Megsérültek az új metrókocsik modellsablonjai

BKV

2009.06.16. 13:19 - Tenczer Gábor

Az Indexhez eljutott néhány belső fotó, amelyek szerint nem sikerült tökéletesen az új Alstom kocsik tesztje a BKV-nál, a régi orosz kocsikra felragasztott hungarocell csíkok sérültek.

Az orosz metrókocsikra erősített polisztirolhab-darabokkal modellezték a szélesebb Alstom kocsik méreteit. A BKV sajtóosztálya szerint a vizsgálat azt támasztotta alá, hogy a szerelvények elférnek.

Mint arról az Index beszámolt, megkezdték a 3-as (kék) metró vonalán is azt a vizsgálatot, amely megállapítja, vajon az alagút és az állomások minden szakaszán elférnek-e az új Alstom kocsik (az év elején a 2-es vonalon vizsgálták ugyanezt).

A fenti képek egy olyan kocsiról készültek június 10-én, ami a 3-as vonalhoz tartozik. A képeken jól láthatóak a hungarocellcsíkok sérülései. Mint az Index megtudta, ha a 3-as vonalat nézzük, akkor az összes sérülés azonos oldalon van, azaz Újpest felé az összes jobb peronos állomáson, ahol jobb oldalon nyílnak az ajtók.

Mint arról beszámoltunk, az Örs vezér téren korábban már le kellett faragni egy peron sarkát körülbelül egy méter hosszan, nehogy hozzáérjenek az új kocsik, amelyek már közlekednek a Fehér úti tesztpályán.

Az Index megkérdezte a BKV sajtóosztályát, ahol a teljes cikk és a fotók ismeretében a következő választ adták: „A méréseket úgy terveztük, hogy a tényleges, pontos méreten felül 5 cm hungarocellt ragasztottunk a kocsira. Ez a bővítés induláskor Kőér utca járműtelep egyik vágányánál – ahol metrószerelvény a metró történetében soha nem járt és nem is fog járni – megsérült. Az "alap-hungarocellel" végzett mérések alapján azonban – melynek segítségével az Alstom kocsi méretét modelleztük – a szerelvény biztonsággal elfér az alagútban.”

A BKV a cikk megjelenése után kiadta sorrendben a negyedik reagálását (az első kettőt tartalmi hiányosságok miatt inkább nem tettük be a cikkbe), amely szerint "a képen lévő hungarocellen jól látható, hogy nem a peron ütötte le, hanem a csík darabolásakor sérült meg, és ennek félremagyarázásával félrevezeti az olvasót, illetve rontja a BKV és beszállítója hitelét".

Melyik kocsi, hova, mikor

Az első Alstom szerelvény január végén érkezett meg Budapestre. Az év végéig további 19 darab, egyenként 5 kocsiból álló szerelvény érkezik még a kettes metró vonalára, 15 darab, egyenként 4 kocsiból álló (automata, vezető nélküli) szerelvény pedig ezt követően a 4-es metró vonalára. Az első Alstom-kocsik műszaki tesztje május 26-án kezdődött az Örs vezér téri (Fehér úti) üzemi vágányon. A 3-as vonalon azért vizsgálja a BKV, hogy elférnek-e rendesen az Alstomok, mert elképzelhető, hogy később egy-egy Alstom szerelvény ott is fut majd. Az Alstom és a BKV 2006 május 30-án írta alá a metrókocsik szállítására vonatkozó szerződést. A 22 darab, 2-es vonalra érkező járműért 139 millió eurót fizet a BKV. Az összeg első negyedét a szerződés szerint a kötés napját követő 30 napon belül, a másodikz negyedét pedig 12 hónapon belül fizette ki a közlekedési cég.

Címkék:

Kommentek

  • 2009.06.16 14:12:02maxt

    Most ez mi?
    Mikor a kettes vonalon mértek ugyanilyen habszivacsos módszerrel, egy bénázó nő tűsarkúban a szemem láttára rugta ketté az egyik ajtó alá ragasztott darabot. (mondjuk a cipője is bánta...)
    Mi lenne, ha esetleg nem napközben, forgalomban méricskélnének?
    Nem lenne félremagyarázható az eredmény?
    Esetleg alagút bemérése megfelelő műszerrel?
    Ennyire nem lehetnek hülyék....

  • 2009.06.16 14:14:31Megvagy hadnagy

    kinek van egy collstokkja kolcsonbe?

  • 2009.06.16 14:15:24Sicc

    Ez nem mérés, hanem kísérletezgetés balfék módjára.
    Hol vannak a mérnökeink?

  • 2009.06.16 14:17:43Imrus Falworth

    Megvagy hadnagy: pár milliárdért tudok egyet. :)

  • 2009.06.16 14:24:17SaciThePoweR

    Magyarország...ennyi a véleményem...:S(N)

  • 2009.06.16 14:42:27eweres

    gyerünk, faragjunk le minden peronból 3 cm-t

  • 2009.06.16 14:50:56Nyanyanya

    sicc:

    a mérnökeink már külföldi állampolgárként külföldet gazdagítják a tudásukkal.

  • 2009.06.16 14:52:53Bitor

    A fényképeken a Hungarocell daraboknak csak a tetején-rövid szakaszokon vannak sérülések (határozott élekkel), szóval ezeket szerintem nem menetközben keletkeztek , hanem csak simán ráléptek vagy valami… :) De ha valaki meg tudja magyarázni hogy keletkezik mondjuk 30 km/órás sebességnél egy ilyen „izé” az írja már ide.

  • 2009.06.16 14:57:52XXXXXXX

    gondolom a más súlypont/tengelytáv miatt amúgy sem nagyon tudnak pontosan modellezni, majd egy hét használat után kiglettelik és átfestik ahol nem fért be a kanyarba a kocsi oszt jó lesz...

  • 2009.06.16 14:59:48etsymo2

    "A méréseket úgy terveztük, hogy a tényleges, pontos méreten felül 5 cm hungarocellt ragasztottunk a kocsira."

    A képeket elnézve segítsetek értelmezni ezt a kijelentést. Azok a hungicelek max. 5 centisek így ránézésre. Az 5ös képre alapozva akkorák v kisebbek mint az ajtó előtti fémlap szélessége, uhogy megyek méricskélni :)

    Ha igazam van, akkor csak milliméterekkel nagyobb az új szerelvény? vagy kisebb?

    a sérülések csakugyan utasok általi sérüléseknek tűnnek.

  • 2009.06.16 15:01:19gorbelabda

    Gondolom ezt üresen tesztelték mind itt mind a másik vonalon?! Mi lesz ha kocsinkánt lesz rajt pár száz ember?

  • 2009.06.16 15:01:47Kisbanyácska

    Az 1 vonalon nem járhat mert az a Millfav

  • 2009.06.16 15:03:30Kisbanyácska

    Én a demszkivel fizettetném ki ha nem fér be az alagútba!

  • 2009.06.16 15:06:01hafez

    Nem arról volt szó, hogy a 3-ra nem küldik rá az Alstomokat, csak a 2-es és 4-es vonalra?

  • 2009.06.16 15:07:36Imrus Falworth

    marha jó. mit ír a két metró fajtáról a műszaki leírás? vagy azok is hazudnak???

  • 2009.06.16 15:08:49ph0n

    Sicc

    Nem engedték oda őket ;-)

  • 2009.06.16 15:13:14Francia

    Moszkvában bemutatták az első borotváló automatát. De mégis, hogyan képzeli ezt? - faggatták a feltalálót. - Hiszen mindenkinek más és más a fejformája!
    - Az első alkalommal, igen!

  • 2009.06.16 15:13:57greentech

    A jelenlegi régi orosz metró kocsiknak a mostani modern változatát kellett volna megvásárolni így a szabványtól sem kellett volna eltérnünk. Az állomásokat, a metrószerelvényeket nem kell átalakítani. Az új változat pont olyan széles, mint elődje, és még több műszaki paraméterben is megegyezik. Ezt nevezik kompatibilitásnak.

  • 2009.06.16 15:14:52OWOD

    Már eleve az szégyen egy mérnök ember számára, ha ezt így, utólag kell méricskélni, meg tesztelni. Az a helyzet, hogy egy valódi mérnök biztosan nem így csinálja ezt. Az más kérdés, hogy a politikusok sokszor hiszik azt, hogy azért mert Ők hülyék, már más is hülye, de örömmel tapasztalom, hogy egyre többen szólnak is nekik ezért, emiatt lassan megint visszabillen a mérleg és a nem hülyék lesznek többen. Na, ha ez eljön, akkor bizonyos, hogy nem így fogják megmérni, hogy elfér-e a metrókocsi, addig meg kitartás!

  • 2009.06.16 15:15:23brlv24

    Mennyi onkentes kozlekedesmernok van itt:)
    Aki nem ert hozza inkabb ne irjon hulyeseget.

    Tisztan latszik, hogy az ajton a belepeskor keletkezett a letores. Menet kozben vizszintes iranyu "karclas" lenne, vagy pedig az egesz "lepattanna".

  • 2009.06.16 15:18:59greentech

    Akkor Te elég érdekesen szállsz fel a metróra!

  • 2009.06.16 15:19:42brlv24

    "Már eleve az szégyen egy mérnök ember számára, ha ezt így, utólag kell méricskélni, meg tesztelni. Az a helyzet, hogy egy valódi mérnök biztosan nem így csinálja ezt. "

    Akkor miert is csinalnak az autokon toresteszteket?
    Repulogepeken villamteszteket? Vagy szamoljak ki elore? Igen, kiszamoltak, papiron befer, de azt nem lehet belekalkulani, hogy idokozben a talaj mozgasa miatt hol mennyire modosult a papirformahoz kepest.

  • 2009.06.16 15:21:36brlv24

    "Akkor Te elég érdekesen szállsz fel a metróra!"

    Ott ahol ez a szerelveny all nem eppen szabvanyos peron van. Valoszinu a kocsiszinben a nyitott ajtonal felmaszott valaki.

  • 2009.06.16 15:22:17Kegyetlen

    hogy fogok röhögni....

  • 2009.06.16 15:23:03brlv24

    "Nem arról volt szó, hogy a 3-ra nem küldik rá az Alstomokat, csak a 2-es és 4-es vonalra?"

    Amig nincs kesz a 4-es metro, addig a 4-es metro szerelvenyei a 3-as vonalan kozlekednek.

  • 2009.06.16 15:23:26atleta.hu

    A baj nem a meresi modszerrel hanem a kiertekelessel van. Rarahagytak plusz X cm-t, ami teljesen elfogadhato modszer - a furcsa a magyarazat. Ha megserult egy olyan szakaszon, ahol nem fog jarni az adott metro (megint csak elfogadhato magyarazat), akkor honnan tudjuk, hogy menet kozben kesobb maskor meg nem?

    Amugy azoknak akik az elore kiszamolasban hisznek: az egy dolog, hogy mit szamolsz ki, es egy masik amit mersz. Ha jol szamoltal, jol terveztel, akkor a meres teged fog igazolni, ha meg nem, akkor nem. De ez addig nem derul ki, amig le nem ellenorzod. Na most lehet ezt elesben a tobbszazmillas metrokocsikkal, meg lehet elore. Raadasul a szamitasok mindig rahagyassal es egyszerusitett modellel keszulnek. Azert jo, hogy ehhez is mindenki ert :). Marmint foleg abbol a szempontbol, hogy nyilvan a masik a hulye. A jozan paraszt (az 1 000 000 alkesz orszagaban ;) ) meg megint jobban tudja.

  • 2009.06.16 15:26:37gyepetto baggio

    nem fér be? ugyan már, csak eleinte

  • 2009.06.16 15:27:06atleta.hu

    Egyebkent az alatalatok bemutatott szerulesek tenyleg pont ugy neznek ki, mintha letapostak volna az utasok. Vagyis a kepek valoszinuleg nem a BKVs szagerto altal emlegetett serulest illusztraljak.

  • 2009.06.16 15:27:25báró Csekonics

    olyan ez, mint az automata borotválógép:
    - Na de az embereknek különbözik a fejformája!
    - Előtte...

  • 2009.06.16 15:29:21is

    rendelek olyan programot/megoldást, amelyik teszt nélkül kiszámolja mind a sok kilométeren előre, hogy a kocsik milliméterre pontos térbeli helye hova jön ki (bedőlés, belengés, rázkódás stb. figyelembe veendő). ár nem számít, úgyis azonnal százszoros felárért el tudom adni a CIA-nak, meg az oroszoknak, mert ilyen még nekik sincs.

  • 2009.06.16 15:29:30pharmacyli

    Volt egyszer egy rendőrvicc. Valami olyasmi volt a középpontban, hogy a rendőr tartja kezében a cipőpucolókefét és hozzá dörzsöli a tisztán tartandó csizmát.
    Most mi az alagúthoz vettünk földalatti szerelvényeket, vagy a szerelvényekhez veszünk alagutakat?
    Ezt régebben szabotázsnak hívták, és büntettek érte...

  • 2009.06.16 15:33:24Píter

    A 2-es vonalra mennek az oda szánt szerelvények. A 4-es vonalra rendeltek meg mennek a 3-asra, mert mire elkészül a 4-es metró, addigra már rég lejár a garancia és ha nem járatják, akkor nem fognak kijönni a hibák... Röhej...

  • 2009.06.16 15:45:04Öreg

    Kedves mindenki.

    Az Index megint átvert benneteket!!!Ha a hungarocell nem fér el valahol,az teljes hosszában nem fér el!!!Végig sérül!!!Hülyét csináltak belőletek.A politika pedig itt is megjelent.Szerintem az a hülye.Vagy ki?

  • 2009.06.16 15:53:18naat2

    Mondjuk azt nem tudom, hogy a kocsikat csak a 2-es alagútban tesztelték, vagy végigment már legalább egy tesztkocsi a 2-est a 3-assal a Deáknál összekötő - egyébként elég görbe - alagúton is. Mintha arról lett volna szó, hogy az új kocsik tengelytávja miatt nem pontosan azonosan mennek a fordulókban.
    Azért az röhej lenne, hogy itt nyomják hónapokig, aztán a 3-as vonalra átvitelkor meg lenyúzzák az oldalát...

  • 2009.06.16 16:07:48OWOD

    Öregnek jár a pont! A többiről meg felesleges lenne akárcsak egy szót is ejteni! ;-)

  • 2009.06.16 16:08:21Muad\\\'Dib

    brlv24
    "...de azt nem lehet belekalkulani, hogy idokozben a talaj mozgasa miatt hol mennyire modosult a papirformahoz kepest..."
    ROTFLMAO,LOL nem ilyen nincs is. Ezt megjegyzem...

  • 2009.06.16 16:12:01TheDude

    Öreg: sztem csak akkor igaz a felvetésed (a hungarocell teljes hosszában történő sérülés), ha a sérülés menet közben keletkezett. Nem lehet, h arról van szó, h ki/be szállás közben ért hozzá a peronhoz? (gondolom, valamelyest megdőlhet a metrókocsi is ilyenkor).
    Azt persze érdemes volna tudni, mennyire komolyan szimulálták a normál üzemállapotot. Meg volt-e tömve emberekkel, kellett-e nekik is jegyet venni, megvágta-e őket vmi ellenőr, meg ilyenek... :)

  • 2009.06.16 16:13:30OWOD

    Több száz év alatt elképzelhető ilyen jellegű talajmozgás mondjuk a Grand kanyonban, de nem itt nálunk! Tisztán látszik, hogy a sok national geographic is káros lehet.

  • 2009.06.16 16:15:16Muad\\\'Dib

    OWOD
    Elég szomorú lenne, ha pár év alatt csak úgy hipp-hopp pár centit arrébkúszna egy állomás :)

  • 2009.06.16 16:17:55rolika

    Szerintem ha a polisztirolcsík menet közben elkap valamit darabokra szakad/törik, nem csak egy kis sérülés keletkezik. Inkább ez a magyarázat, mint a BKV-sok süket dumája. Persze, hogy a tényleges, pontos méreten FELÜL ragasztja oda a polisztirolt, mert a metrókocsi azért billeghet, mozoghat bizonyos tartományban, nem úgy megy sínen, mint egy korcsolya. Nekem ebből a szempontból az 5-5 cm kevésnek is tűnik.

  • 2009.06.16 16:17:56OWOD

    A terhelési próbát egyébként nem kizárólag utasok "igénybevételével" lehet kivitelezni, ezért a mérnökök bénaságát és hozzánemértését tükrözi, hogy egyáltalán utasnak lehetősége nyílt egy teszt során akár szándékosan, akár véletlenül szétrúgni a teszt alanyát. Ez kérem totális szégyen! Én nem vagyok metróépítő, de ha rám bízták volna, bizonyos, hogy körültekintőbben járok el..

  • 2009.06.16 16:18:27DocBulywood

    Pedig hány kan örülne, ha otthon legalább ennyire szűk lenne...! Mennyi örömét lelné benne! :-D

  • 2009.06.16 16:21:27Muad\\\'Dib

    OWOD
    Eleve egy ilyen alagút szélességét végig lehet mérni különösebben drága berendezések nélkül is mikrométeres pontosságban simán.

  • 2009.06.16 16:22:36OWOD

    Muad\\\'Dib:

    Több száz évet írtam és több száz év alatt említett helyen ez végbe is megy, mármint hogy elmozdul centimétereket a talaj és ez nem azt jelenti, hogy az állomás mozdulna el, hanem azt jelenti, hogy elmozdul a talaj, ami esetleg a metro úgynevezett űrszelvényét esetleg érintheti.

  • 2009.06.16 16:23:28Muad\\\'Dib

    OWOD
    Tudom, és egyet is értettem veled, azért írtam rá választ

  • 2009.06.16 16:27:14OWOD

    Értem, de sokan nem értik, azért írtam le másképp is.. ;-)

  • 2009.06.16 16:34:14OWOD

    Egyébként szerintem ha az a sok LCD elfért anno a metró űrszelvényén kívül, amin a birka nép megnézhetett egy Nike reklámot, akkor azért van ott hely.

  • 2009.06.16 16:40:17Öreg

    TheDude
    Állószerelvényen mit mérjenek?Ha feltudták ragasztani el is fér.Az meg egyértelmű, hogy az utasok rugdosták le.Ajtók alatt vannak a képen.
    Én csak az Index címadási gyakorlatát,meg néhány blogoló hozzászólását akartam fricskázni.
    A tektonikai hozzászólások is tanulságosak.

  • 2009.06.16 16:56:50Fedup Sári

    brlv24:

    Azt mondod, hogy a vezető nélküli négyesmetrószerelvények a hármasmetró vonalán fognak addig járni... biztos vagy te ebben?

  • 2009.06.16 16:58:06mano65

    Öreg!
    Utasok nem rugdoshatták le, lévén ez a kocsi magában szokott tologatódni az alagútban (pl. diesel segítségével), nem pedig szerelvénybe sorolva forgalom közben.

  • 2009.06.16 16:59:36mano65

    Fedup Sári!

    Természetesen vezetővel fog menni a 3-as vonalán a 4-es szerelvénye.

  • 2009.06.16 17:15:47Öreg

    mano65
    Egyetértek! Ufók voltak!Hurrá!Itt van a Földön az idegen civilizáció és hungarocellel táplálkozik.Látszik a foguk helye is.
    Szevasztok

  • 2009.06.16 17:17:15Parkőr

    tudtátok, hogy a ganz is gyártott(volna) még 90-ben metrót?

    http://www.videoplayer.hu/videos/play/117378

    Aztán a prototipus elrohadt valamelyik BKV telephelyen.A GANZ meg megszünk és ellepték a kínaiak.
    Lehet ha akkor megveszi az állami tulajdonú BKV nem szünt volna meg.
    Teljesen világszinvonalú volt amúgy.

  • 2009.06.16 17:21:10mano65

    Öreg!

    Tök mindegy ki harapdálta ki :)
    Onnan nevetséges, hogy ezt tesztelni kell. A 3-as vonalon még érthető lenne (talán), de hogy a 2-es vonalán a direkt oda szánt vonatokat is, na az a szép. Elő kellett volna venni a centit megrendelés előtt.

  • 2009.06.16 17:27:51Kalv

    én csak azt nem értem, hogy miért most kell ezt méricskélni, amikor már itt van pár kész szerelvény, és mindjárt érkezik a többi is. talán megrendeléskor, amikor kiválasztották, hogy melyiket fogják megvenni, akkor kellett volna megnézni, hogy egyáltalán melyik fér be az alagútba. Ennyire nem értenének hozzá, hogy ez akkor nem jutott eszükbe? Mégis mit fognak csinálni, ha mégse fér be?

  • 2009.06.16 17:28:39Jöjjön a Fidesz, de Orbán celeb takarodjon már !!

    Magyar virtus, be kell annak férni!

  • 2009.06.16 17:32:51brlv24

    Az is egy magyar virtus, hogy egybol pofazni kell gondolkodas nelkul?:)

  • 2009.06.16 17:37:00FaBRiK

    Ehh!

    Javaslom, hogy a vicc kedvéért a peronra ragasszáh azt a plusz 5 centit.

    Milyen hülyeség már hungarocellt ragasztgatni? Ez milyen mérés?!

  • 2009.06.16 17:37:56Öreg

    mano65,Kalv
    A tesztelés minden esetben KÖTELEZŐ!Nem csak nálunk,mindenhol.Jogszabály!Kalv-nak jogszabályon nélkül igaza van.Melyik villamos vonalon nem fér be egyszerre a két szembejövő villamos?Nem vagyok Fővárosi.

  • 2009.06.16 17:46:36Parkőr

    mondjuk nem tudom mi bajotok van ezzel, ennél egyszerűbb technikát nem lehet kitalálni.
    5000 ft és tökéletes az eredmény.
    biztak volna meg 20 misiért egy szakértő céget?

    és nem védve őket, de egy alagút minden technikájával enm valami heterogén cső vannak kiálló szerelvények akármik, egy ilyen komplex dolgot hiba nélkül nehéz leszervezni meg megtervezni csak az asztalon.
    A képeken azért látszik, hogy annyira nem súlyos a hiba.

  • 2009.06.16 17:53:50Kalv

    Öreg, nekem nem az a bajom, hogy tesztelik, sőt kifejezetten jó és olcsó megoldásnak tartom a használt módszert (bár az eltérő tengelytáv miatt lehetnek aggályok).
    Én azt nem értem, hogy ezt miért akkor kell csinálni, amikor kész vannak a szerelvények. Az ok, hogy egy 50 éve épült több km hosszú alagutat egyszerűbb így letesztelni, de a megrendelt metrókocsikról csak volt már valami műszaki rajz a kezükben, ami alapján előre letesztelhették volna, hogy befér-e.
    Tényleg azt mondja meg valaki, hogy mi történne, ha most kiderült volna, hogy nem fér be? Átépítik az alagutat?

  • 2009.06.16 17:59:48Öreg

    Kalv
    Parkőr megadta a választ.
    Parkőr-nek egy k...va nagy piros pont.
    Ennyire egyszerű.

  • 2009.06.16 18:02:11brlv24

    Az alagutba boven befer. A peronok eleinel lehetnek problemak, de mint kiderult nincsenek.

  • 2009.06.16 18:02:52rotler

    5 cm-t ráhagytak?Az a hungaro cell ami rajta volt,az sem volt 5cm.

  • 2009.06.16 18:03:12gmower

    "az egy dolog, hogy mit szamolsz ki, es egy masik amit mersz. Ha jol szamoltal, jol terveztel, akkor a meres teged fog igazolni, ha meg nem, akkor nem"

    Na akkor, mint mérnök elmondom Neked, ha versenyszférában rosszul számolsz, és ezt egy éles mérés még bizonyítja is, a büdös életbe nem lesz többé munkád. Mit szólnál, ha pl. egy hídról éles körülmények között derülne ki, hogy "bocsi, rosszul számoltam". Az a baj, hogy van olyan aki tényleg komolyan gondolja, hogy nem lehet pontosan számolni. De könyörgöm, lehet! Persze ha új fejlesztésről van szó, nyilván szükség van kísérletezgetésekre, pontos számtani modellek felállítására, de egy adott alagútba kiválasztani egy abba beleférő szerelvényt talán nem kellene megoldhatatlan feladatnak tekinteni.

    A metrószerelvénynek nyilvánvalóan van pontos dokumentációja, amiben szerepel minden tengely menti maximálisan lehetséges elmozdulása. Na ezt kell összevetni az alagút paramétereivel. Mivel működő alagutakról van szó, ezt nyilván ismerniük kell, mivel feltételezem, folyamatosan mérik, hogy ne akkor jöjjenek rá egy esetleges torzulásra, amikor már hozzáér valamely szerelvény... De persze egy olyan országban, ahol egy alagút fúrás közben beszakad, lehet hogy mégsem így megy :S

  • 2009.06.16 18:08:17gmower

    Ja még gyorsan leírom, mielőtt valaki nekem esik, hogy semmi problémám nincs a BKV által elvégzett teszttel, olcsó, hatékony, nagyon pontos eredményt ad, és ha van lehetőség ésszerű keretek között tesztelni, azt mindig meg kell tenni, akkor is ha 10000000%-ig biztosak vagyunk az eredményben.

  • 2009.06.16 18:55:17ringer

    A BKV természetesen nem csak a hungarocell csíkokkal tesztelt, hanem végigmentek az alagutakban egy kerettel is, ami ha valahol fennakadt, akkor ott volt egy kis igazgatás/vésés. A gond csak az, hogy sem a hungarocelles, sem a keretes megoldás nem oldja meg azt a problémát, hogy az új metrókocsiknak más a tengelytávja, így tehát más a kocsik végeinek kilógása is.

  • 2009.06.16 19:08:31csabx

    http://kuruc.info/r/35/42186/

  • 2009.06.16 19:19:09vamá

    Tűzkövet kell rátenni, hogy szikrázzon!!

  • 2009.06.16 19:22:59vamá

    Tűzkövet kell rátenni, hogy szikrázzon!!

  • 2009.06.16 19:35:41BKV figyelő

    Az utasok taposták meg, ha jobban megnézitek a képeket. A cipők orrának nyoma is látszik rajta:)

  • 2009.06.16 19:44:59walker57

    Kiderül,mikor nagy tételben vesz a BKV timsót,hogy a kocsik összemenjenek :) valakinek valami, mindíg üzlet.

  • 2009.06.16 19:56:49Kivlov

    Ilyen b*zi társaság, mint az bkv, a földön nincs még 1.
    Ha egyszer vesz egy bútort a lakásba előtte nem kéne megmérni, hogy befér-e az ajtón??? Vagy mind1, van pénz, majd átalakítjuk a lakást? tetvek.
    be kéne csődöltetni az egészet a vérbe.

  • 2009.06.16 20:07:39bounty123

    jó hát max első nap nem ülök fel az új metróra :)
    majd ha bekopott

  • 2009.06.16 20:19:55betépett felhasználó

    lehet a bkfsok is balfaszok, de mintha mi is itt azok lennenk.
    ha a hungarocelizemizek mozgas soran serultek volna meg, akkor NEM igy neznenek ki, hanem hosszantilag lennenek felsertve, a fotokat nezve azonban 1ik sem tunik ilyennek, szerintem az indexesek haraptak ki belole itt-ott, hogy cikkezhessenk a bkv ellen.
    szvsz

  • 2009.06.16 20:22:00Rózsaszín párduc

    "ahol metrószerelvény a metró történetében soha nem járt és nem is fog járni" akkor hogy sérült meg ott, ahol sose járt ????????

  • 2009.06.16 20:25:16Rejtélyes

    Pink Panther:

    Az új metrószerelvény sose fog ott járni, csak a régi, amivel tesztelték. Kimaradt 2 szó: ahol "az új" metrószerelvény...

  • 2009.06.16 20:30:57röntgenszeműlány

    rotler: Na és ha esetleg két oldalt összesen 5 cm?

    ringer: Ajánlom figyelmükbe Pithagorasz vadiúj tételét, segíthet kiszámolni, hogy mennyi lesz a tengelytáv diffiből adódó járulék.

  • 2009.06.16 20:48:11Tiborc2008

    Ezek a békávések olyan átlátszó, nyomorult módon hazudoznak, hogy még kormányszóvivő is lehet némelyikük.

  • 2009.06.16 20:53:38Rózsaszín párduc

    Rejtélyes:
    Aha, még egy két szót berakunk, és még egy párat kiveszünk, minden érthető ,világos és happy lesz.

  • 2009.06.16 21:02:14Tiborc2008

    ... ha a mama szóból elveszünk 1 betűt,és hármat megváltoztatunk,azt kapjuk hogy "SÖR"...

  • 2009.06.16 21:04:40Árpi

    A talaj mozgásáról:
    Nem vagyok geológus, csak közlekedésmérnök, de azt azért még én is tudom, hogy a talaj mozgásában pár centi akár a nedvességtartalom változásától is elképzelhető. Vagyis mindent ki lehet számítani, de attól az űrszelvény kísérleti ellenőrzése szerintem sem pótolható, ha ilyen kis rátartásokkal épült az alagút anno.

  • 2009.06.16 21:04:41dei

    Én láttam is egy VeKést amint harapdálja a hungarocellt :))) :)))
    A legjobban az a hozzászólás tetszik, amelyik szerint szgépes programmal mindez kiszámolható volna . Az tényleg vicces.

  • 2009.06.16 21:19:03ENDRE

    greentech: Ha orosz metróra vágysz, költözz Moszkvába!
    Aki meg még mindig az kérdezi, mért a 3-as vonalon kísérleteznek, olvassa már talán el a cikket, utána kommenteljen!
    Egyébként mire a 4-es elkészül, addigra nem a garancia jár le, hanem a metró tervezett életkora. :D
    Én másik irányból közelíteném meg a dolgot, hungarocell helyett, vasat hegesztenék fel, amely rögtön rendbe tenné az alagút egyeletlenségeit.:D

  • 2009.06.16 21:46:53Nahát.. már megint..

    Szokásos átcseszés Magyarországon..:
    Megveszünk 22 kocsit 139M €-ért (darabonként kb. 6,3M €), amit megbeszélnek szépen, h a 6M € kocsit vesszük, de 6,3M € áron.. Nos, természetesen az a 0,3M € nem az Alstom-nak megy.. "Nahát.. már megint.."
    De ugyebár ez megy az autópáya-építésnél, és még hosszú a lista - de még mennyire..

    Egyébként nem tudom, h hogyan lehet így elba..ni a rendelést, vagy a kocsikat.. Nem 2 forintról van szó, de mivel nem a saját érdekük így majd "veszünk egy újat.." - csakhogy miből??

  • 2009.06.16 22:28:49b42

    A fotó alapján az egész hungarocell csík nincs szerintem 5 cm széles, vagy éppenhogy csak annyi. Akkor most hol a ráhagyás?
    Mert ugye az új szerelvény nem pont ugyanolyan széles, mint a régi (különben minek kéne bármit is méricskélni, meg lefaragni a peronból).
    Meg ha ennyire ki van centizve az új kocsi, akkor vicces kedvű fiatalok poénból ha megpróbálják belengeti, vagy csak egy oldalon nagyobb a terhelés (tömött kocsin megállóba érkezés előtt a peron felé eső oldalon szerintem több ember áll, mert készülőnek a leszállásra), akkor nem fog mégis hozzáérni valamihez, ha csak centiken múlik a dolog?

  • 2009.06.16 23:00:53tutolakat

    nem férnek el és majdcsak lejár a garanciájuk mire kifaragják a járatokat. a 4 es metróban úgysem nagyon lesz mostanában szükség a kocsikra.

  • 2009.06.16 23:49:49wwwwwww

    Itt mindenki nagyon okos.
    De ebből a cikkből semmi nem derül ki azon kívül, hogy az index szerzett pár fotót. Hogy mikor készültek ezek? Milyen körülmények között? Igazi indexes bulvárszínvonal.

  • 2009.06.17 06:46:46toce

    A fotón a hungarocel alja is le van húzva, hosszában. A tetején lévő sérülések viszont tényleg gyanúsak. Nagyon tuti rejtélyes, hogy hogyan szerezte az index a fotókat, de azért megnézhettétek volna a képeket, mert ez nekem inkább tűnik szándékos lejáratásnak...

  • 2009.06.17 06:55:58toce

    Aki továbbra is azt gondolja, hogy kilométer hosszú huszonéves alagutakról létezik pontos műszaki dokumentáció, annak javaslom 1× már gondolja végig az életben, mit jelent ez. Elárulom, még a Paksi Atomerőműben sem volt ilyen szintű műszaki nyilvántartás, pedig az kicsit kényesebb üzem. Vagy gondolod mindig dokumentálják, amikor Józsibácsi a karbantartó éjszaka felcsavaroz valamit, hogy akkor a csavarfej most hány milimétert áll ki a falból. Márpedig, javítani, cserélni, módosítani csak kellett az elmúlt 20 évben párszor.

    A metró az alagútban bőven elfér, a kitérőknél, állomásoknál tesztelni kell. Ezt nem lézeres távolságmérőkkel csinálják, hanem hungarocell darabokkal, mert olcsóbb. Óriási kaland! Óriási hír! Hetek óta erről cikkezni meg óriási újságírói teljesítmény.

    Az új Porsche első formaterveit meg kipszből faragták ki a németek. Mert az ostoba designereik még nem hallottak róla, hogy számítógéppel is lehet dizájnolni. Pfúj!

    Szóval csak teszteljen a BKV minél többet. Ha minimálisan át kell építeni a peronokat, akkor az nem ciki, hanem tök természetes dolog. Minél előbb fussanak az új kocsik, azért vettük őket.

    Unalmas már mindig ez a fanyalgás. Ez ment a kombigyóknál is. Aztán most tegye fel a kezét, aki kéri vissza az ipari csuklósokat a nagykörútra!

  • 2009.06.17 07:08:35flora.a

    "Ez a bővítés induláskor Kőér utca járműtelep egyik vágányánál – ahol metrószerelvény a metró történetében soha nem járt és nem is fog járni – megsérült."
    Azért emeljünk már a színvonalon, ha ennyit fizetünk a cirkuszért, ennél az ócska kamunál még egy bölcsődés is jobbat találna ki. Mert persze beengedtek sérült csíkokkal teleragasztott szerelvényt, mikor pont ezt akarták megfigyelni. Ezek már ahhoz is hülyék, hogy egy normális hazugságot kitaláljanak...

  • 2009.06.17 08:11:20l3v1

    Nem fér, nem fér... nem értem mi a para tárgya, legfennebb csak először nem fér el, utána no problem :P

  • 2009.06.17 08:36:12flamingojoe

    Mi lenne, ha akkora kocsikat rendeltek volna az okosok, ami a 2-es, 3-as és 4-es vonalon is elfér?

  • 2009.06.17 08:37:36sovesztomesz

    Hi!
    No, én még csak most láttam reggel először ezeket a sérült csíkokat, de szerintem az első képen egyértelműen oldalirányú sérülés látszik; menet közben nem produkálhat ilyet a vonat...
    Innentől kezdve az egész hír kamunak tűnik. Ám az elismerhető, hogy a bkv-nál bajok vannak, ha csak ilyen vizsgálatokra telik. Érzésem szerint a színvonal 20 éve folyamatosan romlik a cégnél... A metróépítés körüli furcsaságok szerintem más kategória, de persze az is bicskanyitogató; ezzel az Alstom-kocsis méretkülönbség, űrszelvény dologgal együtt. A múltkori bkv-metró-polisztirol hab-os cikk után újra leírom: a sorozatos színvonalromlás, leépítés, kényszernyugdíjazások ellenére még mindig vannak kiváló mérnökök, szakemberek a bkv-nál; de pénzt mérésre nem kapnak a szolgálatok, mivel más a stratégiája a menedzsment-nek, vagy mi a faszomnak. Lehet, hogy működne olcsóbban is a bkv, de nem úgy, hogy - gazdaság élénkítés címén - külsős cégek dolgoznak be drágábban, miközben ezen cégek tulajai nagyrészt ugyanazok, akik a bkv-nál nem kapnak pénzt a szakszolgálataik számára (mérésre, egyébre).
    Ja, persze, nem érthetem én ezeket a kapitalista logikán működő dolgokat...
    Csákó!!!

  • 2009.06.17 10:48:18zmrzlna

    Hungarocell eladó.
    Mérőszalag, tolómérő hatalmas választékban!
    Urándúsítást vállalok.

  • 2009.06.17 11:07:00tardyl

    "rontja a BKV ... hitelét" - na ezen azért kell dolgozni egy kicsit. Hogyan lehet egy nem létező dolgot elrontani?

  • 2009.06.17 11:30:52haveromjeno

    Nekem ebben a hungarocell/polisztirolhab, ki hogy kívnánja, módszerben az nem tiszta, hogy lehet csak a fotók gyenge minősége okozza, de elég nehéz megállapítani, hogy pontosan hol és milyen sérülés érte.
    Én a helyükben, a felragasztott darabokat lefújnám valamilyen a laptól eltérő színű festékkel. Így mondjuk tisztán kitűnne, hogy hol sérült meg, hiszen rikítana a fehér szín a festék alól.
    Spec, a feketét sem ajánlom, mert az meg az alagút mocska. S így nem igazán látszódnának a puhább tárgyak által okozott sérülések.

  • 2009.06.17 12:08:34KAMA3

    haveromjeno:

    Pont ezt akartam én is írni, hogy sűrű, sötét színű vízfestékkel, vagy temperával kéne a teszt előtt lekenni a hungarocell csíkokat, aztán ahol sérül, előtűnik a fehér alapszín. és akkor nincs belőle para, hogy a józsi rúgott bele felszállás előtt, vagy az Arany jános utcai megálló súrolta le.

  • 2009.06.17 13:17:11Fée Verte

    Jó ez a tesztelés. ötletes és -még a mutyókákkal együtt- sem lehet túl drága, de mi a túróért nem lehet sérülésmentes hungarocell-csíkkal tesztelni. Ha már rögötn az induláskor megsérül, akár ki is cserélhették volna sérülésmentesre, hogy a teszt eredménye ne csaljon. A többihez nem értek, úgyhogy csak ennyi.

Parkolási szégyenfal

Keresés