Csak a vita fonódik, a budai villamos nem
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
György István városüzemeltetésért felelős főpolgármester-helyettes szerint a budai fonódó villamosprojekt akadályoztatása egész Budapestnek és a budai oldal közösségi közlekedésének is árt.
A fideszes politikus hétfői sajtótájékoztatóján azt mondta: az elmúlt napokban olyan vádakkal illették Tarlós István főpolgármestert, amelyek minden alapot nélkülöznek, sértőek, és méltatlan egy kerületi polgármesterhez ez a fajta megfogalmazás.
György István kitért arra is, hogy azok az érvek, amelyeket a II. kerület a beruházás ellen vet fel, már Demszky Gábor hivatalát is megjárták. Akkor azokra válaszoltak, majd más kontextusban újra feltűntek a kifogások. Bizonyos kerületi kéréseket viszont beépítettek a koncepcióba - tette hozzá.
Mint mondta, a II. kerület részben a rá eső plusz környezetterhelés miatt aggódik, és nem győzték meg őket a szimulációk, tanulmányok sem. Ezzel kapcsolatban György István hangsúlyozta, nincs olyan beruházás, amely ne járna bizonyos fokú hátrányokkal, de összbudapesti érdekeket kell figyelembe venni.
A főpolgármester-helyettes cáfolta azt az állítást, hogy nem volt olyan, a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség (NFÜ) által szabott határidő, ami a források elvesztésével jár. Kijelentette: az NFÜ először 2010. december 31-ig adott határidőt, majd ezt kitolta ez év március 31-re, de az a végső határidő. Ha addig nem történik változás, akkor más projektekre költik a támogatási összeget.
Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a sajtótájékoztatón azt mondta, az eddigi kerületi észrevételeket áttekintették, és a főváros igyekezett kompromisszumos megoldást találni. Vállalták például a 17-es villamosvonal teljes felújítását, amelyre jó eséllyel kaphatnak akár 85 százalékos uniós támogatást is. Az első becslések szerint 8 milliárd forintba kerülhet a vonal teljes rekonstrukciója - mondta.
Egyre szorosabbra fonódnak a vita szálai
A BKK a múlt héten közölte, hogy a II. kerület továbbra is ellenzi a budai fonódó villamosprojektet, mivel továbbra sem adták ki az építési engedélyhez a hozzájárulásukat.
Balaton Balázs, a II. kerületi önkormányzat sajtóreferense erre úgy reagált, minden megkeresésre válaszoltak és szakmai érveik nem változtak.
Tarlós István szombaton a Magyar Hírlapnak azt mondta, ha nem valósul meg a beruházás, akkor jó néhány kerület és a főváros is pórul jár, amiért csak a II. kerületet terheli a felelősség.
Láng Zsolt (Fidesz) II. kerületi polgármester hétfőn szintén a Magyar Hírlapnak azt mondta: egész Budára káros lehet a fonódó villamosprojekt.
A terveket hat civil szervezet, köztük a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) és a Levegő Munkacsoport is támogatásáról biztosította hétfői közleményében.