További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A BKV szerda délutánig két buszvezetőt bocsátott el azonnali felmondással, mert nem álltak szolgálatba a cég által elvárt módon. További hat sofőr ellen fegyelmi indult, elbocsátásuk folyamatban van. A műszaki igazgatóság területén hat vezetőt helyeztek át.
A BKV megerősített ellenőrcsoportja az első buszvezetőt szerda hajnalban rúgatta ki. Az azonnali felmondás indoka az volt, hogy a sofőr későn jelezte a hibát, ami miatt nem tudott kiállni a garázsból. A szakszervezet szerint az ok mondvacsinált, a kirúgás pedig jogszerűtlen.
Szerda hajnalban álltak munkába a BKV által felállított, úgynevezett szuper kontroll csoportok, amelyek tulajdonképpen forgalmi, műszaki, jogi és humán szakemberekkel megerősített műszaki ellenőrcsoportok, azonnali elbocsátási jogkörrel. A csoportokat a menedzsment azzal a céllal hozta létre, hogy csökkentsék az indokolatlan szolgálatfelvétel-megtagadások és az esetleges rongálások számát.
A BKV délutáni közleménye szerint két buszvezetőt bocsátottak el azonnali felmondással, mert nem álltak szolgálatba a cég által elvárt módon. További hat sofőr ellen fegyelmi indult, elbocsátásuk folyamatban van. A műszaki igazgatóság területén hat vezetőt (üzemvezetőt, szolgálatvezetőt, művezetőt) helyeztek át. Több olyan vizsgálat indult, mely a műszaki feltételek és bizonyos hibák eredetét vizsgálja, ezek eredménye később várható
Nemes Gábor, a szakszervezeti sztrájkbizottság szóvivője elmondta, hogy egy kirúgásról tud, öt esetben pedig jegyzőkönyvet vettek fel a szuperellenőrök. Az utóbbi esetekben számítani lehet a folytatásra.
Nemes hozzátette, hogy az azonnali felmondás szerinte jogszerűtlen volt. A BKV ugyanis azzal indokolta a lépést, hogy a sofőr csak a munkábalépést követő huszadik percben jelezte, hogy gond van a busszal, és nem tud kiállni. Nemes szerint semmilyen rendelkezés nem mondja ki a kollektív szerződés megszűnte óta, hogy a hibát mikor kell jelezni, ezért bírósághoz fordulnak az ügyben.
A BKV korábban annyit közölt, hogy a műszaki javítások és a szuper kontroll csoport felállításának is köszönhetően – a folyamatos havazás ellenére – jelentősen csökkent a ki nem adott járművek száma. A keddi 270 autóbuszhoz képest szerda hajnalban 58-cal kevesebb, 212, majd a reggeli javítások után már csak mintegy 150 autóbusz nem állt forgalomba