A II. kerület megfúrná a 17-es villamos meghosszabbítását
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Nem ad szakhatósági hozzájárulást a 17-es villamos meghosszabbításához, az úgynevezett budai fonódó villamoshoz a II. kerület, mivel a jelenlegi terveket átgondolatlannak, kapkodva elkészítettnek tartja, írta közleményében Láng Zsolt, a kerület fideszes polgármestere. Szerinte ha a jelenlegi formájában valósulna meg a villamosvonal meghosszabbítása, akkor több ezer budai autós mindennapi közlekedése lehetetlenülne el.
A fideszes politikus meglepőnek tartja, hogy a fővárosi önkormányzat, a BKV és a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség úgy akarja csütörtökön aláírni a projekt európai uniós támogatási szerződését, hogy még le sem zárultak az egyeztetések a kerület és Hagyó Miklós (MSZP) főpolgármester-helyettes között a 17-es villamos vonalának tervezett meghosszabbításáról. A II. kerület vezetése értetlenül áll ezért a csütörtöki esemény előtt, s szerintük a városrész hozzájárulása nélkül nem is írható alá ez a szerződés.
Láng állítja, hogy minden olyan fővárosi elképzelést támogat, amely korszerűsíti a kerület közlekedését, és a lakosság igényeit szolgálja. De szerinte a fonódó villamosok terve nem ezt szolgálja, csökkenti ugyanis a parkolóhelyek számát és szűkíti az Árpád fejedelem útjának áteresztő képességét is.
Láng közleményére válaszul a BKV közleményben tudatta, hogy a II. kerülettel már egy évvel ezelőtt, a megvalósíthatósági tanulmány készítése során egyeztettek és igényeiket, kéréseiket figyelembe véve alakították ki a projekt műszaki tartalmát. Akkor semmilyen ellenvetés vagy igény támasztás nem történt a kerület részéről.
Ez alapján nyújtották be az engedélyezési terveket a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz (NKH). Az engedélyezési eljáráshoz szükséges hatósági hozzájárulásokat az NKH beszerezte, már csak a II. kerület tulajdonosi-, valamint vasúthatósági hozzájárulása hiányzik az eljárás teljes befejezéséhez.
A II. kerületi engedélyek beszerzése érdekében eddig nyolc alkalommal egyeztettek. Kezdetben az elvesztett parkolóhelyek, valamint a közúti forgalmi sávok kapacitása szűkítésének kérdését kellett tisztázni. Később ezeken felül újabb igények jelentkeztek a kerület részéről. Az egyeztetésre több esetben és magas szinten került sor.
A kerület által támasztott igényeket a főváros és a tervezők teljesíthetőnek látják, így a városrész hozzájárulásának kiadására számít a közlekedési társaság. Amennyiben a kerületi önkormányzat kiadja a hozzájárulását, egy hónapon belül meglehet a vasúthatósági engedély is, áll a BKV közleményében.
A BKV szerint a főváros és a II. kerület lakosságának is egyformán érdeke, hogy a budapesti villamosközlekedés fejlesztésének egyik "legjelentősebb mérföldkő beruházása" megvalósuljon a továbbiakban még szükséges egyeztetések megtételével és a szükséges engedélyek beszerzésével. A beruházás az autós közlekedés javítását is szolgálja, mivel naponta 100-110 ezer, közösségi közlekedést használó utas kényelmesebb utazását teszi lehetővé.
A projekt támogatási szerződését csütörtök délelőtt írják alá. Ennek a BKV szerint nem feltétele a még hiányzó engedélyek megléte, mivel azokat csak 2010 februárig, a kivitelezés megkezdéséig kell beszerezni.