További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Betongerendák beemelése, fejvakargatás, betongerendák el, be nem tervezett vágányzárak - ebből lehetett következtetni arra, hogy a Kőbánya-Kispesti metróvégállomás átépítésénél valami félresikerült, akár a nevezetes Marx (most Nyugati) téri felüljárónál 1980-ban. A kivitelező szerint rossz adatokat kaptak, azért lett magasabb az új peron, a megrendelő szerint "a hibák kiküszöbölése folyamatos".
Több forrásból értesültünk arról, hogy gond van Kőbánya-Kispest metróvégállomás bővítésénél. Az egyik legforgalmasabb pesti tömegközlekedési csomópont mellett egy nagy bevásárlóközpont épül, a beruházó R-Co többek között egy új peron építését vállalta a végállomásnál. Vagyis a megálló szerelvények másik oldalán lehetne kiszállni a pláza felé.
Mint képeinken is látszik, az épülő peront egy palánk választja el a régi perontól, aminek nem láthattak át a túloldalára a kivitelezők, ezért úgy tűnik, csak a geodéziai adatokat vették alapul. Május végén fektették rá az új peron beton alaptámaszaira a hosszgerendákat a munkások, ami így magasabb lett (körülbelül 30 centivel) a palánk túloldalán levő peronnál, így aztán le is emelték azokat.
A kivitelező Strabag embere annyit mondott a végállomáson dolgozó, érdeklődő BKV-soknak, hogy ők kész geodéziai adatokat kaptak a beruházótól. Ezt később a Strabag egy magát megnevezni nem kívánó illetékese megerősítette az Indexnek, hozzátéve, hogy várják az új adatokat a beruházó R-Có-tól.
A BKV-sok most attól tartanak, hogy a beruházó a BKV-ra keni a botrányt, és fizethet majd a közlekedési cég azért, mert a kivitelezőnek és a beruházónak sem jutott eszébe menetközben átdugni legalább egy lécet a palánkon, hogy lássák mi is a helyzet a szintekkel.
Az utasokat a malőr annyiban érinti, hogy a már egyszer kiplakátozott vágányzárat és módosított menetrendet elhalasztották bizonytalan időre. A BKV dolgozóit meg úgy, hogy a menetrendi módosítások miatt a metróvezetők beosztása is borul, így nehéz embert találni a műszakokba.
Az üggyel kapcsolatban megkerestük a beruházó céget is. Az R-Co kommunikációs vezetőjétől azt a választ kaptuk, hogy az említett kivitelezői problémákról tudomásuk van, "ezek kiküszöbölése folyamatos". Bár úgy értesültünk, hogy a hiba javítása két hónapos csúszást okoz, az R-Co szerint a határidők nem változtak meg, így fennakadás nincs az eredeti ütemezéshez képest.
Szerda délelőtt kaptuk a fenti képet, amely szerint a kivitelező, első ránézésre elég sajátos betonfaragási módszerrel, nekifogott a hiba elhárításának, azaz a magasság csökkentésének. Azt nem tudjuk, hogy így elég erős marad-e a szerkezet.