nekem sokkal jobban szimpatikusabb a Citadell !
de akkor sorrenben ha lehet:
1. Demszkyt mindenképp felakasztani vagy Giotin döntsenek a budapesti szavazók!
2. 1000 db Credot azonnal Bp.re .!
ennyi...
Én vacilálok. Credo jobban néz ki (szerintem) az Ikarus meg a neve miatt tetszik.
Arra leszek majd kíváncsi, hogy melyik bírja majd jobban a nyúzást és hogy meghibásodik-e valamelyik a 2 hét alatt.
Aki csak egy kicsit is járatos a politikában az pontosan tudja, hogy ami most folyik az csak a parasztvakítás része a projektnek. A végén úgy is az dönt, hogy a 80Mrd-ból mennyit juttatnak vissza a politikusok zsebébe. Aki többet, az nyer. Ez így működik. Minden más naivitás.
Hát érdekes kérdés, mert kisebb sorozat, nagyobb darabárat és fenntartási költséget jelent, hiszen a tervezési, a szerszámozási, kiképzési, a telep és egyéb költségek majdnem ugyanannyi kisebb és a nagyobb sorozatnál is, azaz ezekből /darabra több osztódik vissza.
...viszont ha valamelyik típushíbás... úgy a fele állomány jobb gép. De ezt inkább hozzáértők döntésével kell kiszűrni, mert mint írtam, a kisebb széria nagyobb darabár és az a mi zsebünkre megy.
Ha megosztva szerzik be, az nem kartell. A kartell az, ha a két szállító megegyezik az árakban.
Amúgy meg nagyon nem az számít, hogy néznek ki, hanem mennyire alkalmasak, milyenek a karbantartási költségeik. Mivel a motor azonos, ezért várhatóan nem lesznek nagy különbségek. Valamelyikről hallottam, hogy független első felfüggesztései vannak: ez nagyon kényelmes a sofőrnek, de megdrágítja a konstrukciót. Jó lenne tudni egyéb paparmétereket is: ülésszám, álló ütasok, külső/belső méretek, sebességváltó, felszereltségek...
Amúgy emg amennyiben a BKV továbbra is a pártfinanszírozás játékszere marad az új ciklusban is, akkor tovább fog menni a nagyüzemi lenyúlás a cégnél pártutasításra. Ne higgye már senki, hogy ezek az embereke saját zsebre dolgoztak!
@Hümüzhümümüz Ne név alapján dönts. Tökölön próbálgattuk ezt is azt is és szerintem a Citadell jobb (A szóló verzió a Kisalföld Volánnál azóta is üzemben van és remekül teljesít).
@Szemeteske Nagy változások lesznek, ami miatt a BKV már nem fog buszt venni. A tesztek eredményei inkább az új szolgáltatóknak hoznak tanulságot
@Martin86 Jó dolog a kompromisszum, de itt nem gazdaságos. A Citadell légkondival és tájékoztató rendszerrel 70 millió forint, az Ikarus pedig ~300.000EUR (82-85M forint)
nem feltétlenül igaz. A kérdés, hogy mekkora kapacitásra van optimalizálva a gyár. De ez eleve kiküszöbölésre kerül a pályázat során, hiszen ott már végleges árakról folyik a tárgyalás. (legalábbis pályázat esetén)
A fenntartásánál minden bizonnyal igazad van, mármint a költségnövelő hatását tekintve.
Természetesen ha minőségileg nem megfelelőek, akkor egyik se nyerjen!
Ez az "Ikarus" ARC, nem Ikarus. Az Ikarus az csak a "brand". Az egységsugarú magyarnak az jön be, ezt ismeri, hát próbálkoznak ezzel. Tegnap mentünk 1-1 kört mindkét busszal, szerintem a Credo egyértelműen jobb. A független kerékfelfüggesztés miatt az A tengelynél a kerekek közt jó 15-20 centivel szélesebb mint az Ikarus. Aki utazott már Volvon, vagy Combinon, ismeri milyen az amikor egy alacsony padlós jármű szűk a kerekek között. Na az Ikarus ilyen. Padlószinti (=nem kell dobogóra mászni) ülés az Ikarusban 5 darab, a Credoban 10. Direkt megszámoltam. :) Ha a padlószinti üléseket nem kéri a vevő, mert pl Budapestre kell a 7es buszra, akkor a Credon brutális méretű állóhely nyerhető, az Ikaruson viszont elszórva vannak ezek az ülések, tehát az állóhely sokkal kevésbé nőne, nincs benne olyan tánctér mint a Credoban. Összeszerelési minőség, kialakítás, ergonómia szempontjából is a Credo tetszett jobban. Ebből kérek 1000 darabot. :)
csuklósról nincs tapasztalatom, de üzemeltetünk CREDO-kat. Mostanra 200 - 400 e km között futottak, zömében bakonyi-vértesi századrangú utakon.
Igazság szerint néhány alulméretetett lengéscsillapítón, meg az egyik eresztés anyghibás, garanciálisan javított ZF váltón kívül sok bajunk nem volt vele.
A gyártól pedig ügyfelezést és problémamegoldást sok hazai multi tanulhatna
Ez a kisebb darabszám magasabb ár (sztem) magyarázat nem helytálló: A gyártó az adott konstrukcót nem csak a magyaroknak gyártja, a típus teljes kapacitása biztosan több, mint a magyar igény. Egy sokezer darabot gyártó cég csak azért nem fog magasabb árat adni, mert 1000 db helyett "csak" 500 db-ot rendelnek tőle. A gyártónak már akkor megéri a legnagyobb kedvezményt adni ha az üzem kapacitását 80%-ban le tudja kötni. Ilyen buszból már 200 db felett jár a legnagyobb flottakedvezmény. Ha ezret rendelnek, akkor sem lehet egy adott szint alá menni. Ha a rendelkezésre állónál nagyobb az igény, hát majd bővíti a gyárat. Hasonló a helyzet a karbantartással és a cseredarabok árával is: azokat nem csak a magyaroknak gyártják.
A jugó is Ikarus volt régen, valójában sokkal régebben, mint a magyar. Így biza névlopás történt, de pont a másik irányban, mint gondolnánk... ezt kevesen tudják, de a történethez tartozik.
Igaz, hogy a jugóknál az Ikarus márka kb. 1920-óta a repülőiparhoz kötődik, nálunk viszont az autóbusz gyártáshoz! Az Ikarus (márka-) név még ezer más helyen is megtalálható és egyik se sérti a másik használatát, ha az (1) más területen más termékhez kötődik és (2) a védjegy oltalom fennáll.
@Ölüm Tehlikesi, ha az Ikarust a márkanévért az 1949-es létrejötte óta nem támadták meg hivatalból, akkor ezzel most Neked sem kell előhozakodnod.
Mindkettő béna kacsa lesz a város szúk utcáin. Már a 435-nél gond volt a merev 'C' híd. A Volvo sok helyről ki van tiltva pont ezért. Ráadásul az egyik át is lépi a 18 méteres szabvány határt. Külcsín jó beltartalom , hát..........; főleg a 9000cm3-es motor.
Csuklós busz 11-12ezer cm3 alatt csak szenvedés.
ja még annyit, hogy nem az Alkotmányt hanem a közbeszerzési törvényt kéne SOS megváltoztatni, csak annyival hogy előnyben részesítse a Magyar vállalkozásokat. Ez lenne az elemi érdek és akkor itthon pörögne tovább a pénzünk. Az nem érdekel, hogy kit fog a magyar gyártó megvenni. De legalább Magyar gyártmányú Magyar tulajdonú buszok legyenek. Nagyon drukkolok a Magyar buszgyártóknak, mert hányinger látni ezeket a fehér sz@rokat. Ami lehet hogy Itthon készül majd vegyes felvágottként.
A kátyús tesztpálya mellett ugyan tessék már ezeket az új buszokat kipróbálni a 134-es busz vonalán. Ha azt kibírja (pl. Czecz János utca, békásmegyeri szervízút, Juhász Gyula utca egészen az Újmegyeri térig), akkor érdemes megrendelni. Ahhoz képest a szántóföld autópálya. Egyébként mutatós mind a kettő, ha magyar munkásoknak teremtenek a gyártásukkal munkahelyet, akkor egyenesen kiváló!
cillaghaz: oda majd 4x4-es emelthasmagassagu buszokat vesznek. Vagy megcsinaljak az utakat es addig nem megy oda ilyen busz.
A jelenlegi buszos elvarasoknak megfelelo gepek nem tehetnek rola, hogy az "elozo rendszerben" leszartak az arra lako emberek infrastrukturahoz valo jogat.
PS: remelem most jobb lesz, de naiv nem vagyok. Szoval kedjen el az ikarus 4x4-eseket tervezni... :)
És ezek tényleg magyar gyártók, vagy arról van szó hogy összelegozzák a nagy gyártók alkatrészeiből és rátesznek egy márkajelzést? Hasznos info lenne ha közzétennék a hazai termékek arányát a teljes konstrukcióban mindkét cégnél.
Nekem külsőre a Credo jobban tetszik, de ma az Ikaruson utaztam. Szép, de szomorúan láttam, hogy a második ajtóig beázrólag ugyanolyan elrendezésű, mint egy Volvo, tehát van kb 4 ilyen kibaszott MÁSFELES ülés. Nem tudom ki találta ki, de hülye vicc volt... Nagyon kíváncsi vagyok a Credora belülről meg úgy egyáltalán utazás közben.
@ősirománszokás: A Credonál azt hiszem a főalkatrészek legalább 2/3-a magyar gyártmány, az Ikarusnál csak annyit írtak, hogy jelentős mennyiségű alkotóelem magyar. Ha hülyeséget mondtam javítson ki valaki...
véleményem szerint a CREDO-k kivúl belül profibb, igényesebb kialakításúak. A motorok nagyon hasonlóak (azonosak). Mindkét autóbusz magyar gyártmány, ami nagyon lényeges.
Hajrá CREDO!!!
Egyetértek nagykarollyal. Szerintem is érvényesíteni kellene a magyar érdekeket. Németorsz-ban hogy csinálják, hogy a vasutak 98% német? Fr.o-ban 95% francia gyártású? Pedig ugyanabban az EU-ban közbeszereznek ott is!
Remélem már mindenki észrevette, hogy a két gyártó ugyanazokkal a gépészeti főegységekkel szerelte föl a tesztelésre átadott autóbuszait. Vagyis a "ruhák" alatt (nagyjából) ugyanaz rejtőzik. Igen, igen... jól sejtitek, ez azért van, hogy a rendelés (ha végre kijőn) megosztható legyen anélkül, hogy a karbantartási-javítási költségek aszükésgtelenül elszaladnának. Hiszen így mindkét autóbusztípus ugyanolyan csereralkatrészekkel kiszolgálható. A kedves utasok pedig kivárhatják (ha idejük engedi), hogy az ízlésüknek megfelelőbb autóbuszon utazzanak.
Ááá! A húszéves Ikarus 260-asokat kéne felújítani inkább. Azok a legkirályabb király buszok, még 2 millió km-t biztos, hogy elmennek. Legjobb motor, futómű, főtengely, belső tér, és a hangja. Utánozhatatlan vezetési és utasélmény. A legstrapabírobb is. Sosem fognak kitalálni még egy ilyen zsír buszt. Nem is volt, nem is lesz.
akárki akármit mond, nálunk vidéken (miskolc környékén) az ARC (leendő Ikarus) buszok kiválóan teljesítettek, csendesek, gyorsak, kényelmesek. plusz pont jár a külön oldali "airride"-ért :) egy apró hibájuk volt télen, kicsit megfagytak az üzemanyagszűrők a hirtelen jött hidegben, de hamar kiküszöbölték, ha jól tudom. peace.
Minden ilyen postot úgy kéne kezdeni, hogy a ratyi indás videót átmásolni túbra, és belinkelni az első hsz-ba a linket.
Amúgy hajrá magyar buszgyártás!
Két dupla üléssor nagyon kis teret hagy az üléssorok között, zsúfolt buszon nagyon nehézkes lehet a buszon belüli közlekedés az álló utasok miatt.
Ilyen kocsikat olyan sűrűn kellene járatni, hogy lehetőleg ne legyen álló utas.
Hozzászólások
2010.05.18 13:38:06gyuszika007
Az Ikarus mennyire Ikarus? Én kissé laikus vagyok buszok területén...
2010.05.18 13:48:57Hidromachus Flagizallusz
nekem sokkal jobban szimpatikusabb a Citadell !
de akkor sorrenben ha lehet:
1. Demszkyt mindenképp felakasztani vagy Giotin döntsenek a budapesti szavazók!
2. 1000 db Credot azonnal Bp.re .!
ennyi...
2010.05.18 13:53:31Hümüzhümümüz
Én vacilálok. Credo jobban néz ki (szerintem) az Ikarus meg a neve miatt tetszik.
Arra leszek majd kíváncsi, hogy melyik bírja majd jobban a nyúzást és hogy meghibásodik-e valamelyik a 2 hét alatt.
2010.05.18 14:00:54szemeteske
Aki csak egy kicsit is járatos a politikában az pontosan tudja, hogy ami most folyik az csak a parasztvakítás része a projektnek. A végén úgy is az dönt, hogy a 80Mrd-ból mennyit juttatnak vissza a politikusok zsebébe. Aki többet, az nyer. Ez így működik. Minden más naivitás.
2010.05.18 14:01:35martin86
legyünk igazságosak és kapjon mindkét cég 500-500 megrendelést :)
2010.05.18 14:05:44flegman
nem lehet, h mindkét cég megkapja ugyanazt a megrendelést (fele-fele)? "kartell", na és? hazai cégek, mindenki jól jár, mindenki örül.
2010.05.18 14:13:26konrada
Martin:
Hát érdekes kérdés, mert kisebb sorozat, nagyobb darabárat és fenntartási költséget jelent, hiszen a tervezési, a szerszámozási, kiképzési, a telep és egyéb költségek majdnem ugyanannyi kisebb és a nagyobb sorozatnál is, azaz ezekből /darabra több osztódik vissza.
...viszont ha valamelyik típushíbás... úgy a fele állomány jobb gép. De ezt inkább hozzáértők döntésével kell kiszűrni, mert mint írtam, a kisebb széria nagyobb darabár és az a mi zsebünkre megy.
Győzzön a jobb!
2010.05.18 14:15:49kutyafej
Ha megosztva szerzik be, az nem kartell. A kartell az, ha a két szállító megegyezik az árakban.
Amúgy meg nagyon nem az számít, hogy néznek ki, hanem mennyire alkalmasak, milyenek a karbantartási költségeik. Mivel a motor azonos, ezért várhatóan nem lesznek nagy különbségek. Valamelyikről hallottam, hogy független első felfüggesztései vannak: ez nagyon kényelmes a sofőrnek, de megdrágítja a konstrukciót. Jó lenne tudni egyéb paparmétereket is: ülésszám, álló ütasok, külső/belső méretek, sebességváltó, felszereltségek...
2010.05.18 14:17:20kutyafej
Amúgy emg amennyiben a BKV továbbra is a pártfinanszírozás játékszere marad az új ciklusban is, akkor tovább fog menni a nagyüzemi lenyúlás a cégnél pártutasításra. Ne higgye már senki, hogy ezek az embereke saját zsebre dolgoztak!
2010.05.18 14:21:17Sura md
@HF hihetetlenül okos lehetsz
@Hümüzhümümüz Ne név alapján dönts. Tökölön próbálgattuk ezt is azt is és szerintem a Citadell jobb (A szóló verzió a Kisalföld Volánnál azóta is üzemben van és remekül teljesít).
@Szemeteske Nagy változások lesznek, ami miatt a BKV már nem fog buszt venni. A tesztek eredményei inkább az új szolgáltatóknak hoznak tanulságot
@Martin86 Jó dolog a kompromisszum, de itt nem gazdaságos. A Citadell légkondival és tájékoztató rendszerrel 70 millió forint, az Ikarus pedig ~300.000EUR (82-85M forint)
2010.05.18 14:31:25Budapester81
most jártam Újvidéken tele van IKARBUS-okkal
ami egy belgrádi busz gyár terméke. évi 500 buszt gyártanak
van valakinek tudomása arról hogy volt valaha vmi köze az Ikarus-hoz
vagy csak egyszerű névlopás
2010.05.18 14:34:24kutyafej
az IKARBUS és az IKARUS nekem nem tűnik azonos névnek, így nehéz lenne névlopásról beszélni :)
De ravasz mindenképp...
2010.05.18 14:37:18martin86
konrada kisebb széria nagyobb darabár-
nem feltétlenül igaz. A kérdés, hogy mekkora kapacitásra van optimalizálva a gyár. De ez eleve kiküszöbölésre kerül a pályázat során, hiszen ott már végleges árakról folyik a tárgyalás. (legalábbis pályázat esetén)
A fenntartásánál minden bizonnyal igazad van, mármint a költségnövelő hatását tekintve.
Természetesen ha minőségileg nem megfelelőek, akkor egyik se nyerjen!
2010.05.18 14:42:26Luxusmoszkvicsslusszkulcs
Ez az "Ikarus" ARC, nem Ikarus. Az Ikarus az csak a "brand". Az egységsugarú magyarnak az jön be, ezt ismeri, hát próbálkoznak ezzel. Tegnap mentünk 1-1 kört mindkét busszal, szerintem a Credo egyértelműen jobb. A független kerékfelfüggesztés miatt az A tengelynél a kerekek közt jó 15-20 centivel szélesebb mint az Ikarus. Aki utazott már Volvon, vagy Combinon, ismeri milyen az amikor egy alacsony padlós jármű szűk a kerekek között. Na az Ikarus ilyen. Padlószinti (=nem kell dobogóra mászni) ülés az Ikarusban 5 darab, a Credoban 10. Direkt megszámoltam. :) Ha a padlószinti üléseket nem kéri a vevő, mert pl Budapestre kell a 7es buszra, akkor a Credon brutális méretű állóhely nyerhető, az Ikaruson viszont elszórva vannak ezek az ülések, tehát az állóhely sokkal kevésbé nőne, nincs benne olyan tánctér mint a Credoban. Összeszerelési minőség, kialakítás, ergonómia szempontjából is a Credo tetszett jobban. Ebből kérek 1000 darabot. :)
2010.05.18 14:47:05tucatnev
...kíváncsi vagyok, hogy a nyolc kiválasztott vajon sztrájkolt-e....
2010.05.18 15:00:04spájdernecc
csuklósról nincs tapasztalatom, de üzemeltetünk CREDO-kat. Mostanra 200 - 400 e km között futottak, zömében bakonyi-vértesi századrangú utakon.
Igazság szerint néhány alulméretetett lengéscsillapítón, meg az egyik eresztés anyghibás, garanciálisan javított ZF váltón kívül sok bajunk nem volt vele.
A gyártól pedig ügyfelezést és problémamegoldást sok hazai multi tanulhatna
2010.05.18 15:10:39szélsőbaloldali gorilla
szépen meg vagytok szédítve
2010.05.18 15:30:41miadar
Ez a kisebb darabszám magasabb ár (sztem) magyarázat nem helytálló: A gyártó az adott konstrukcót nem csak a magyaroknak gyártja, a típus teljes kapacitása biztosan több, mint a magyar igény. Egy sokezer darabot gyártó cég csak azért nem fog magasabb árat adni, mert 1000 db helyett "csak" 500 db-ot rendelnek tőle. A gyártónak már akkor megéri a legnagyobb kedvezményt adni ha az üzem kapacitását 80%-ban le tudja kötni. Ilyen buszból már 200 db felett jár a legnagyobb flottakedvezmény. Ha ezret rendelnek, akkor sem lehet egy adott szint alá menni. Ha a rendelkezésre állónál nagyobb az igény, hát majd bővíti a gyárat. Hasonló a helyzet a karbantartással és a cseredarabok árával is: azokat nem csak a magyaroknak gyártják.
2010.05.18 15:49:38Perverzsrac
Örülnék, ha végre lenne fenn videó meg jópár kép a buszok belső teréről is, mert eddig arról nem nagyon volt. Max a vezetőfülke része...
2010.05.18 15:58:50Zoliiii
Ikarbus:
[link]
2010.05.18 16:11:30Ölüm Tehlikesi
@Budapester81:
A jugó is Ikarus volt régen, valójában sokkal régebben, mint a magyar. Így biza névlopás történt, de pont a másik irányban, mint gondolnánk... ezt kevesen tudják, de a történethez tartozik.
2010.05.18 16:27:17- Rendi -
@Perverzsrac:
[link] -> itt jobb hasáb, buszteszt
[link]
2010.05.18 16:35:31www.BiSex.hu
Demszky húzzon Horvátországba
2010.05.18 16:41:18miadar
Igaz, hogy a jugóknál az Ikarus márka kb. 1920-óta a repülőiparhoz kötődik, nálunk viszont az autóbusz gyártáshoz! Az Ikarus (márka-) név még ezer más helyen is megtalálható és egyik se sérti a másik használatát, ha az (1) más területen más termékhez kötődik és (2) a védjegy oltalom fennáll.
@Ölüm Tehlikesi, ha az Ikarust a márkanévért az 1949-es létrejötte óta nem támadták meg hivatalból, akkor ezzel most Neked sem kell előhozakodnod.
2010.05.18 16:50:50nagykaroly
Sajnos úgy néz ki, hogy kevés az esély.
Emlékeztek mikor Viktor Kínába látogatott a Demján gépén?
Mondjam tovább? Már akkor és ott szó volt a King-Longokról....
2010.05.18 16:54:09ikarus
mondanom sem kell melyikre szavaznék :D
2010.05.18 16:56:48Jurtás
Mindkettő béna kacsa lesz a város szúk utcáin. Már a 435-nél gond volt a merev 'C' híd. A Volvo sok helyről ki van tiltva pont ezért. Ráadásul az egyik át is lépi a 18 méteres szabvány határt. Külcsín jó beltartalom , hát..........; főleg a 9000cm3-es motor.
Csuklós busz 11-12ezer cm3 alatt csak szenvedés.
2010.05.18 16:57:05nagykaroly
ja még annyit, hogy nem az Alkotmányt hanem a közbeszerzési törvényt kéne SOS megváltoztatni, csak annyival hogy előnyben részesítse a Magyar vállalkozásokat. Ez lenne az elemi érdek és akkor itthon pörögne tovább a pénzünk. Az nem érdekel, hogy kit fog a magyar gyártó megvenni. De legalább Magyar gyártmányú Magyar tulajdonú buszok legyenek. Nagyon drukkolok a Magyar buszgyártóknak, mert hányinger látni ezeket a fehér sz@rokat. Ami lehet hogy Itthon készül majd vegyes felvágottként.
2010.05.18 18:08:32fghjk
szvsz 2 hét alatt nemigen jönnek elő a hibák, ha tényleg 1000 buszról van szó, akkor én megvenném ezt a 2 buszt és jártan egy éven keresztül 24 órában
2010.05.18 18:14:33nynfus
@nagykaroly: az EU-ben ilyesmit nem lehet - legalábbis a törvényhozás szintjén nem.
Amúgy ha mindkét busz megfelel az elvárásoknak, akkor az lenne a legjobb, ha megosztanák a megrendelést a gyártók között.
2010.05.18 18:15:29csillagház
A kátyús tesztpálya mellett ugyan tessék már ezeket az új buszokat kipróbálni a 134-es busz vonalán. Ha azt kibírja (pl. Czecz János utca, békásmegyeri szervízút, Juhász Gyula utca egészen az Újmegyeri térig), akkor érdemes megrendelni. Ahhoz képest a szántóföld autópálya. Egyébként mutatós mind a kettő, ha magyar munkásoknak teremtenek a gyártásukkal munkahelyet, akkor egyenesen kiváló!
2010.05.18 18:31:54DG
cillaghaz: oda majd 4x4-es emelthasmagassagu buszokat vesznek. Vagy megcsinaljak az utakat es addig nem megy oda ilyen busz.
A jelenlegi buszos elvarasoknak megfelelo gepek nem tehetnek rola, hogy az "elozo rendszerben" leszartak az arra lako emberek infrastrukturahoz valo jogat.
PS: remelem most jobb lesz, de naiv nem vagyok. Szoval kedjen el az ikarus 4x4-eseket tervezni... :)
2010.05.18 19:18:59ősirománszokás
És ezek tényleg magyar gyártók, vagy arról van szó hogy összelegozzák a nagy gyártók alkatrészeiből és rátesznek egy márkajelzést? Hasznos info lenne ha közzétennék a hazai termékek arányát a teljes konstrukcióban mindkét cégnél.
2010.05.18 19:22:43molnibalage
Kamera a belső térben! Csak a széria buszon is maradjon folyamatos rögzítéssel!
2010.05.18 19:25:55Klucksize
Nekem külsőre a Credo jobban tetszik, de ma az Ikaruson utaztam. Szép, de szomorúan láttam, hogy a második ajtóig beázrólag ugyanolyan elrendezésű, mint egy Volvo, tehát van kb 4 ilyen kibaszott MÁSFELES ülés. Nem tudom ki találta ki, de hülye vicc volt... Nagyon kíváncsi vagyok a Credora belülről meg úgy egyáltalán utazás közben.
2010.05.18 19:27:43Klucksize
@ősirománszokás: A Credonál azt hiszem a főalkatrészek legalább 2/3-a magyar gyártmány, az Ikarusnál csak annyit írtak, hogy jelentős mennyiségű alkotóelem magyar. Ha hülyeséget mondtam javítson ki valaki...
2010.05.18 19:52:24Logic
az győz majd aki többet fizet :D
2010.05.18 20:09:03Lampardka
véleményem szerint a CREDO-k kivúl belül profibb, igényesebb kialakításúak. A motorok nagyon hasonlóak (azonosak). Mindkét autóbusz magyar gyártmány, ami nagyon lényeges.
Hajrá CREDO!!!
2010.05.18 20:16:55nyu
Credon vegig dupla ules van.
Ma este sikerult elkapnom Nagyszeben teren, de sajnos garazsmenetes volt, igy sajnos csak Sasadi utig tesztelhettem, mennyire raz a futomuve.
Pont a B tengely felett ultem, szetrazta a hatsomat, pedig annyira azert nem rossz arrafele az ut. (mint mondjuk tavalyi felujitas elott a Thokoly.)
Utana csuklos Volvora szallva direkt ugyanoda ultem, Volvo jobban elnyelte a magyar modra szintezett csatornafedeleket.
2010.05.18 20:27:19pooler
Kedves Klucksize
Azokat az üléseket a hatóságok rakatják a kocsikba. Előírás!
2010.05.18 20:29:28pooler
Amennyire tudom az Ikarusnál is 70% körüli, de nehéz pontosat mondani, mert pl az Allison váltó alapból amcsi, de Szentgothárdon szerelik össze!
2010.05.18 20:33:12pooler
Egyetértek nagykarollyal. Szerintem is érvényesíteni kellene a magyar érdekeket. Németorsz-ban hogy csinálják, hogy a vasutak 98% német? Fr.o-ban 95% francia gyártású? Pedig ugyanabban az EU-ban közbeszereznek ott is!
2010.05.18 20:37:15Abigel
Remélem már mindenki észrevette, hogy a két gyártó ugyanazokkal a gépészeti főegységekkel szerelte föl a tesztelésre átadott autóbuszait. Vagyis a "ruhák" alatt (nagyjából) ugyanaz rejtőzik. Igen, igen... jól sejtitek, ez azért van, hogy a rendelés (ha végre kijőn) megosztható legyen anélkül, hogy a karbantartási-javítási költségek aszükésgtelenül elszaladnának. Hiszen így mindkét autóbusztípus ugyanolyan csereralkatrészekkel kiszolgálható. A kedves utasok pedig kivárhatják (ha idejük engedi), hogy az ízlésüknek megfelelőbb autóbuszon utazzanak.
2010.05.18 20:39:06Peremes Csiga (fekete)
Ááá! A húszéves Ikarus 260-asokat kéne felújítani inkább. Azok a legkirályabb király buszok, még 2 millió km-t biztos, hogy elmennek. Legjobb motor, futómű, főtengely, belső tér, és a hangja. Utánozhatatlan vezetési és utasélmény. A legstrapabírobb is. Sosem fognak kitalálni még egy ilyen zsír buszt. Nem is volt, nem is lesz.
2010.05.18 20:57:26Beaujolais
Ámerikai motor mi? Pfühhh
2010.05.18 21:18:36b_l_o_k_i
akárki akármit mond, nálunk vidéken (miskolc környékén) az ARC (leendő Ikarus) buszok kiválóan teljesítettek, csendesek, gyorsak, kényelmesek. plusz pont jár a külön oldali "airride"-ért :) egy apró hibájuk volt télen, kicsit megfagytak az üzemanyagszűrők a hirtelen jött hidegben, de hamar kiküszöbölték, ha jól tudom. peace.
2010.05.18 21:25:05S4mu3l
Minden ilyen postot úgy kéne kezdeni, hogy a ratyi indás videót átmásolni túbra, és belinkelni az első hsz-ba a linket.
Amúgy hajrá magyar buszgyártás!
2010.05.18 21:27:08S4mu3l
Amúgy volt szó valami 280-as csuklós korszerűsítés projektről is (új motor/hajtás, légkondi, stb..) BKV-nál, azzal mi lett végül?
2010.05.18 21:36:04tiborc2008
Két dupla üléssor nagyon kis teret hagy az üléssorok között, zsúfolt buszon nagyon nehézkes lehet a buszon belüli közlekedés az álló utasok miatt.
Ilyen kocsikat olyan sűrűn kellene járatni, hogy lehetőleg ne legyen álló utas.
2010.05.18 22:06:01_ev_
utaztam Citadell-lel (a 22es vonalán)
simán veri az összevissza padlós Volvót, de még az Ikarust is
jöhet!
2010.05.18 22:07:14_ev_
mik vannak!
[link]