A fideszes tacskólobbi terrorizálja a XII. kerület kutyatartóit?

2010.09.07. 14:21 - Szily László

Bekeményített a Hegyvidék. Társasházi kertben tilos kutyát szabadon engedni, póráz nélkül sehol sem szabad sétáltatni és egy rakás fajtát még pórázon is csak szájkosárral vihetnek ki az utcára a lakók. Kinek áll ez érdekében? Vajon minden budai kutya egyenlő, vallásra, fajra és szőrszínre való tekintet nélkül?

"Tacskótenyésztők összeesküvése!" "Kutyadiktatúra!" "A komcsik a nyuggereknek nyalnak be, a fidesz meg a hisztis anyukáknak!" Ilyen mondatok kerültek a jegyzetfüzetembe a próbalsétáltatás közben. Teljes mértékben elfogult beszélgető partnereim a budapesti XII. kerület szeptember elsejével hatályba lépett kutyatartási szabályait szapulták. A kerület ugyanis szokatlanul kemény szabályokat vezet be.

A kutyásokat leginkább felháborító rész az, hogy készült egy tiltólista, és az erre felkerült kutyafajtákat pórázon is csak szájkosárral szabad sétáltatni a kerületben. Íme:

D  FO20100508006

"A Hegyvidéken a veszélyes, harapós és támadó természetű ebeken kívül csak szájkosárral és pórázon sétáltatható kutyafajták:

a belga juhászkutyák közül a malinois és a lakenois, akita inu, amerikai bulldog, amerikai staffordshire terrier, angol bullterrier, angol mastiff, argentin dog, berger de beauce (boszeron), bordeaux-i dog, cane corso, dobermann, fila brasileiro, flandriai bouvierre, kanári-szigeteki mastiff, kaukázusi juhászkutya, komondor, közép-ázsiai juhászkutya, kuvasz, leonbergi, mastino napoletano, moszkvai őrkutya, német boxer, német dog, német juhászkutya, óriás schnauzer, orosz fekete terrier, pireneusi hegyi kutya, pitbull terrier, rottweiler, sarplaninac és a felsorolt fajták keverékei"

Törpelobbi a háttérben?

A listát elnézve világos, hogy a nagy testű kutyákat próbálják szájkosárba kényszeríteni, a meghökkent kutyások azt nehezményezik, hogy a fajták mintha véletlenszerűen lennének összeválogatva. Több olyan, közismerten jámbor fajta került a szégyenpadra, amelyik kifejezetten ember- és gyerekbarát, így az érintettek szemében aránytalan korlátozásnak tűnik a pórázon vezetett kutyára még szájkosorat is tenni. Ilyen fajta a legendásan játékos boxer, a jámbor német dog, vagy a bernáthegyinél is népszerűbb gyerekáldozat, a pireneusi hegyi kutya.

Panaszkodnak a gyerekesek

D  FO20100508007

Nem akartuk piszkálni a kutyatartókat - szögezi le nyitásként Váczi János, Pokorni hegyvidéki polgármester kabinetfőnöke. De lépni mégis akartak, mert rendszeresen érkeztek kutyásokra panaszkodó bejelentések, jellemzően kisgyerekesektől, a Normafa környékéről, ahol mindennaposak a kisded- és kutyasétáltatók verbális összecsapásai. Nap mint nap elfordul, hogy a megijedt kisgyerek leesik a biciklijéről a felé nyargaló kutya láttán.

A listára olyan fajtákat vettek föl, amelyek a méretük miatt megijeszthetik a gyerekeket. A szájkosár azért lett kötelező, mert Váczi szerint még egy pórázon vezetett kutya is ijesztő lehet, ha a póráz hosszú, az állat pedig hirtelen odaszalad a gyerekhez. Nehéz meghúzni a határt, de világos, hogy míg egy dalmata vagy egy tacskó - bár amúgy lehet harapós - nem félelemkeltő, egy nagy kutya sokkal inkább - magyarázta a kabinetfőnök.

Szőrszín szerinti megkülönböztetés

Rákérdeztem, hogy ha a méret számít, miért nincs a listán a bernáthegyi, és miért került föl rá a leonbergi, ami ugyanakkora, igen hasonló termetű és vérmésékletű kutya, csak éppen nem foltos, hanem sárgásbarna. Úgy tűnik, azért, mert a listát egy ember, a került főállatorvosa állította össze, és neki éppen a fenti fajták tűntek ijesztőnek.

A látszat több kutyafajta veszte: a boxer évtizedek óta szenved a nyomott, ráncos, fekete pofája miatt rossz PR-tól, miközben a cukinak tartott spánieleknél sokkal barátságosabb és játékosabb kutya.

Update 1: A Hegyvidék nem konzervatív bástya, hanem liberális kutyabordély a Belvároshoz képest, derül ki olvasónk, Géza leveléből. A budapesti V. kerültben ugyanis minden, 15 kilósnál nehezebb kutya elvileg csak szájkosárral mászkálhat. Viszont az még Rogán Antal legendás szervezőtehetsége ellenére is nehezen képzelhető el, hogy a közterületesek vagy a rendőrök állatmérleget hurcoljanak magukkal. Íme a levél:

Kedves László!

Mi az V. ker-ben lakunk, és itt kb. 1 éve lépett életbe ennek a XII. kerületi kutyás rendeletnek a "klónja".

A belvárosi rendelet fajta-listája 100 %-ban megegyezik a XII. kerületével, a különbség annyi, hogy utóbb felvették a listára a thai ridgeback dogot, a boerboel-t, az alaszkai malamutot és a tosa inut.

Ugyanakkor - szerintem - szigorúbb szabály a Belvárosban, hogy itt a szájkosár (a listázott fajtákon kívül) nem csak a "veszélyes, harapós és támadó természetű" kutyák számára kötelező, de minden "15 kg-ot meghaladó tömegű" egyednél.

Ezen az alapon tehát az összes, mondjuk 1 évesnél idősebb (tehát még javában kölyök) golden retriever, hovawart, vizsla és a többi kifejezetten jámbor fajta is ott figyel az V. kerületi listán.

A - más szempontból is kifogásolható -rendelet megsértőire 30.000 forintig terjedő pénzbírság szabható ki, ráadásul éppen a kutysétáltatás szabályainak megsértése az egyik olyan "tényállás", amit a közterület-felügyelők is büntethetnek 3.000,-Ft-tól 20.000,-Ft-ig terjedő helyszíni bírsággal (az V. kerületnek saját közterület-felügyelete, azaz pitbull- és kölyökvizsla-kommandója is van).

Üdvözli olvasója
Géza

Kommentek

  • 2010.09.08 13:14:07Stock

    Böbike: oké, átjött végleg, hogy mennyire ostoba vagy! :)

    tények meg azok, amiket leírtam.. enenk fényében, ha nincsenek érveid kár a továbbiakban is itt köpködnöd a marhaságaidat...

  • 2010.09.08 13:16:19bibiBöbi

    Stock


    Akkor sem lövöldözhetsz a nyílt utcán éles fegyverrel kamukirály ;)

  • 2010.09.08 13:16:28északfok5

    Nem csak nevelés kérdése, hogyan viselkedik egy kutya. Hanem a genetikáé is. Sok-sok gazda lepődött már meg különböző szituációkban, mire képes illetve nem képes a kutyája.

  • 2010.09.08 13:17:52Stock

    Böbike: DE, mert van rá engedélyem.. és ha egy hozzád hasonló antiszociális emberi korcs nyomorék ebe felém rongyol, már nyúlok is a pisztolyért! :)
    ha másból nem majd ebből tanultok.. néhányan!

  • 2010.09.08 13:20:14dia mia

    Goompah: Természetesen nem várom el,hogy mindenki ismerje a kutyafajtákat. De elvárom,hogyha a kutya pórázon, szorosan láb mellett fogva NYUGODTAN, NEM HÖRÖGVE, GYEREKEKRE,ANYUKÁKRA RÁ SE NÉZVE SÉTÁL, anyuka ne kezdjen hisztizni 2 méterrel messzebb.

  • 2010.09.08 13:20:15Stock

    északfok5: így igaz.. engem a saját komondorom támadott meg, mert valami idegi problémája volt! :(

  • 2010.09.08 13:22:18maci néni

    Előrebocsátom, hogy nem szeretem a kutyákat, bár tele van velük a rokonság: ugatnak, büdöseket finganak, összesározzák a kabátomat; de félni nem félek tőlük. De abban tudna nekem segíteni valamelyik kutyabarát, hogy mit mondjak a 15 kilós, egyméteres gyerekemnek, hogy miért is ne féljen a süvítve felé száguldó ötvenkilós kutyáktól az utcán? Én elhiszem, hogy csak játszani akar, de egy kisgyerek teljesen jogosan ijed meg egy ilyen szituációban, és ennek semmi köze nincs ahhoz, hogy a kutya mennyire agresszív, ez egyszerűen a gyerek életösztöne. Tehát szerintetek inkább a gyerek győzze le ösztönös félelmét a rárontó hatalmas állatokkal szemben, annak érdekében, hogy a kutya kiélhesse saját, rohangálásra és gyerekek arcbanyalására irányuló ösztöneit?

  • 2010.09.08 13:22:51Stock

    dia mia: ebben totál igazad van, ha így jársz el, ahogy írod, akkor inkorrekt a hiszti!!
    ellenben a legtöbben (akik esetleg pórázon is viszik) jó hosszúra engedik, hogyha jön valaki szemben, akkor is....., ami jogos féelmet kelt!
    tudod hányszor kellett már emiatt az úttesten mennem, vagy átmenni a túloldali járdára?! pff...

  • 2010.09.08 13:25:49bibiBöbi

    Stock

    Én spec. becsukatnálak ha ez megtörténne. Nyugodj bele hogy semmit sem ér hogy van rá engedélyed.

  • 2010.09.08 13:26:26dia mia

    Stock:Állattól még nem féltem. A hozzád hasonlóak , és Te magad is félelmet keltesz bennem. Először az állat (macska, kutya), majd a túl öreg ember,a beteges,a nem szőke,aztán majd ki jön még?

  • 2010.09.08 13:27:26Szocio Pata (kikvogymukblog)

    Kedves Kekecke - miután közvetve engem is megszólítottál, válaszolok. Nálam a gyerekkori emlék egészen zsigerileg maradt meg, észérvvel hiába magyarázná bárki, a félelem halálomig megmarad. Ez tényleg magánügy frankón, jól kezelem a komplexust, nem lövöldözök kutyákra. Csak hagyjanak békén. Ne loholjanak, ne ugassanak, morogjanak rám, ne nyalogassanak, ne akarjanak a kerékpárra ugrani és főleg ne szarjanak a járdára.

  • 2010.09.08 13:28:48dusomoja

    Kapja se a sok bunkó kutyatartó. Milyen baromság már ez nagyvárosban kutyát tartani. Ő nem tervezi pórázon vinni a huskyját. A jó anyját az ilyennek - én meg nem vagyok köteles eltűrni, hogy a gyerek betojik tőle. Elképesztő sötét hozzászólások "a hisztis anyukákról". Aki képtelen megérteni, hogy nem egyedül lakik egy préri közepén, ás tekintettel kell lennie másokra, az takarodjon a préri közepére. Nekem konkrétan a hasmar ugrott fel egy amúgy valszeg tök ártalmatlan skót juhász mikor hét hónapos terhes voltam. Gazdi szerint ez tök jópofa volt. Sajnos nem volt ott rendkívül toleráns férjem hogy szétverje a pofáját. A gazdinak.

  • 2010.09.08 13:30:48az a másik eb

    Stock:
    ...aztán a kutya gazdája(aki szintén rendelkezik fegyvertartási, viselési engedéllyel) szétlövi az arcod, mert te meg rájuk lőttél, jogos önvédelemből.

  • 2010.09.08 13:30:55dusomoja

    Kapja BE, elírtam bocs. ÉS a hasamra ugrott fel, nem a hasmar... Látszik felzaklatott a téma, én is hisztis anyuka vagyok.

  • 2010.09.08 13:32:35északfok5

    Körülkerített, rendezett és őrzött játszótereket. Körülkerített, nagy területű, állandóan takarított kutyafuttatókat, ahol a kutyák szabadon szaladgálhatnak. Közterületen pórázon vezetett kutyákat. Az agresszív állatokra szájkosár (ezt igazából a gazdának tudnia kellene, hogy szükség van a szájkosárra, hiszen neki sem érdeke a konfliktus), többszörös konfliktus esetén - a gazda nyilvánvaló hozzá nem értése miatt - (többek között az állat érdekében is) sajnos az elkobzás a megoldás. Előtte természetesen fokozatok: figyelmeztetés, pénzbírság, a kutya által okozott kár teljes körű megtérítése.
    Az angolszász jogrendszerben vannak elég jó megoldások (meg persze menhelyek, állati jogok kéviselete és persze pénz mindezekre), nyilvánvalóan át lehetne ültetni bozonyos dolgokat. Pl. legvégső esetben a kutyatartástól való eltiltást, ha valaki sem a környezete sem a kutyája érdekeit bizonyíthatóan és állandó jelleggel nem veszi figyelembe.

  • 2010.09.08 13:35:24agi02

    1. a csendrendeletre való hivatkozást felejtsük már el. NINCS ilyen. Vannak önkormányzati rendeletek, de az kerületenként változik!
    2. A XII. kerületi hatósági állatorvos FÉL az állatoktól!!!! Amíg nem volt ennyi magánállatorvos, hozzá voltunk kénytelenek járni.
    3. A szájkosárban sétáltatott kutyáktól sokkal jobban fél az átlag honpolgár mint a pórázon, de szájkosár nélkül lévőtől.
    Ha az én kutyámon fent van a segítőkutya hám a kereszttel senki nem fél tőle, mindenki jön simogatni, beszélgetni, ha felteszük a szájkosarat 2 méterre elkerülnek. Pedig a kutya ugyanaz.

    Egyébként meg komolyan nem értem Magyarországot. Ausztriába, Franciaországban bárhova mehet a kutya. Párizsban a hotel egyik karossészében ott terpeszkedett a tulaj kutyája, de voltam már elegáns ruhaboltban is ahol simán középen feküdt a kutya. Ott miért nem zavar senkit?
    Igaz a kéregető hajléktalan kutyája is pórázon volt az utcán és makulátlanul tiszta.

  • 2010.09.08 13:37:46agi02

    Stock!

    Még a hivatásos vadász, rendőr vagy más fegyveres testület tagja sem lövöldözhet lakott területen belül éles fegyverrel. Hiába van rá akármilyen engedélye!

  • 2010.09.08 13:37:53hiryu2,0

    hiryu: kettős mérce??
    az előbb még gyökér volt , aki hagyta kifutni a kutyáját az utcára.. egy kommentel lejjebb meg nyíltan belázadsz, hogy te uccse kötöd meg?!?!?!
    mi a különbség?!

    Tehát két kutya, kisebb nagyobb. Vizsgával. Ha azt mondom leül, ott marad, azt teszi. Nem rohan el, csak ha megengedem. Ilyen eccerű. Városban pórázon. De nics olyan hülye bürokrata, ami rávesz arra, hogy városvégi néptelen földuton pórázon ballagjanak, amikor se közel, se távol senki, csak az egerek a tarlón, Főleg ha a helyi önkormányzat úgy áll a dolgokhoz, hogy két kutyafuttatót elintéztek, játszótér, illetve a helyére is bevásárlóközpontot akartak, kutyaklub költözhetett a fenébe, helyén azóta is méteres gaz. Egy van a belvárosi parkban, de droidanyukák miatt nem szeretem, ++ félóra gyalog, másik egy 20x50 m-es csík, de nincs elkerítve, harmadik a város tulsó felén.

    Újabb példa hogy a lónak mennyi esze van,. több mint sok netreírogató alaknak: Utálja a kutyákat,/bár otthoniakat elviseli/ de akkorát rúgott csak az üldözni akarókba, hogy azok megússzák egy "kék folttal". Azok vették a lapot azóta probléma semmi.....


    ja mellesleg, összszámoltam magamon három kutyaharapást, abból egyszer én voltam a hülye, kétszer a gazda./Abból egyszer bocsánatot kért/... De nem a kutyákra haragszom.

  • 2010.09.08 13:41:40bibiBöbi

    agi02

    Összesen 3kávézót tudok ahova bemehetek kutyával. Szánalmas sajnos.

  • 2010.09.08 13:45:03északfok5

    Vag idegi problémája volt, vagy nem tudtad uralni az adott szituációban. Pásztorkutyákkal bánni időnként bizony kemény dió. Nem véletlenül sokkal-sokkal elterjedtebbek a munkakutyák pl. a kertes házas övezetekben. Nem lehet összehasonlítani, mennyivel könnyebb bánni velük.

    A "minden csak nevelés kérdése" baromságot sajnos még állatorvosok is hangoztatják néha. Többségük nem is túl fényes elme...

  • 2010.09.08 13:46:06kekecke

    Szocio Pata (kikvogymukblog): nem gondoltam konkrét személyre, de ha magadra vetted...
    Nem tudom, mennyi időd és lehetőséged van a következőre:
    menj el egy agility vagy terápiás kutya kiképzésre. Vagy esetleg egy olyan helyre, ahol éppen dolgoznak a terápiás kutyások. Segít legyőzni a kutyáktól való félelmedet.
    Elismerem, hogy vannak félelemkeltő kutyák, de ott szinte 100%-osan a gazda a hibás.

    De elsősorban a félemet kell legyőzni és kezelni. Erre a boxernél, a labradornál vagy a golden retrievernél jobb kutyát nem tudok elképzelni.

    És ezen kívül: minden depressziós embernek receptre íratnám a boxert. Mint kutyafajtát, nem az eszközt!

  • 2010.09.08 14:17:52bloodmage

    Na eljött az ideje, hogy elővegyük a lángszórót! Beszélgetni csak emberekkel lehet. Esetleg kutyákkal.

  • 2010.09.08 14:18:46Pannon Puma

    "Sok-sok gazda lepődött már meg különböző szituációkban, mire képes illetve nem képes a kutyája."

    vissza kell tudnom hívni a kutyámat, ha pl. fut egy gyerek felé. akkor vagyok a GAZDÁJA.

  • 2010.09.08 14:22:04agi02

    Ha a rendelet a Normafán sétálók miatt sikerült ilyen szigorúra akkor bennem még egy kérdés fogalmazódott meg.

    Az oda fellátogatók elenyésző része XII. kerületi lakos, inkább a belvárosból kirándulók. Nekik kötelességük-e ismerni az összes XII. kerületi rendeletet és ha igen honnan?

    (Én sem ismerem az V. VI kerületi rendeleteket, pedig naponta 2x átmegyek azokon a kerületeken. )

  • 2010.09.08 14:25:15Pannon Puma

    attól még ha az a terület annak a kerületnek a része, persze, hogy vonatkozik rájuk. ha ausztriában kötelező lenne a sapka, és te nem teszel, max. annyiban lehet rugalmas a rendszer, hogy elsőre csak figyelmeztet a rendőr. ezután neked jogod van sapkát venni :)

  • 2010.09.08 14:28:10Pannon Puma

    egyébként ezért vagyok ki az ilyen nomac-féle emberektől, hogy egy adott témában igencsak hangos, de mivel nem érintett (most olyan szempontból, hogy nincs kutyája), fingja nincs a vonatkozó tudnivalókról. bezzeg ha valami oldalágba belekapaszkodhat (ja, a szomszédom kutyája ordít, mint a sakál - igaz, hogy ez nem vág témába...), rögtön pattog.

  • 2010.09.08 14:35:26Goompah

    dia mia:

    "De elvárom,hogyha a kutya pórázon, szorosan láb mellett fogva NYUGODTAN, NEM HÖRÖGVE, GYEREKEKRE,ANYUKÁKRA RÁ SE NÉZVE SÉTÁL, anyuka ne kezdjen hisztizni 2 méterrel messzebb."

    Sajnos még ezt sem várhatod el tőle, mert a félelem nem szándékos, hanem visszafojthatatlan ösztönös reakció. A gyerekének a féltése szintén, és ez független attól, milyen nyugodt a kutyád.

    Ettől függetlenül teljesen igazat adok neked abban, hogy semmi oka hisztizni az általad leírt esetben. De hát a hülyeséget nem tiltja a törvény.

  • 2010.09.08 14:36:53Stock

    Böbike: csukass be te osotba.. :-DD
    a hozzád hasonló, másokat terrorozáló pattyopókat kéne becsukni.. ;)

    zárszóként:
    nekem van engedélyem, vagyis jogom megvédeni magam!
    titeket, antiszoc állatatrtókat meg már jogszabály is kötelez a pórázra egyre több helyen...

    és ez így van jól!

  • 2010.09.08 14:38:45Stock

    dia mia: legalább átérzed, hogy mit éreznek sokan a felelőtlen kutyatartóktól!!!!
    ha ilyen vágyaid vannak fordulj orvoshoz, mert tényleg rémísztő! ;)

  • 2010.09.08 14:41:19Törökátok

    stock: "jól írtad le a tényállást...!
    ő nem vihet magával puskát, 30 centis kést, kusángot.. mert ez alsóhangon garázdaság, de lehet fegyverrel való visszaélés, stb.."

    Garázdaság nem lesz. Tessék Btk tényállást olvasni (biztos van hangoskönyvben is...). Szabsért bírság lesz, mert közbiztonságra kiemelten evszélyes eszköz van nálad közterületen. Ha éles fegyver, akkor
    - vadászfegyver nyílt lóbálása esetén a szálíltásra vonatkozó szabályok megsértése, pénzbírság, engedély és fegyverek bevonása
    - önvédelmi fegyver esetén a rejtett viselés szabályainak megszegése, engedély, fegyver ugrik, szabsért bírság.

  • 2010.09.08 14:41:34bibiBöbi

    Stock

    Engem nincsen miért becsukni, téged van.

  • 2010.09.08 14:44:41Stock

    másik eb:
    "...aztán a kutya gazdája(aki szintén rendelkezik fegyvertartási, viselési engedéllyel) szétlövi az arcod, mert te meg rájuk lőttél, jogos önvédelemből."
    egyrészt roppant valószínű...
    másrészt az nem önvédelem, hogyha a tőle tízen méterekre lelőtt állata miatt ránt fegyvert(de sorolhatnám: felszóltás, figyelmeztető lövés, majd célzott lövés VÉGTAGRA)...
    és legfőképp nekem már a kezemben van, esélye nincs előbb lőni... ;)
    de ez már azt hiszem elég dúúrva fantáziálgatás!

  • 2010.09.08 14:49:17Stock

    2010.09.08 13:37:46agi02: aha, értelek!
    szted nincs jogom megvédeni a testi épségem..
    logikus gondolat, köszönjük! :))))))))

  • 2010.09.08 14:51:04Törökátok

    stock, te őstulok :)

    jogos védelemben felszólítás, figyelmeztető lövés, célzott lövés végtagra?! egyes, ülj le. Amit írsz, egyrészt nem teljesen korrekt (kimaradt a fegyverhasználat kilátásba helyezése), és a hivatásos állományúak szolgűlat közbeni fegyverhasználatára vonatkozik.

    Ha buta vagy valamihez, ne írj róla. Köszi.

  • 2010.09.08 14:52:26nomac

    stock: Kar ezekkel beszelni is, de van itt azert egy kis csemege:
    [link]
    Hajra !!!

  • 2010.09.08 14:54:29Stock

    2010.09.08 14:22:04agi02:
    a törvény nem ismeret nem mentesít a betartása alól!

  • 2010.09.08 14:56:46bibiBöbi

    Stock

    Ezt te meg a másig nyomorult idióta haverod jegyezze meg jól. A törvény rátok is vonatkozik.

  • 2010.09.08 15:04:12Stock

    törökátok: okostojás.. én így járok el, ha van rá lehetőség! szted nem így korrekt?!
    de leírhattam volna az osotbáknak, hogy nem vagyok köteles végtara lőni és felszólítani sem, csupán a séréülését vagyok köteles ellátni a tőlem telhető maximális mértében (muhaha).. csak akkor kitört volna aparasztlázadás! :-DD

  • 2010.09.08 15:05:47Stock

    Böböbibibi: én be is tartom.. és adott esetben a hozzád hasonlókkal is betartatom közvetve.. :))

  • 2010.09.08 15:07:33bibiBöbi

    Stock

    Biztos nem tudod mit beszélsz... Olyan ostoba vagy hogy a szomszéd kutyája is meg akar inkább enni :D
    Ez sem lehet véletlen.

  • 2010.09.08 15:11:35Törökátok

    Stock:

    így jársz el, mert GI Joe-nak képzeled magad. A fegyvert nem villogtatni kell, hanem használni, amikor már nincs más lehetőség. 20 méterről integetni vele ordibálva, hogy használni fogod (egy kutyát ez főleg meg fog hatni :) az minden, csak nem jogos védelem. Ha tényleg jogtalan támadásnak vagy kitéve - ami az alapfeltétele a jogos védelemnek-, a fegyvert elővenni sem nagyon van időd, ha nem gyakorolsz, nemhogy balladákat énekelni a várható végtaglövésről a deliknevsnek. Haha.

    Mondom, hogy karó, leülhetsz.

  • 2010.09.08 15:13:31bibiBöbi

    Törökátok

    Ez így ennyi:D

  • 2010.09.08 15:16:32Stock

    nomac: kicsit erősnek tartom, de tényleg van olyan helyzet, amikor indokolt lehet!

  • 2010.09.08 15:20:03Stock

    Törökátok: ha a kutya szabadon felém rohan, az már jogtalan támadás, hiszen a gazdija kontorollja alatt kellene lennie.. ;)

  • 2010.09.08 15:20:17koppa'ny

    Belvárosra vonatkozóan, alapból állatkínzó az, aki nagytestű állatot (hogy abba már ne menjek bele, h egyáltalán állatot fogságban) tart.
    Kíváncsi lennék, ki mit szólna akkor, ha az arányokat és mozgásigényt tekintve egy 10m^2-s helyiségben kéne leélni az életét, minden szabadság és természetesség nélkül, kussban, korlátozva az étkezésben és ürítésben.

  • 2010.09.08 15:25:40Törökátok

    stock:

    ez így sántít kicsit, de ettől tekintsünk el. Metódusodat tekintve ilyen esetben előadod a kis monológodat, közben a blöki szépen leül, kicsit vakarózik, megnyalja az orrát és aláír egy papírt, hogy tudoműsul vette a figyelmeztetésed? FAIL, bazmeg, FAIL! :D

    ugyanakkor a kutya büntetőjogilag eszköznek minősül, a gazdája a felelős, nakérlekalássan, akkor hány éves is a kapitány?

  • 2010.09.08 15:30:48Stock

    Törökátok: egy hete sétáltam, egy utcasarkon meg belebotlottam egy németjuciba.. közelíteni akart.. hangosan rászóltam miközben elővettem (csak a gumis volt nálam), nem akartam szokás szerint rekedtre ordítani a torkom...
    kutyuli megtorpant, egy percet szemeztünk, majd elillant!
    mivel közel volt (sacc 7 méter), nem lőttem volna levegőbe, ahogyan egy közelről gyorsan támadó eb esetében sem tenném..
    a figyelmeztetés a gazdinak szól, márha van..
    eddig még csak levegőbe lőttem, hogy elzavarjam, de már túlzottan tele tököm!

  • 2010.09.08 15:41:06Eszter, aki nem ír kommentet

    Mielőtt még a sok fegyverbuzi lelő minden rohangáló kutyát, merthogy szerintük nincs törvényi előírás és ugye csak ők tehetnek rendet jelzem olvassák el a 1998. évi XXVIII. törvény 24/E. § (1) bekezdését.
    Komolyan néhányan olyan dolgokat írnak, hogy félek ők az OPNI bezárása miatt vannak csak szabadon!

  • 2010.09.08 15:44:05Pannon Puma

    "a gazdija kontorollja alatt kellene lennie"

    attól, hogy nincs pórázon, még lehet kontroll alatt. azt jelenti ebben az esetben a kontroll alatt, hogy azt mondja (nem túl hangosan), hogy "Buksi, vissza!", vagy ilyesmit, és a kutya megfordul. Erre neked nincs rálátásod (amíg meg nem történik, vagy nem derül ki, hogy a gazdája tényleg nincs hatással a kutyára), tehát itt még nem támadás a dolog.

  • 2010.09.08 15:46:50Pannon Puma

    kedves Stock, erről beszéltem, amikor azt mondtam, hogy nem értesz a kutyákhoz. a saját territóriumán kívül (pl. utca)ha nem szólsz hozzá, nem hadonászol egy számára ismeretlen eszközzel, és nem nézel vele farkasszemet (gyakorlatilag ezzel a rituáléval fölvetted a harcpozíciót), csak simán elmész mellette a dolgodra, nagy valószínűséggel SEMMMI nem történt volna. ennyi. mégiscsak a te fóbiád a probléma.

  • 2010.09.08 15:49:58Pannon Puma

    koppa'ny,

    egyszer és mindenkorra hagyjuk már ezt a szöveget, hogy városban nem kell kutyát tartani. egy labrador is elvan lakásban (a mieink kinn döglenek a teraszon naphosszat, főleg, ha meleg van), csak reggel meg este kell neki egy akkora mozgás, hogy belepistul. arról nem beszélve, hogy jó lenne kötelező tanfolyamot előírni minden kutyásnak, amin keresztül kapcsolatba kerül egy kutyasulival, ahova utána is eljárhat gyakorolni, agilityzni, vagy egyszerűen csak szocializálni (ehhez mondjuk a futtató is elég).

  • 2010.09.08 15:54:32dru.

    2010.09.08 10:02:58 walter77
    istenem...minek beszélsz hülyeségeket összevissza, mikor látszik, hogy rohadtul nem értesz a kutyákhoz? szerintem te még életedben nem láttál pitbullt, de csak mondd a magadét. A kölyködet meg neveld meg és nem, nem kell mindentől tiltani meg óvni a gyereket, felnőttkorára egyteljesen életképtelen, lelkileg és testileg is beteg ember lesz. hajrá.

  • 2010.09.08 15:56:12dru.

    a bullterrier, boxer meg leonbergi mit keres ezen a listán? a legjámborabb kutyák. ez egy rossz vicc.

  • 2010.09.08 15:57:54Pannon Puma

    röviden összefoglalnám a tanulságot: a kutya gazdája nevelje (meg)a kutyát, a szülő pedig a gyerekét.

    a két szerep pedig nem zárja ki egymást, akinek van gyereke meg kutyája is, az duplamunka.

  • 2010.09.08 16:00:56Eszter, aki nem ír kommentet

    dru.: Vannak bajok! :) Leonbergi, mint a csecsemők elrabloja! Nevetséges.

  • 2010.09.08 16:07:40vikti

    "Egy nemzet nagysága és erkölcsi fejlettsége híven tükröződik abban, ahogyan az állatokkal bánik.” Mahatma Gandhi

  • 2010.09.08 16:23:43Orbán Diktor

    A XII-ik kerület a most regnáló pártra szavazott. Tehát, a gyengébbek kedvéért: a meghozott rendeleteket a lakók felhatalmazásából hozták. Abba lehet hagyni a sírást...
    A zokogás pedig az önkormányzati választások után következik majd...

  • 2010.09.08 16:26:37Orbán Diktor

    "Egy nemzet nagysága és erkölcsi fejlettsége híven tükröződik abban, ahogyan az állatokkal bánik.” Mahatma Gandhi

    Meg abból, hogy mennyi kutyaszar, szemét meg cigaretta csikk van eldobálva a közterületen. Ezt én mondom.

  • 2010.09.08 16:28:40Orbán Diktor

    dru "nem kell mindentől tiltani meg óvni a gyereket, felnőttkorára egyteljesen életképtelen, lelkileg és testileg is beteg ember lesz"

    vagy drogos, estleg kemény bűnőző
    hülye

  • 2010.09.08 17:36:02zeta

    az, ahogy a környék kutyatulajdonosai a Városligetet egyetlen óriási kutyafuttatónak tekintik, elárasztva az amúgy is lepusztult parkot kutyahuggyal és kutyaszarral, pontosan mutatja a fővárosi ebtartók többségének hozzállását. tisztelet a kivetelnek. igenis szigorú szabályozásra van szükség, valamint ebadóra, amiből a szükséges fejlesztések (kutyafutattók, kijelölt pórázmentes övezetek) létesítése megoldható. mert ugyan miért én finanszírozzam ezt is? az pedig, hogy hogyan néznek ki Pest belvárosi kerületei a kutyaürüléktől, hogy miként van összeszarva minden virágágyás, azt talán szintén nem kell részleteznem. miért kellene ezt eltűrni? teljesen igazat adok annak a hozzászólónak, hogy az európai átlagot jócskán meghaladó magyarországi kutyák száma össztársadalmi mentális problémát takar. és én cseppet sem vagyok a kutyák ellensége. de a magamé se, ha esetleg lehet tenni vmit az ellen, hogy nyáron ne kelljen kutyaürülékport lélegeznem az utcán...

  • 2010.09.08 22:45:48dru.

    2010.09.08 16:28:40 Orbán Diktor
    anyád jól van? nagyon vicces voltál tényleg, habár rohadtul semmi értelme nem volt a hozzászólásodnak, kérlek csillogtasd meg máshol a fantasztikus humorod. amúgy meg te pont tökéletes példája vagy annak, hogy milyen ember lesz valakiből ha így elbasszák, mint az előbb említett szülők. siralmas.

  • 2010.09.09 07:56:00Stock

    Eszter, aki..: nem vagyok fegyverbuzi, szükséges hordanom a munkám miatt.., és mostmár a rohadék felelőtlen kutyatartók miatt a lakhelyemen is!!
    nem rendet akarok tenni (vagyis de, de azt más úton), hanem a rám támadó, engem megközelítő dögöt lelövöm!!!!
    kár ezen szájkaratézni..
    A KUTYA KÖZTERÜLETEN LEGYEN PÓRÁZON, DE MINIMUM VISSZAHÍVHATÓ!

  • 2010.09.09 08:01:15Stock

    Pannon Puma: én nem is állítottam, hogy értek a kutyákhoz.. :) miért is kellene, hiszen nem kötelességem?!
    ezeket az elméleteket viszont ismerem, hogy területén kívül talán nem bánt, ha én...
    ellenben ez rohadt relatív!!
    mert amikor kirohan a nyitott kapun, vagy a kerítés lyukain, akkor az utca 1 méterre a kerítéstől szerinte a területe e????
    vagy ha állíndóan a közterületre van kicpva , akkor nem tekinti e a sajátjának??
    mi van ha szeméten csámcsog?
    és ha többen vannak és falkéában hergelik egymást?

    és igen és beismerem, hogy van egy minimális fóbiám a kutyáktól! talán szégyellnem kéne?? vagy én lennék a hibás? ha nincs az utcán a dög, akkor semmi gondom, ennek pedig egyszerű a megoldása! :)

  • 2010.09.09 08:03:06Stock

    Pannon Puma: az elég hamar kiderül, hogy a sétáltatott kutya kontroll alatt van e..
    ugyanis ha kontoroll alatt van, akkor nem jön oda, mert időben rászólnak..
    ha nem az támadás!

  • 2010.09.09 09:18:18Vahakomb

    Sok sétánkat, amiket a budai hegyekben tettünk zavart meg egy-egy hatalmas dög, amint póráz nélkül, szájkosár nélkül, csorgó nyállal, morogva szaladt el mellettünk. Aztán úgy 5 perc múlva megjelent mögötte a tulajdonosa is, aki rettentően mérgesen nézett ránk, mert látta rajtunk, hogy féltünk a kutyájától. "Hát, hogy lehet az ő kutyuli-mutyuli dobermannjától félni!? Nem bánt az senkit!" Hát, kérem lehet félni az ilyen szabadon rohangáló kutyáktól! Nem egy magyarországi halott ember vagy gyermek mesélhetne erről! (És akkor most nem említeném a több tonnányi kutyaszart, mely elborítja Budapestet...)

  • 2010.09.09 11:01:31bibiBöbi

    Stock

    Ha egy kutya elindul feléd, az támadás? Az, hogy paranoiás vagy, az nem jelenti azt, hogy nem figyelnek, ugye? Tényleg, egy ész nélkül farokcsóváló, láthatóan jó kedélyű labrador megindul feléd, az maga az életveszély, szerintem is bele kell üríteni a tárat… ilyen analógiával lődd szarrá azt a feléd elinduló turistát is, aki egy térképpel a kezében, fényképezőgéppel a nyakában útbaigazítást akar kérni egy villamosmegállóban, mert az, hogy elindult feléd, az csak azt jelentheti, hogy meg akar késelni, majd rituálisan körbetáncolni, miközben kéjesen a csuklójára tekeri a gőzölgő beleidet.

    Építs egy atombunkerrel keresztezett pánikszobát valami olyan helyen, ahol a népsűrűség nem haladja meg a 0.3 fő/km2-t és a világ üdvösségére tekintettel soha ne gyere ki onnan. Köszi.

  • 2010.09.09 11:01:46Zsolo7

    Sajnos a hozzászólásokból tisztán látszik az hogy az emberek csak saját magukkal képesek foglakozni!
    Pedig ilyen egyszerű:
    Probléma az hogy vannak felelőtlen gazdik!
    És fóbiás gyerekek (bár ha megharap kutya valakit az nem tisztán fóbia!)
    És erre a város (rész) vezetés ilyen agályos megoldást tudott adni!
    Pedig rém egyszerű a megoldás közterületen aki szájkosár nélkül viszi a kutyáját: csak oltási könyvvel lehet sétáltatni, ha nem a kutya sintértelepre kell szállítani és kész... a gazdi meg majd kiváltja egy kis bünti mellet! és / vagy kutya iskolában kell járnia.
    Kötelezővé kell tenni a csippes rendszert is!
    Nagyvárosokban a kutyát csak mint társ/gyerekpótlék ként tartják a kutyákat! Talán ezért is gondolják úgy, hogy ugyan olyan jóggal rendelkeznek mint a gyerekek!

  • 2010.09.09 11:15:58az a másik eb

    Stock:
    szükséges hordanom a munkám miatt

    Mi a te munkád, ha még az alapvető tartási dolgokkal sem vagy tisztában? Madárijesztő? Mert rendőr nem lehetsz, akkor vágnád mik a szabályok, esetleg te is egy ilyen negyven kilós, fóbiás biztonsági őr vagy, aki nyolcvan éves mamákat zaklat a rosszmanban, hátha ellop egy fogselymet? Kíváncsivá tettél.

  • 2010.09.09 11:20:23Törökátok

    az a másik eb:

    Rendőr, katona, szuperkatona undercover, titkosszolgálat, überkém :) - egy baj van, bármi ilyennél akkorát bukna a feje fölött villogó "Me against the world - paranoid vagyok!" neontábla miatt az elég komoly pszichológiai vizsgálaton, hogy a kavicsos vízzáró rétegig süllyedne a járdába.

  • 2010.09.09 11:24:23bibiBöbi

    Törökátok

    Hangosan röhögök, mert így van:D

  • 2010.09.09 11:25:45Ger6ő

    Böbi: osotba vagy és ennek hangot is adsz, roppant mulatságos.. köszi! :)))))))))))))

    ha felém közelít azt támadásnak veszem, ennyi!
    tartsd pórázon, akkor senkinek nem lesz baja! ;)

  • 2010.09.09 11:27:48bibiBöbi

    Ger6ő

    Neked már így sok bajod van. Meg ne ijed, mert a maradék idesejted is meg lesz támadva és belehal.

  • 2010.09.09 11:27:49Törökátok

    bibiBöbi:

    hát még ha kiderül, hogy az unokaöccse rózsapatronos műanyagpisztolyát hordja hónaljtokban, a csengőhangja a Mission Impossible zenéje és 42 fokban is felhajtott gallérú drapp ballonkabátban jár... munkaidőben meg a kémgyanús nyuggereket motozza üvöltve a sarki kisboltban.

  • 2010.09.09 11:29:23Ger6ő

    az a másik eb: :)) ne menjünk bele,de nem vagyok biztiőr(azoknak amúgy is többnyire csak szolgálatban lehet hordani, nem?!).., de úgy látom téged ők is frusztrálnak, mint a társadalom minden tagja..

  • 2010.09.09 11:30:31bibiBöbi

    Törökátok

    S miközben motoz kéjesen nyüszög mert a csaja is csak a fejében létezik.... De ha kiderül h rendőr akkor felsírok.

  • 2010.09.09 11:35:11az a másik eb

    Javasolnám, hogy a legközelebbi feléd tartó, nyilvánvalóan támadási céllal közlekedő villamost támadd meg, hátha sikerül lekaratéjozni.

  • 2010.09.09 11:44:12Zsolo7

    Hát tisztelt Ge6ő.
    Ha feléd rohan egy kutya és te előveszed a fegyvered: mondj el egy imát is, mert ha az egy kiképzet veterán nem biztos, hogy túl éled!

    Abban viszont igazad van a gazdi tarsa közelében a kutyáját mert: -lehet az idegbajos házi kedvenc,
    - vagy egy kiváncsi kölyök
    - vagy egy parancs-szavas "gyilkos"
    Kivűlről az senki meg nem mondja mire is van betanítva...max azt veszed észre milyen nyugot is az eb...

  • 2010.09.09 11:45:24az a másik eb

    ger6ő
    szerintem itt már megbukott minden összeesküvés elméletem, bocsánatot kérek. Én vagyok az antiszociális pszichopata, és nem te.

  • 2010.09.09 11:47:19JUCII

    a rendelet érthető, itt viszont vannak akik kifejezetten utálják a kutyákat...szerintem nem is lehetnek valami jó emberek, ha valamit nem csípek az a szúnyog és nyilván egy kifejlett medvét sem szeretnék közelebbről megismerni kb. de nem csak mi létezünk ezen a bolygón (szerencsére)

  • 2010.09.09 11:52:20Törökátok

    JUCII

    minden oké, jól vagy, semmi gáz? Kommented úgy illett ide, mint a lepcsánka receptje a Korán két fejezete közé...

  • 2010.09.09 11:52:49Ger6ő

    Zsolo: pár hete vittem a kutyámat HÁMMAL, PÓRÁZON.. egy háztól kirohant egy németjuhász, nekiesett az enyémnek.. előkaptam a gumist. majd a kutya elrohant.. :))
    kiderült hogy a "gazdi" hívta, és azért nemt.. valami kiképzett ex, vagy aktív rendőrkutya volt..
    utána filóztam, hogy oda biza fix, hogy kevés a gumis! :) és az élessel se biztos, hogy meg tudom oldani..

  • 2010.09.09 11:54:16Ger6ő

    az a másik eb: örülök, hogy beláttad... :))

  • 2010.09.09 11:57:00JUCII

    Á persze és természetesen megy a szájkarate itt, fegyverekkel fenyegetőznek stb...tipikus" mégegy ilyen és lelőlek" az emberiség korcsai...,arról van szó milyen szörnyű ha egy kutyus megugat vagy rádtámad ?Néztél már tükörbe?(hozzáteszem egy állat maximum akkor támad ha fenyegetve érzi magát, persze itt nem az idegrendszeri bajokról beszélek) de itt is van pár állat, egyesek még tán idegrendszeri gondokkal is küzdenek ugyolvasom.

  • 2010.09.09 12:02:37Zsolo7

    Ger6ő

    Az a baj ha te egy "védet személy" mellet előveszed a fegyvered akkor a kiképzet kutya azzonnal neked támad! (Nem biztos, hogy a te rohangálos ebed lesz az!)

    És elhiheted nekem éles fegyverrel is csak egy lövésre van időd. (igazábol csak volna, mert mostanában párban vannak a kutyák is!)

    Lehet riogatni a kóbór ebeket, de csak saját magadat sodorhatod veszélybe!

  • 2010.09.09 12:03:17kecsegtető

    És a macskákra mikor hoznak hasonló rendeleteket? Teleszarnak minden kertet!!!! Pedíg állítólag benntartásra kötelezett állatok!! Macskákra is szájkosarat!!!! Manikűrt, hogy ne karmoljanak, ragasszák le a szájukat, mert mikor "szerelmeskednek" túl hangosak!!!!!

  • 2010.09.09 12:09:52Ger6ő

    Jucii: menj el kozmetikushoz és talán lesz esélyed egy pasira.. és nem kell állatokon kiélned szexuális elfolytásaidat!
    jah és a lényeg, hogy kösd meg közterületen, tartsd a telkeden a kutyád és ne veszélyeztess másokat erről szól ez az egész vita..

  • 2010.09.09 12:58:32JUCII

    Ger6ő: fú de megmondtad! :D És olvasni sem tudsz, mint már írtam nem a cikkel, vagy a rendelettel van baj, hanem az olyan emberekkel mint te. HA magadra vetted sajnállak. AZ meg megint egy rettentő inteligenciára vallhat, ha így látatlanba és ismeretlenül osztogatsz nekem tanácsokat. Azért köszönöm, szerencsére meg van mindenem :)

  • 2010.09.09 15:18:58Ger6ő

    Jucii: nem egészen világos, hogy mi bajod velem, hogyha betartod a rendeletet és eddig is így cselekedtél.. én nem ártok senkinek, csupán megvédem magam!

  • 2010.09.09 15:59:19Babooino

    Tök jó. Szerencsére megint nem a hírről folyik a vita, hanem a kutyatartók vs. kutyatartókat utálók gyilkolásszák egymást verbálisan.
    Szóval 1: A szájkosarat nem fajtához kellene kötni. 2: A kutyatartást vizsgához kellene kötni (Azt hiszem Skóciában van így.)
    3. Valóban a béka segge alatt van a kutyatartás kultúrája
    4. Valóban az emberek jelentős része hisztérikusan retteg a - bármilyen - kutyáktól.
    5. Addig semmi változást ne várjunk, amíg nincsenek normális, kijelölt kutyafuttatók.

    Én kutyatartó vagyok, az én kutyám nem megy oda senkihez, nem foglalkozik senkivel, de még csak rá se néz senkire. Magas szintű vizsgái vannak, mégis cseszegetnek a közterületesek. Gyakorlatilag sehol nem lehetne elengedni a kutyát. Mellesleg jegyzem meg az okos rendelethez, hogy statisztikailag a legtöbb kutyaharapást spániel követi el...

  • 2010.09.12 22:40:02pocky

    Stock írta:
    "...további lehetőség csak és kizárólag az önbíráskodás..."
    Mit szólnál,ha mondjuk konkrét eset alakulna ki a kutyám és közted a nyílt utcán - ahol anyukák tolják a babakocsit,férfiak,nők sietnek munkába vagy éppen haza a családjukhoz - amiből fegyverhasználat előnye miatt te kerülnél ki győztesen,azt hiszem én is gyorsan önbíráskodnék.....mondjuk puszta kézzel eltörném a gerinced mert én meg ezt tanultam!El sem ítélnek mert jogos önvédelem,mivel kézifegyver ellen puszta kézzel védekeztem,mellesleg megvédtem embertársaimat,bár elvesztettem a kutyám.
    Valószínű begyűjtenék néhány elismerést stb.és biztos hogy újra beszereznék egy kutyát.
    Te pedig mind eközben pislognál a gipszágyban és azon gondolkodnál,hol szúrtad el.De hangsúlyozom mindez csak egy játék a gondolattal,ne vedd fenyegetésnek.

  • 2010.09.13 16:51:22nomac

    [link]

  • 2010.09.13 16:59:21henyei

    [link]

  • 2010.09.13 17:12:21Kaulove

    Azt nem értem,hogy ha ráteszem a kaukázusi juhászomra vagy a 11 hónapos gyerek és labda őrült dobermannomra a fémszájkosarat és örömében orrba vág egy gyereket az mennyire fog neki fájni.Pedig csak játszani akart volna.Természetesen egy jól nevelt bármilyen fajta kutyát tudok sétáltatni póráz nélkülmhogy ne zavarjak más embert.Ha tudom,hogy harap és támad a kutyám akkor nem viszem pl a Normafához sétáltatni.
    Arról meg ne beszéljük,hogy a sok neveletlek kölyök megrohamozza a kutyákat anélkül,hogy megkérdezze,hogy megsimogathatja-e a kutyát.Anyuci meg apuci nem szól rá a gyerekre,hogy nem kéne csak úgy hátulról "rátámadni"a kutyára....

  • 2010.09.13 20:11:33kalandfereg

    „Egyik kutyában sem bízhatsz meg, ha a gyerekedről van szó” – adta tovább a gyermek kárára szerzett tapasztalatokat az anya.

    [link]

  • 2010.09.13 23:58:35bikila

    Nekem addig nincs bajom a kutyásokkal, amíg tudják kezelni a kedvencüket. De sajnos már elég sokszor bebizonyosodott számomra, hogy sokan erre nem képesek.

    Nagyon szeretem az állatokat, de kutyát csak nagy kerttel rendelkező házban tartanék - ez az én véleményem.

    A Városligetben és a Rákos-patak melletti séta-bicikli úton is több esetben volt olyan, hogy futás közben megtámadott kutya. Ilyenkor tetszik, nem tetszik a gazdának, ha két ráijesztés után sem tágít az eb és ha nem hallgat a gazdájára és nem vonul vissza, akkor vagy belerúgok, vagy kővel megdobálom - abból már értenek (néha a gazdák még abból sem). Ez van. Nehogy már nekem kelljen alkalmazkodni a szabadon rohangáló kutyákhoz.

    Ha kutyafuttató lenne, ott nyilván nem szólnék egy szót sem. De közterületen az embereknek (egyelőre) még több joga van, mint egy kutyának.

    Ezen kívül legszívesebben belenyomnám az arcát azoknak a gazdáknak a kutyaszarba, akik otthagyják a járdán/fűben, játszótéren, stb.. helyeken, ahol az emberek mászkálnak. Mégis mit szólnának, ha mondjuk a szomszédjuk átballagna hozzájuk és egyszerűen odaszarna a kapujuk, ajtajuk elé? Vagy lehugyozná a kocsijuk kerekét? Örülnének neki? Nem hinném...Csak ezekbe kellene egy kicsit belegondolni végre.

    Sajnos itthon az emberek csak abból értenek sok esetben, amikor szigorú szabályzást vezetnek be valamire - amíg csak a jó ízlés, vagy lazább szabályzás szerint szerint kell(ene) valamit csinálni, addig szarnak rá nagy ívben.

  • 2010.09.14 10:25:51pocky

    2010.09.13 16:51:22nomac[link]

    2010.09.13 20:11:33kalandfereg„Egyik kutyában sem bízhatsz meg, ha a gyerekedről van szó” – adta tovább a gyermek kárára szerzett tapasztalatokat az anya.[link]

    2010.09.13 16:59:21henyei[link]

    Klassz a link serácok!Valami más...amit még nem láttunk?

    Bikila!
    Akkor szeretném az össze anyuka képét beleverni a gyerekük szarába,pisájába amit ott hagynak a játszótereken,a Margitszigeten,a Városligetben,és a többi parkban ahol éppen a kölöknek kell a majális és a Vidám Park látogatása között.

  • 2010.09.14 12:21:18bikila

    Pocky

    Pontosan. Nekik sincs joguk ott hagyni a szart. De ez nem mentség a kutyások számára...

  • 2010.09.15 17:05:16PREDATOR Joe

    Stock,:Neked nem egyszerű fóbiád van,hanem te egy BETEG EMBER vagy!!!S az ilyeneknek van fver vis.engedélyük?Nem is értem,hogy lehet így kiakadni!MELLESLEG,:akorr vagy k..va nagy szrban,ha a kutya gazdájánál is van valami.....?!
    Mert biz"a,ha az én kutyám lőnéd le,minimum tolószékben ülnéd-élnéd le htralevő szar életed!!!
    Szerintem nincs neked még "CIPŐKANÁL TARTÁSRA" sem engedélyed !!!
    Te potenciális elmebeteg!

  • 2010.09.15 17:21:56PREDATOR Joe

    Egyébként most olvastam,hogy ezt már más is /pl.:ez a másik eb"/ nevű kmmentelő is megírta,,:mi van ha,a másiknál is...ugye érted...?
    Vagy mi van ha egy "szines"kutyája /akik köztudott nem törpepincsit sétáltatnak!/ kerül az utadba,...?
    Sztem ott a helyszínen kibelez!!!

  • 2010.09.21 03:22:06santa fe

    Mint említettem, múltkor kiderült, hogy a stock egy border line személyiségzavarral küzdő egyén, csak miheztartás végett, úgy beszélgessetek vele. Azóta nem követtem az eseményeket, de előbb-utóbb fogunk még róla hallani a híradóban.

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7

Szóljon hozzá!

 
Ehhez a bloghoz csak belépett felhasználók szólhatnak hozzá.
 

Mi ez?

Október elején elkezdődött az iratismertetés Hagyó Miklós volt MSZP-s főpolgármester-helyettes és húsz társa (több BKV-s vezető, valamint a főpolgármester-helyettes munkatársai) ellen indult eljárásban.

Tovább
Dokumentumlista:

Parkolási szégyenfal

Friss kommentek

Keresés