Mennek a metrók
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Hétfő reggel nem okozott különösebb fennakadást a metróközlekedésben az, hogy a hibák és a metrótüzek miatt a 2-es és a 3-as vonalon összesen 43, negyven évnél idősebb kocsit vontak ki a forgalomból. Általában kevés volt az utas, a Kossuth téren és az Árpád hídnál kellett műszaki hiba miatt kiszállítani az embereket egy szerelvényből.
Gulyás Attila, a metrósok szakszervezetének (VTDSZSZ) elnöke hétfő reggel az Indexnek azt mondta: a 10 százalékkal kevesebb kocsival is meg lehet valósítani az eddigi menetrendet, baj akkor lehet, ha valamelyik kocsi elromlik, azt ugyanis nem fogják tudni pótolni.
Cikkünk folyamatosan frissül.
A Ferenc körúti metrómegállónál reggel hétkor még kevés utas volt. Hét óra előtt leálltak a következő szerelvény érkezését mutató digitális órák. Tudósítónk stopperrel mérte az egymást követő metrók között eltelt időket. Átlagosan 2 perc 40 másodperces követési időket mért.
A Batthyány téren sincs különösebb fennakadás. Ott működik a digitális óra. Az óra addig pörög, amíg a szerelvény el nem hagyja az állomást, tehát számolja a ki- és beszállás idejét is. Az órán reggel hétkor a leghosszabb idő 4:19 volt, de átlagosan 3:40 percenként követik egymást a vonatok.
A piros vonalon a kora reggeli órákban 2.45 helyett 4 perc fölött volt a követési idő, ami fél nyolc után 3 percre rövidült.
Fél nyolckor a Deák téri metrómegállón áthaladt egy üres szerelvény. Tudósítónk az ezután következő vonatba szállt be, és ülőhelye is volt. A nem sokkal ezután érkező szerelvényből a Deák téren kiszállt a vezető és egy szerszámmal a kezében hátraszaladt az egyik kocsihoz. Nézegette egy ideig, majd visszaszállt a vezetőfülkébe, és elindult. Néhányan szikraesőt véltek felfedezni a távolodó szerelvény mellett.
Mint megtudtuk, a szerelvény csak az Árpád hídig ment, ott kiszállították az utasokat. A vonat félreállt, majd az átvizsgálás után visszaállt a forgalomba. A rövid kiesés nem okozott nagyobb utastorlódást.
Egy olvasónk azt írta: reggel 7:10 körül a Déli pályaudvar felé közlekedő szerelvényből a Kossuth téren mindenkit kiszállítottak a piros metróból, valószínűleg az ajtók hibásodtak meg, mert a korábbi megállókban is hosszabb ideig állt a vonat. Ebben az időszakban többen is lemaradtak a metróról, olyan zsúfolt volt.
Nyolc óra előtt nem sokkal tömött szerelvény érkezett a Keleti pályaudvari metrómegállóba. A hangosbemondón arra kérték az utasokat, hogy minden szabad ajtót vegyenek igénybe és igyekezzenek a ki- és beszállással. Így volt kb. tíz ember, aki inkább nem szállt fel a zsúfolt kocsikba. A következő szerelvénybe gond nélkül be lehetett szállni.
Nyolc óra után tudósítónk, aki rendszeresen jár a Ferenciek tere-Árpád híd vonalon, azt jelentette: hónapok óta nem látott ilyen kevés embert ezen a szakaszon. Nyugodtan le tudott ülni, és a köztes megállóban is csak kevesen szálltak be. A forgalom leginkább a szombat délutánira hasonlított. Lehet, hogy a hírek miatt sokan inkább kihagyták a metrózást hétfő reggel.
Gulyás Attila, a metrósok szakszervezetének (VTDSZSZ) elnöke 9 órakor azt mondta, hogy nem tud különösebb problémáról a két vonalon, az viszont továbbra is fennáll, hogy ha egy szerelvénynek műszaki hiba miatt ki kell állnia a sorból, azt nagyon észrevehetik az utasok.
Hozzátette, hogy a metróvezetők szerint nem gyengébb a szokásos hétfő reggelinél a forgalom, sőt inkább valamivel nagyobbnak is látták. Megkérdeztük azt is, igaz-e, hogy a pont a nemrég felújított, jó állapotú (a bézs-rózsaszínes belsejük miatt Barbie-knak becézett) kocsikat vonták ki a 2-es vonalról, mire azt válaszolta, hogy igen.
Csakhogy, tette hozzá Gulyás, a felújított kocsik életkora mind meghaladta már a 40 évet, a felújítás során pedig nem cserélték le az alvázszerkezetet (nagyon drága lett volna). Így a több mint 40 éves tartógerendáknál nagy az esélye az anyagfáradásnak, törésnek, ezért ezek a kocsik voltak a legveszélyesebbek.
Ha valami különöset tapasztalt reggel a metrón, ritkábban vagy zsúfoltabban jártak a szerelvények, kérjük, írják meg tapasztalataikat erre az e-mail címre. Köszönjük.