Június végétől érkeznek Budapestre a BKV nemrég megvásárolt használt belga buszai. A huszonhat Van Hool autóbusz egyenként hetvenezer euróba, azaz húszmillió forintba kerül a BKV-nak, de további feleennyit ráköltenek itthon.
A buszokra Magyarországon valószínűleg még további körülbelül 9 millió forintot költenek. A buszok az átfényezés, a klímabeszerelés és kisebb átalakítások után legkorábban ősszel állhatnak forgalomba.
Úgy tudjuk, hogy egyenként hatmillióba kerülhet a járművek átfestése BKV-kékre (ebbe utólag még belealkudták az ablakok kisebb átalakítását és az utastájékoztató rendszer honosítását is), és további hárommillióba a klíma beszerelése.
Az átfényezést várhatóan a korábban a BKV-ból kiszervezett VJSZ Kft. végzi majd. Az átfényezéssel a járművek a BKV arculati kézikönyve szerinti kék színűek lesznek, az Ikarus 400-as sorozaton már megszokott zöld sávokkal a hátfalon.
Megkérdeztünk két céget is (az egyik autófényezéssel, a másik teherautó- és buszfényezéssel foglalkozik), mennyiért vállanák el a buszok átfényezését.
Egybehangzóan azt mondták, hogy a hatmilliónak körülbelül a feléből, három-négymillió forintból meg lehetne oldani a fényezést, majd mentegetőzve hozzátették, hogy azért ilyen sok, mert a járművet szét kell szerelni és össze kell rakni, aminek a munkadíja jelentős tétel. (Egy átlagos autó átlagos átfényezése négy-ötszázezer forintba kerül.)
Megkerestük az ügyben a BKV sajtóosztályát, ahol az árakkal kapcsolatban annyit mondtak, hogy „a legkedvezőbb ajánlatok kiválasztása folyamatban van”.
Mint arról a Kötött pálya blog korábban beszámolt, az alapáron olcsónak számító buszok vásárlása veszélybe került, de az ügy végül megoldódott.