.03 12:28:54ENDRE

    molnibalage: a teljesen felesleges kicsit túlzás. Az ILYEN 4es metró, tény, hogy nagyon elhibázott. Hasonló nyomvonalon hasznos lehetne, egy sokkal jobb terv alapján megvalósuló beruházás.

  • 2009.04.03 12:37:13Autszajder

    ENDRE:
    Köszi a kiigazítást (metróval még nem volt dolgom, csak busszal). Mea culpa. A példa rossz volt, de a lényeg az, hogy az egy típusnév alatt gyártott, de egyébként más vevőnek készített járművek között jelentős különbségek lehetnek (vevői specifikációkban előírt eltérő követelmények függvényében).

    dzsaszper:
    Hát cikinek ciki, de ez már így esett. Ennek ellenére ilyen malőr miatt nullára leírni bármelyik gyártót szerintem nagyfokú rövidlátást és butaságot mutat.

  • 2009.04.03 12:41:47molnibalage

    "Hasonló nyomvonalon hasznos lehetne, egy sokkal jobb terv alapján megvalósuló beruházás."

    De nincs ilyen 4-es metró. Pont. Tehát felesleges. A kerekem volna akkor én is lehetnék villamos.

  • 2009.04.03 12:58:4229 Palms

    Van logikus magyarázat. Az ellenőr bemászott az alagútba, nézte a csöveket, gondolta ha a metróba jó, akkor a tesó Kamazaiba is jó lesz, amivel hordják a gázolajat az M6 építkezésről haza a kertbe. A múltkor is fékhiba miatt az egyik letarolta az átriumot félig. Elhelyezte a csöveket a célra specializált munkavédelmi pufidzsekijében, majd kisétált a metró alól. Sajnos az egyik cső kiesett, és a szegeződő tekintetek kereszttüzében emberünk érezte hogy itt most valami nagyon gyors és határozott döntésre van szükség. Ekkor kezdett kiabálni hogy "Megy szét a metró, szar a féééék, mindenki meneküljön!" A többit már tudjuk.

  • 2009.04.03 15:57:25rádió

    Gyártásban fejlesztenek ,ki nemlátott ilyet

  • 2009.04.03 21:03:50nick-nick

    Most kell kirúgni a szállítót páros lábbal és vele azt aki őt választotta.

  • 2009.04.03 21:51:39ENDRE

    molnibalage: lehetne igazán jó a négyes metró, például: http://www.veke.hu/index.php?fc=cikk&par=338

  • 2009.04.04 12:12:46molnibalage

    De nem így épül. Pont. Mióta csak a 4-es metró van ilyenért tépi az összes hozzáértő ember a száját. Nem így lett, sőt merőleges asszem a kelenföldi végállomás a pályaudvarra, szóval utalóg összekötni necces.

    Az össze felelős Dunába lőni. Nem igaz, hogy egyetlen tisztességes vezető sincs odafent csak tetvecs köcsögök.

  • 2009.04.05 11:42:56fv

    Ez az egész egy vicc!
    Tényleg aki jóváhagyta a beszerzést, és a gyártást ellenőrző mérnököket kéne élete végéig egy bányában ingyen dolgoztatni.
    EZ CSAK A VÉSZFÉK???

  • 2009.04.05 14:38:57ENDRE

    molnibalage: akkor egyetértünk, lehetne ilyen, de valóban nem így épül. És nyilván a felelősség a vezetőké (mszp-szdsz).

  • 2009.07.09 23:56:56Skuld

    Üdv én csak annyit szólnák hozzá.
    Mivel ez elvileg nem prototípus maximum néhány egyedi felszerelése lehet.
    Ha jól informálódtam az ALSTROM Metropolis széria metro.
    Prototípus a Ganz Hunslet G2 ami a Kőér úton várja a szét szerelést 94 óta.
    Nemtudom ,hogy lehettek ennyire "tökéletlenek" ,hogy a franciáktól rendeltek metrót.
    És a minőségén nem változtathat az ,hogy a lengyelek rakták össze mivel a Francia minőség biztosítási szabályok szerint kellett elkészülnie.
    Majdnem biztos vagyok abban bármilyen Műszaki egyetem ennyi pénzből legyártotta volna és tökéletesítette volna a G2-es vezérlését és már lehet a G3 G4 es fejlesztése is elindult volna. Mint anno 97 kötül beis adta a Hunslet a 4-es re a pályázatot velük (G3 G4).

Mi ez?

Október elején elkezdődött az iratismertetés Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és húsz társa (több BKV-s vezető, valamint a főpolgármester-helyettes munkatársai) ellen indult eljárásban.

Tovább
Dokumentumlista:

Parkolási szégyenfal

Friss kommentek

Keresés