Direkt akarják kiszorítani az autósokat

Dugóhíradó

2011.05.31. 12:52 - Index

Új buszsávot festettek fel az M1-M7-es bevezető szakaszára. A sáv hivatalosan hétfőn átadott új szakasza a Budaörsi út befelé jövő oldalán a Nagyszőlős utcai felüljárótól a BAH-csomópontig tart, az általa generált kocsisor viszont Budaörsig. A BKK szerint a buszsáv lényege, hogy kiszorítsa a beáramló forgalmat a Hegyalja útról, és segítsen a buszoknak a haladásban.

Újabb teljesen érthetetlen budapesti szabályozással találkoztam ma, írta olvasónk, György. Hozzátette: múlt pénteken arra lett figyelmes, hogy a Budaörsi úton a Nagyszőlős utcai felüljárón a belváros irányában dupla záróvonalat festettek fel. Hétfőre kiderült, hogy a kérdéses útszakaszon buszsávot alakítottak ki.

György szerint ez azt jelenti, hogy a teljes nyugat-magyarországi gépkocsiforgalmat adó M1-M7 közös szakasz a Budaörsi úton egy sávra szűkül. A sávszűkítés eredményeként a kocsisor a budaörsi Auchanig ér reggelente, ami különösen érdekes annak fényében, hogy az utóbbi időben kisebb a forgalom. Gyakorlatilag azoknak, akik a budapesti agglomerációban élnek és ingáznak, valamint azoknak, akik a nyugati országrészből érkeznek, több kilométeres dugót kell kiállniuk, hogy beérjenek a városba.

Az olvasó tapasztalatai szerint legszebb az egészben az, hogy ezekben a dugókban állnak a BKV buszai is, amelyek az agglomerációban élőket szállítják. Kérdéses, hogy az utasok mennyire élvezik a helyzetet, mivel ezek nem légkondicionált buszok, de cserébe legalább plusz 500 métert haladhatnak az új buszsávban a felüljárón, már ha addig nem kapnak hőgutát. Az autósok nagy része rendelkezik klímával, nekik csak az idegeiken kell uralkodniuk, teszi hozzá György.

Szerkesztőségünk egyik tagja, aki Diósd felől érkezik nap mint nap a Flórián térre, egyetért az olvasóval: "teljesen igaza van, ezt pár napja csinálták, minden reggel megszívom, gigadugót generált a felfestés, sőt, ismét elkezdtünk Budafokon keresztül bejönni Diósdról a Móriczig."

A Budaörsi úti buszsáv kijelölését a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) kezdeményezte, még évekkel ezelőtt, mondja a szervezet elnöke. Dorner Lajos szerint tudatos döntés, hogy a tömegközlekedés gyorsítása érdekében szűkítik a bevezető utak áteresztőképességét: "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak".

Mint mondja, a kezdeti viharok után a helyzet, miként pár hónapja a budai Szilágyi Erzsébet fasori buszsáv átadásakor, itt is hamar konszolidálódni fog, az autósok alkalmazkodnak a helyzethez. Ha az M1-M7 felől érkező autósok 15 százaléka a tömegközlekedést választja, azt már jelentős eredménynek tartaná. Szerinte Törökbálintról és Budaörsről vonattal 10 perc alatt Kelenföldön, 15 perc alatt a Déli pályaudvaron lehet lenni, ahonnan expresszbusszal illetve metróval gyorsan be lehet jutni a belvárosba, és ez egyre több embernek jelent ésszerű alternatívát, különösen a növekvő üzemanyagárak miatt is.

A BKV fődiszpécsere cáfolta az autósok állítását, hogy a bevezető, buszsáv nélküli szakaszon kialakuló torlódás miatt a buszok menetideje is nőtt volna.

BKK: ez még csak a kezdet

Megkérdeztük a buszsáv kiépítéséért felelős Budapesti Közlekedési Központot is, ahol a következőt nyilatkozták:

"A buszsáv és a kapcsolódó intézkedések lényege, hogy előnyben részesítse a közösségi közlekedést, és csillapítsa, korlátozza a Belváros felé haladó egyéni gépjárműforgalmat. A projekt a Budaörsi út – Hegyalja út útvonalon több beavatkozást tartalmaz, és segíti a Budaörsi úti 40-es, 139-es, 153-as, 239-es, 240-es, 240E buszokon kívül a Hegyalja úti 8-as, 112-es buszok haladását is, de még a Belvárosban is könnyíti a 7-es buszok közlekedését.

Mivel a beáramló túlzott autóforgalmat a belváros nem tudja fogadni – és ez nem is lehet cél –, a relatíve kedvezőbb megoldás az, ha a kialakuló torlódás inkább a külső területeken és a bevezető utakon jelenik meg, és nem a sűrűn lakott Belvárosban. Alapelvünk, hogy ha a torlódás elkerülhetetlen, az olyan szakaszon jöjjön létre, ahol van buszsáv és ahol így a tömegközlekedés előnyben részesíthető. Korábban ugyanaz a torlódás, ami most a Budaörsi úton áll, a Hegyalja úton és a Budaörsi út belsőbb szakaszán állt, ahol viszont a buszok is kényszerűen a kocsik mögött araszoltak, buszsáv híján.

Az intézkedés bevezetése óta a belső városrészek, pl. a Hegyalja út, Erzsébet híd, Kossuth Lajos utca közlekedési helyzete lényegesen javult, a haladás a belső területeken folyamatos lett, ami az intézkedés egyik fő célja is volt. A projekt Európai Uniós támogatással, a 2009-ben megkötött támogatási szerződésben foglaltak szerint valósul meg, és a közösségi közlekedés előnyben részesítését, valamint a városközpont forgalomcsillapítását tűzte ki célul. A Budaörsi úti buszjáratok – amelyek napi utasforgalma meghaladja az 50 000 főt – eljutási ideje javul, illeszkedve a támogatási szerződésben kötelezően vállalt, a projekt eredményességét mérő mutatóhoz.

A változtatással javultak a buszközlekedés feltételei a teljes nyomvonalon, amely a Dayka Gábor utca – BAH csomópont – Döbrentei tér közötti szakaszt érinti. A fejlesztés keretében sor került a buszsáv meghosszabbítására 500 méteren a Dayka Gábor utcától a Fehérló utca irányában, a városközpont felé. Fontos azonban, hogy a projekt megvalósítása még folyamatban van. A Hegyalja úti torlódások csökkentése érdekében intelligens, forgalomfüggő jelzőlámpa rendszerek fogják segíteni a közlekedést a Hegyalja úton, illetve az Erzsébet híd előtt a Krisztina körúti csomópontban egy torlódásfigyelő videodetektort is kiépítenek, így torlódások esetén módosított programok lépnek működésbe a Hegyalja út – Mészáros utcai csomópontban, és jelzőlámpák szabályozzák majd a forgalmat az Alsóhegy utca felől kisívben kanyarodók számára is.

A projekt által lefedett terület a Budaörsi úton kívül tehát érinti a Hegyalja utat, a Döbrentei tér forgalmát, és így az Erzsébet hídon keresztül jótékony hatással van a Belváros közösségi és egyéni közlekedésére egyaránt.

Az M1/M7-es autópálya felől rendelkezésre áll ajánlott alternatív útvonalként az Egérút – Andor utca, ahol az Andor utcai szakaszon a közelmúltban készült el a 2x2 sávos kiépítés. Így a forgalom egy része a Belvárost elkerülheti. Az elkerülő utak az elmúlt években jelentősen bővültek: kiépült az M0 keleti szektora, folyamatban van a körgyűrű déli szakaszának bővítése és kiépült az Andor utca. Semmilyen indoka nincs tehát annak, hogy az M1-M7 autópályák forgalma akadálytalanul Budapest belvárosára zúduljon rá.

Az új kialakítással kapcsolatos tapasztalatokat a főváros a BKK és az üzemeltetők (BKV, FKF) bevonásával folyamatosan értékeli. Az első hetekben a közlekedők is átgondolhatják útvonalválasztásukat, illetve a közösségi közlekedés használatát. A tapasztalatok szerint az első napokban problémát okoznak a Budaörsi úton, a Nagyszőlős utcai elágazás előtt a szabálytalan sávváltások, amelyek a forgalmat indokolatlanul feltartják. Ebben szükséges az autósok részéről a szabálykövető magatartás, amely a forgalomáramlást felgyorsíthatja.

Csatlakozó intézkedésként rövidesen sor kerül a gazdagréti elágazást megelőzően a régi Budaörsi úton is buszsáv kialakítására, az építkezés már ott is folyamatban van. Az intézkedés szintén a 40-es és 240-es buszcsalád előnyben részesítését szolgálja, komplex intézkedéscsomag részeként. Ezen felül a későbbiekben tervezzük a buszsáv meghosszabbítását az autópályán az Egérútig vagy Budaörsig. Korábban ez ügyben az állami autópálya-kezelővel nem sikerült megállapodásra jutni, azonban fontosnak tartjuk, hogy az érdemi párbeszéd ezzel kapcsolatban is létrejöjjön, mert a főváros közlekedése nem kezelhető csak a város határain belül, hanem regionális, elővárosi léptékű szemlélet is szükséges."

Címkék:

Újabb cikkünk ebben a témában:

Cser-Palkovics Tarlóst ekézi a Budaörsi úti buszsáv miatt - 2011.06.01.
Székesfehérvár polgármestere a főváros-sovinizmus jelképét látja az új buszsávban. Székesfehérvár csak a jelre vár, ha Budapest nem akar főváros lenni,

Kommentek

  • 2011.05.31 16:45:26l laci

    Én azt nem értem, hogy miért nem szűkítik a kifelé vezető sávokat is egy sávosra, akkor nem ürül ki a belváros és nem megy tönkre a város! :-)
    Viccet félretéve, normálisabb lett volna, ha plusz sávot építenek a tömegközlekedésnek. Máshol valóban szélesítik a bevezető utakat, de nálunk minden fordítva van.
    Viszont mindent meg tudnak magyarázni "ideologizálni". Azt senki nem fogja bevallani, hogy elbaxtuk, mégis hülyeséget csináltunk!
    Metróra meg ne számítsatok, hiszen azt mondták, hogy csúcsforgalomban be kell majd zárni a járatritkítás miatt! A forgalom majd most más utakra terelődik, ahol majd "mások" tiltakoznak! És ez így a 22-es csapdája.
    Legyen már közérdek az egyéni érdek fölé helyezve! Számoljunk forgalmat személyre számítva, és ne gondoljuk azt, hogy a buszokon több ember utazik.
    És akkor ne bonyolódjunk bele a kerékpárutakba. Lásd Kiskörút, senki nem használja!
    "Kérjük, hogy az utolsó ember, aki elhagyja az országot, kapcsolja le a villanyt."

  • 2011.05.31 16:47:49cso zsi

    @2011.05.31 16:18:33Deszkás:"SzG-1978: Ugye te sem gondolod komolyan, hogy ennyi autós hoz be fúrót, meg légkalapácsot minde nap. Ugye, nem? (Nem is nagyon szoktak ilyet csak úgy cipelni, mert a munkahelyen adott.)"

    Láttál te már melóst közelről? Kényszervállalkozót, feketemunkást? Az bizony a saját szerszámaival cuccol, napi 7-8k-ért.

  • 2011.05.31 16:48:08nádasmargó

    buszsávot a horvát határig!!!hátha senki sem akarna visszajönni, ha egyszer végre kijutott.....

  • 2011.05.31 16:48:30ojaj

    Ha a budaörsi tesconal építenek egy garázst és onnan behoz a metró akkor lerakom a kocsit. Egyébként nem tudom. Bemenni Budaörsre, felszállni a vonatra utána onnan még BKVzni, pont ugyanannyi idő lenne, mint most kivárni a dugóban a sort. Amúgy az eddigi 40 perc helyett 1,5óra... Én beültetném a dugóba minden reggel azt aki ezt kitalálta. Utolsó megjegyzéskent: nagyon kevés hiányzott most, hogy obszcén szavakat használjak minden 2. szó után...

  • 2011.05.31 16:50:23Kotta_cs

    SzG-1978: pont ezt mondom. Amennyiben normális közlekedés lenne, akkor biztos sokan használják. Lehet, hogy van olyan időpont, amikor sokan mennek rajta, de akkor kevés busz jár. Amikor tömött a busz, akkor te sem szállsz fel szívesen, csak muszályból. Vagyis nincs meg az a szolgáltatás, amirért a másik akárhányezer ember választaná ezt, ráadásúl, nincs is helye annak a másik akárhányezer embernek a buszokon.

    Herbert Putzenschramm: inkább ülök a dugóban, mint préselődjek napi másfél órát a buszokon, izzadva, büdös emberek között, vagy éppen ázott emberek között.

    Az is milyen, hogy én mondjuk Bp-en belül kb 8 km-re dolgozom. Ha BKv-znék: 10 perc séta az első buszig, majd 4 átszállás és megint 10 perc séta. Kocsival 25 perc, motorral 15 perc, BKV-val 1.15 perc.

    Amúgy nem megyek a csúcsidőben azokra a helyekre, de megpróbálok megérteni mindenkit. pl az ott lakókat, dolgozókat, teheratórokat, átmenőket (akiknek nincs más lehetőségük). Nem csak a BKV-val utazókat. Bocs, nem csak a BKV utasoké Budapest, hiába is szeretnéd.

  • 2011.05.31 16:51:47Marco Aurelio

    A sok mocskosszájú tömegközlekedést éltető idiótának csak annyit, hogy semmi köze hozzá, hogy az az autós, aki irdatlan pénzeket fizet be a költségvetésbe éppen az autójával szeretne bejutni (a gyakorlatilag alternatíva nélküli) közúton Budapestre, vagy az államilag agyondotált (értsd: a többiek pénzén utazol jórészt) és megaveszteséges (ráadásul egyáltalán nem környezetbarát) tömegközlekedésen. Az ilyenek vigyék a családtagjaikat kórházba vonattal, meg járjanak BKV-val nagybevásárolni. Amíg ezt nem teszik, addig POFA BE!

  • 2011.05.31 16:52:38Pirx

    Remek! Nem volt türelmem az összes hozzászólást végigolvasni, de ajánlok mindenki figyelmébe egy kis számolást. Mondjuk 10 méterenként számoljunk egy darab autóval. Legyünk elvetemültek, mindegyikben egy ember ül (Ez nem igaz, szerintem az átlag közelit a kettőhöz)Az Auchantól a Nagyszőlősi útig 6,5 kilométer. Ez azt jelenti, hogy a dugóban áll 650 autó egy sávban. Ez szorozva hárommal, az 1950 darab autó, 1950 emberrel. Ez jóindulattal 18 autóbusz. És ez csak egy kiragadott pillanat.
    Van ennyi busz? Vagy OV unokaöccse jól megszivatott párezer embert?

  • 2011.05.31 16:52:39spob

    Elsőre én is teljesen felháborítónak tartottam ezt a megoldást, de aztán végiggondolva ez teljesen a budapestiek érdekét védi. Minden város a saját lakosságának az életét kívánja megkönnyíteni.

    Valóban teljesen nonszensz, hogy fél Budapestet P+R-nek használják, ráadásul nem akarnak fizetni érte. Én pl. a XI.kerületben egy olyan utcában lekom, ahol -még- nem fizetős a parkolás. De sokan azt csinálják, hogy akiknek pl. a Bartók Bélán van dolga, azok nem az odanyíló utcákban állnak meg (mert pénzbe kerülne), hanem odébbjönnek még 3 utcát, hogy ingyen otthagyhassák a kocsikjukat egész napra. Az ot lakók meg nem tudunk leparkolni a környékünkön, csak hétvégén, meg éjszaka. Alig várjuk, hogy fizetőssé alakítsák az utcát (szerencsére hamarosan), mert akkor eltűnik a sok ingyenes P+R-es...

    De ez mégjobb, hogy eleve kevesebb kocsi jöjjön a városba. a P+R-t minél kintebb kell szorítani! Budapest érdeke egyértelműen ez.

  • 2011.05.31 16:52:52Sátán meg a Jocó

    "Majd megunják és hazamennek" - hogy a klasszikust idézzem.

  • 2011.05.31 16:53:18Kotta_cs

    Marco Aurelio: :)

  • 2011.05.31 16:54:03l laci

    De komolyan nézzétek meg mi van az osztapenkónál most, befelé! Röhely. Ne mondja senki, hogy az araszoló autó kevesebb kormot pöfög, mint amelyik folyamatosan halad!

    [link]

  • 2011.05.31 16:54:31Vikman

    Annyira jó olvasni a sok rinyálót, Herbert Putzenschramm teljesen egyettértünk.
    Szép lassan közeledünk Európához, tiszta belváros, füstmentes szórakozóhelyek, mozgássérült matricás BMW-ek a sitten, már csak a kutya szaratókat kellene megregulázni végre.

  • 2011.05.31 16:54:49Mikrobi

    Kompromisszumos megoldásként a buszsáv helyett carpool lane-t javaslok, de végig, az autópályán is. Azon nem csodálkozom, hogy az autópályakezelő nem engedett buszsávot kialakítani az autópályán, de carpool lane-t szerintem inkább engedne.
    Jaj, elfelejtettem, hogy Magyarországon nem lehetséges carpool lane kijelölése:-(

  • 2011.05.31 16:55:19Marco Aurelio

    spob,
    nem fizetőssé kéne alakítani, hanem maximált várakozási időssé. Kirakod a szélvédő mögé, mikor értél oda, és onnan van 3 (2, 1, stb) órád.
    Jobb helyeken ez megy. Itt meg a lehúzás.

  • 2011.05.31 16:55:31Kotta_cs

    Pirx: fentebb már számotam. 4m-el számolj, mert az átlag autósoka icsi autókat használják, de ha 6m-el számolsz az is sokkal jobb. 3 számolj, hogy egy helyen már kettő, aztán 3 sávban állnak az autósok. És ebben nincsen benne az, akit udja és ezért nem arra megy, pedig arra menne, ha normális lenne a közlekedés.

  • 2011.05.31 16:55:39fullanx

    @F173: más városokban, országokban az emberek nem "megtanulták", hogy ne autóval járjanak, hanem normális módon mérlegelve a lehetőségeket arra jutottak, hogy olcsóbb, biztonságosabb, kényelmesebb (igen: kényelmesebb!) vonattal, villamossal, busszal, bringával közlekedniük, mint kocsival. (Vagy legalábbis: sokan felismerték ezt.)

    Amint a mélegelés ereménye ugyanaz lesz Budapesten is, ugyanez meg fog történni.

    A jónépen idióta kényszerintézkedésekkel kell nevelni, hanem lehetőségeket teremteni számára, közös érdekünkben.

    Sajnos a BKK erre egyelőre 100%-osan alkalmatlan, hiteltelen gyülekezet. A hiteles lépés az lenne, ha pár nap vagy hét után elnézést kérve visszaállítanák a korábbi állapotot, és elmondanák, milyen épkézláb projekteken kezdenek el dolgozni ehelyett a szarvashiba helyett.

  • 2011.05.31 16:56:04LordRadi

    Ez egészen egyszerűen elképesztő! Az ilyen Dorner Lajos uraknak azon lenne célszerű elgondolkozni a marhaságok hangoztatása helyett, hogy vajon miért is nem választja a több ezer autós (aki csak teheti két, vagy négykerekűt szerez, akármilyen szakadt is legyen) a "szuper" tömegközlekedést. Én - a szerencsére ritka - budapesti célpontjaim eléréséhez autót használok, mivel kiszámolva kb 1.5-2x annyiba kerülne egy személy esetén is a tömegközlekedés használata. (Az utazáshoz felhasználandó idő, és a szolgáltatás egyéb színvonala olyan szinten felháborít, hogy inkább nem részletezném) Ha több személy utazik egy autóban, akkor már óriási a különbség.
    Hát ezért nem.

  • 2011.05.31 16:57:40Szúnyog

    Az ember nem is akarja elhinni. Egy autópályát szűkítenek le. Mégis merre menjen az autópálya forgalma? Minek akkor autópálya?
    Van olyan barom, aki komolyan gondolja, hogy valaki lekanyarog a budaörsi vasútállomáshoz és kiáll a peronra? És a kocsit hová tegye?

  • 2011.05.31 16:58:17l laci

    spob-nak tök igaza van parkolás ügyben! És akkor még hozzáteszem, hogy azt a pár megállót meg bliccelve teszi meg!
    "A jelenlegi pénzügyi világválságra való tekintettel az energiaköltségek csökkentése érdekében átmenetileg kikapcsoljuk a fényt az alagút végén"

  • 2011.05.31 16:59:12Pirx

    Kotta_cs
    Direkt számoltam nagyvonalúan. Van aki nem mer közelebb menni az előtte lévőhöz például... De mindegy, hogy számolok! Ez egy agyatlan marhaság. Magyarországon csak egyféleképpen tudnak gondolkodni. Korlátozzuk, ticcsák be! És természetesen az itt kommentelők is igy gondolkodnak. "Oldjuk meg!" az sehol.
    Tipikus ez a mentalitás.

  • 2011.05.31 16:59:18Kulics

    @Csöpp (the one and only)
    Ez nem "zöld" kérdés... az olaj tényleg elfogy pár évtizeden belül és akkor mihez kezd az emberiség, ha még ennyi érdeksérelmet se bír elviselni, hogy egy úton lezárnak egy sávot a kettőből ?
    Más úton kell menni, meg kell változtatni a közlekedési szokásokat...stb.
    Ilyen gyenge alkalmazkodóképességgel, ami e kommentekből kiderül már rég kihalt volna az emberiség... a XXI. századra már tényleg csak a végletekig elkényelmesedett konzumidióta embertípus maradt ?

  • 2011.05.31 16:59:32tyberius

    Néztem a belinkelt UTV-képen a forgalmat kb. 5 percig, számoltam, hogy két busz-elhaladás között hány autót látok elhaladni. Az eredmény: 3 sávban összesen átlag 20 autó haladt el (mindhárom sávban folyamatos volt a forgalom), míg a buszsávban 1 busz. A BKV járatütemezési szokásait és az egy autóban ülő emberek átlagos számát ismerve ez azt jelenti, hogy 25 ember 3 sávon vs. 40-80 ember 1 sávon. Innentől kezdve nincs miről beszélnünk, hajrá BKK, hajrá buszsáv :)

  • 2011.05.31 17:00:55dArKhAlF

    Kerékpár balfékek! Ennyi. Megoldás az autósnak (óccsó) és a tömegközlekedőnek (egyedül vagy) is. És gyorsabb mint a másik 2. Van még kérdés idióták?

  • 2011.05.31 17:01:59Pirx

    tyberius
    Mintha rosszkor számolnál! De szerintem számold 13 és 14 óra között. Akkor még jobb eredményt kapsz! Ugye ha kitápik a bolha lábait, akkor megsüketül???

  • 2011.05.31 17:02:00Kotta_cs

    l laci: és itt az átlag BKV busz:
    [link]

    Folyik, fekete füst jön ki belőle

  • 2011.05.31 17:02:15Herbert Putzenschramm

    Kotta_cs: Bringával fél óra alatt bejutnál, próbáld ki, jó móka.

    (Amúgy sokáig jártam autóval dolgozni - BP-től 50km-re, ezért nem opció sajnos nekem a bicikli- , kényelmes volt és gyors, de utáltam hogy kurva sok pénzt otthagyok havonta a benzinkúton. most vonattal járok, fizeti a cég a bérletet, igaz hogy tovább tart az út és hamarabb kell felkelni, de cserébe sokkal több pénzem marad, amit értelmesebb dolgokra is el lehet baszni - nyaralás, koncertek, új motor, ilyesmik.
    Csak hogy értsétek, nem a dühös kispolgár beszél belőlem akinek még autóra sincs pénze. Kipróbáltam jó volt, de nagyon drága. Autózni hétvégén szoktam csak vagy amikor nagyon szar az idő és nincs kedvem elgyalogolni a megállóig :))

  • 2011.05.31 17:03:32Kotta_cs

    tyberius: jah és ha esetleg valmi 4 számjegyű utat, éjjel számolsz, akkor még jobb. Ne legyünk viccesek.

  • 2011.05.31 17:03:39nomac

    tyberiusL ehh, matekbol, hogy mentel at ?! Az elhalado autok/felszallo embereket kellene szamolnod, vagy osszeadni az utvonalon az osszes autot ami elhaladt mellette. Istenem, ilyen nyomik szamlojak sajna nem csak a fovarost, hanem a koltsegvetest is.

  • 2011.05.31 17:04:28Pirx

    Herbert Putzenschramm
    Igazad van! Találkoztam már bringással az M7-esen! Tényleg baromi jó ötlet! Még télen is -5 fokban, havazásban! Még egyéb jó bringás ötlet?

  • 2011.05.31 17:04:53etruszk

    spob: de ne lepődj meg, ha ezek után bárhová mész, mondjuk a Balatonra 1 hétre, akkor az ott lakók "szépen" megkérnek rá, hogy ne ott csinálj P+R parkolót magadnak. Mondjuk óránként 400 Ft-ot kérnek majd a parkolásért.

  • 2011.05.31 17:06:48Kotta_cs

    Herbert Putzenschramm: majd egyszer kipróbálom. Eddigi átlagom évi 80ezer Km- Ez mondjuk az utóbbi 3 évben lecsökkent. A bringát kipróbálom, majd ha nem esik, de ha találkozok egy büdös, fekete füstöt eregető, szakadt BKV busszal, akokr majd megkérhetek mindenkit, hogy száljon le és biciglizzen?

  • 2011.05.31 17:07:44Kulics

    @DosaAndras
    Én évekig autóztam Budaörsről A BAH csomópontig, de egy tank (60 liter) benzinből nem tudtam kijönni.
    Örülök, hogy neked a városi dugóban araszolva 6 litert fogyaszt az autód, én nekem nem sikerült ilyen takarékosan menni.
    Azért kérlek NE csak a benzint számold, hanem olajcserét, gumikopást, akkut, szervízt, stb stb.

  • 2011.05.31 17:08:52BeleVau

    Törökbálintról, meg Budaörsről vonattal?
    Láttam már valaki ezek az ökrök közül, hogy hogy néz ki a budaörsi és a törökbálinti állomás környéke? Hol az öreganyámba parkoljanak az autósok? Törökbálinton 0 parkolóhely van, Budaörsön kb. 20, amit elfoglalnak a Samsung szerviz dolgozói minden reggel, egész du. fél ötig. De távolabb se jobb a helyzet. Herceghalmon 0 a parkolók száma, Bicske alsón szintén konvergál a nullához, Bicskén kb. 10 éve esélytelen vagy parkolni az állomás környékén ha hajnal 5 után érkezel, Száron ha jól emlékszem kb. 5 parkoló, Szárligeten 0, Alsógallán 0, Tatabányán pedig szintén esélytelen vagy ha 6:30 után érkezel. Én 8-ra járok Budaörsre és bizony szinte minden nap az OBI parkolójába kell állnom. Kíváncsi vagyok mikor elégeli meg majd az OBI is, hogy P+R-nek használja a nép a parkolóját.

  • 2011.05.31 17:09:51Canis Lupus Libertas

    Nos, én kíváncsi volnék, hogy mit jelent a következő idézett mondat kiemelt része: "A buszsáv ÉS A KAPCSOLÓDÓ INTÉZKEDÉSEK lényege, hogy előnyben részesítse a közösségi közlekedést, és csillapítsa, korlátozza a Belváros felé haladó egyéni gépjárműforgalmat."! Mert aki egy buszsáv felfestését/kitáblázását forgalomszervező intézkedéscsomagnak nevezi, az keressen magának olyan állást, amihez szellemi képességei jobban illeszthetők (pl. kukorica címerezés). Az M1-M7 közös szakasza mellett ui. olyan kicsire sikerült a P+R parkoló/BKV csomópont kombó, hogy mindenki anélkül hajt el mellette, hogy észrevenné...
    Azaz a BKK is csak arra volt jó, hogy Vitézy D. ne legyen pályakezdő munkanélküli...

  • 2011.05.31 17:10:32l laci

    Más fővárosokban nem olyan metrót akarnak építeni, amelyik 300 méterenként megáll, és a felszínen a 7-es busz gyorsabb. Az alagútpénzből lehetett volna trolibuszt, vagy gázos buszokat venni!
    Habár a mostaniak is "gázosak"! :-)

  • 2011.05.31 17:10:49etruszk

    dArKhAlF: Mi van, kerékpárboltot nyitottál? Hány 4-6 éves gyereket tudsz/mersz egy kerékpáron szállítani - nap mint nap 20-50 kilométerre? Közben hány karton tejet és ásványvizet tudsz a kerékpáron egy fordulóval elvinni? És ehhez mennyi időre van szükséged? Kell-e ing-nyakkendő a munkádhoz? Számít-e ha büdös vagy egy megbeszélésen?

  • 2011.05.31 17:10:49dArKhAlF

    Pirx:
    Az M7 vonalon behoz a vonat (bringával együtt) és igen, én pl még -10-ben is bringázom. És sokkal több pénzem marad, mint neked, cserébe nem leszek 2-3 év alatt pocakos majdnemamerikai a mozgás hiánya miatt (mert ugye amikor lehetne mozogni, ti a dugóban üldögéltek).... okos -e?

  • 2011.05.31 17:12:42Herbert Putzenschramm

    Másrészről azért megjegyezném, hogy a MÁV és BKV pofátlanul, undorítóan drága. Ha legalább a havibérletek árát legalább 40-50%-kal csökkentenék rögtön vonzóbb lenne, de ilyen árak mellett nem csoda hogy kerülik az emberek.

    Másik részről pedig a munkáltatók nagy része is benyelheti a véreres faszt, hogy sokan semmiféle bejárási támogatást nem adnak az alkalmazottjaiknak. Ha már negyedannyit fizetnek mint más európai országban ugyanazért a munkáért, legalább a bejárást támogatnák.

  • 2011.05.31 17:12:45spob

    Dark... a kerékpározással az a gond, hogy nincsm mindenkinek ideje zuhanyzással kezdeni a munkahelyén, meg bent tartani egy rend tiszta ruhát (ez főleg nyáron igaz, télen meg nem túl egészséges biciklizni).

    Van egy kollégám, bejön reggel kerékpárral, ömlik róla a víz... aztán kezet kar fogni... én meg tisztán, öltönyben feszítek... király!

    Valahova biztos lehet így is menni, irodába elég gáz...

  • 2011.05.31 17:13:13szemeteske

    @dArKhAlF: "Van még kérdés idióták?"
    Van: nyáron amikor betekersz a munkahelyedre nem mondják az irodában, hogy büdös izzadtságszagod van, és menjél haza zuhanyozni? Mert ha nem, akkor nem szeretnék nálatok dolgozni.

  • 2011.05.31 17:13:29tyberius

    Pirx: miért számolnék rosszkor? Emberek közlekednek, nem járművek. Amikor kevesebben ülnek buszra, ritkábban jár a busz, kevesebb az autós is. Csúcsforgalomban meg az autós közlekedés belassul, a tömeg (ha van buszsáv) nem nagyon.

    nomac: ugyan miért a felszálló embereket kéne számolnom? Az volt a kérdés, mekkora forgalmat bonyolít le egy útvonal, nem az, mennyien indulnak útnak ott, a kamera előtt. És megszámoltam az összes autót, ami elhaladt előtte (természetesen abban az irányban). Akárhogy számolgatod, lássuk be, a tömegközlekedők többen vannak, az ő érdekeik legalább annyira fontosak, mint az autósokéi. Örülj, hogy csak egy sávot vettek el.

    Ja, és még egy adalék: buszt nem láttam az autós sávokban, míg autót a buszsávban többet is...

  • 2011.05.31 17:14:06etruszk

    F173: A tiszta és élhető környezethez való jogod nem csorbult. Bármikor kereshetsz magadnak olyat. De az, hogy te kijelented, hogy ezt egy főváros közepén szeretnéd, kicsit nonszensz. A levegő lehetne jobb. De ha felnősz egyszer, és elhagyod a biciklit és a gördeszkát, gyerekeid lesznek, és a megélhetésért dolgozol, akkor rájössz, hogy nem az a legfontosabb, hogy kertvárost csináljanak a belvárosból.

  • 2011.05.31 17:15:16Béla11

    Ezt tetszik "fejlesztettünk" típusú szöveg. Igen csak visszafelé!
    Nem értem miről beszélünk M1/M7 autópálya ezen szakaszán hány ember közlekedik és mivel? Azt írták busszal 50e (gondolom az egész városban) látatlanul is meg lehet mondani, hogy egy nap sokkal többen közlekednek autóval ezen a szakaszon.

    De az is vicces, hogy kerüljenek akik az autópályán érkeznek a városba (2X3 sáv), talán osztogatni kellene a turistáknak röplapot BP.-től 15 Km.-re, hogy keressék a kis utcákat (persze ez titok).

    Amúgy azt sem értem, hogy akkor a BKV-é a város? Vagy a városé a BKV?

    Egyébként ezt a szakaszt pont azért építették, hogy két autópálya forgalmát vezessék a városba, busz is mehet rajta, igaz csak a külső sávban!

    Sokat nem lehet tenni, max. egy két reggelen nem kell elengedni a buszokat!

    A Sunyi BKV-zók is mehetnek a francba, bliccelnek, ezzel spórolnak, ha fizetni kellene érte, a fele BKV is sok lenne! És lehet, hogy autóba ülnének Ők is, mert annyit már nem ér meg.

  • 2011.05.31 17:16:02Baromméter

    Eszem megáll. Előbb nem az M0-ást kéne befejezni végig körbe??

  • 2011.05.31 17:16:39Stefan_HU

    Az a mondás, hogy a város felé beáramló forgalmat korlátozzá, illetve csökkentsék.
    De akkor a kifelémenőt miért korlátozzák, illetve lassítják ?
    Legjobb példa :
    Hungária körút - Könyves Kálmán és az M5 kivezetőelág utáni lámpa.
    Nos ott a három egyenes sávot összeszűkítik kettőre. Miért is, azért hogy a harmadik balrakanyarodó lehessen, be az ipari épületek közé. Megfigyeltem, óránként befordul ott balra 4-10 autó, s emiatt az egyenesen a Hungáriáról jövők a sávelfogyás miatt, ami persze a Shell kútnál újból szétnyílik, áll az egész Hungária visszafelé a Kerepesiig és araszolás van, emiatt a 4-10 autó miatt, szép nem ? Pedig a Shell kút-Mester utcától végig Lágymányosira vagy Gubacsiút-Csepelre csak úgy nyilnak egymásután a sávok. Tehát a forgalomelnyelés KIFELÉ Bpről garantált lehetne.
    Lehet ez itt off, de hátha :-)

  • 2011.05.31 17:16:46Johnny_B

    Mielőtt bárki összeesküvés elméletnek titulálná...
    Ma Mo-on a benzinnek igen komoly jövedéki adó tartalma van. Amennyiben csak 10%-al növekedik a dugó miatti fogyasztás, sűrűbben kell tankolni, és ez újabb és újabb "bevételt" jelent. Nem pár millióról van szó, hanem több milliárdos nagyságrendről. Tehát a kormány szemszögéből nézve, meg kell oldani a dugó kérdést? Persze, hogy NEM!!!
    Az is igaz, hogy az utóbbi 10-15 évben jelentősen megnövekedett a forgalom, de erre mindig rá lehet fogni és a kutya nem veszi észre.
    Mindenből pénzt kell valahogy csinálni és mivel a kormánynak nagyon nincs, ki is fogja használni az ilyen lehetőségeket!
    .

  • 2011.05.31 17:17:04Herbert Putzenschramm

    Pirx: ha annyi eszed van hogy bringával ugyanott közlekednél mint ahol autóval, akkor kérlek ne rám legyél ideges hanem a világra, hogy ilyen kevés inteligenciával áldott meg.

  • 2011.05.31 17:17:11l laci

    Tyberius! Azok a buszok a szélrózsa minden irányából jönnek, nem csak Budaörsről! Számold csak két 40-es busz közötti autók számát! És az autók fele taxi!
    L

  • 2011.05.31 17:17:36randomgenerator

    @etruszk
    1) gyereket ne belvárosba járasd suliba, vidd el ott falun, ahol laksz
    2) vaze, tejet nem a belvárosból kell kivinni
    3) nem kell nyakkendő a megbeszélésekhe, de van öltöző, úgy, hogy akár vehetnék is
    4) nem vagyok büdös, hát te? lezuhanyzom, ha leizzadtam...

  • 2011.05.31 17:17:58dArKhAlF

    A legtöbb modern irodaházban van zuhanyzó.

    Azzal egyetértek, hogy aki árut szállit, vagy szerszámokat (mert ugye azzal dolgozik), az járjon autóval, vagy kisteherrel. De ugye a forgalom 80-90%-a nem ilyenekből áll, hanem akik lusták lezuhanyozni a melóban (OK, legyen mondjuk "csak" 50% aki meg tudja tenni, már az is irgalmatlan sok).
    Ezek csak kifogások. Kb olyanok, mint a télen nem lehet bringázni, mert "hideg" van, meg "hó" - na bumm - felöltözöl és veszel szöges gumit. Pont.

  • 2011.05.31 17:19:29spob

    Etruszk: "spob: de ne lepődj meg, ha ezek után bárhová mész, mondjuk a Balatonra 1 hétre, akkor az ott lakók "szépen" megkérnek rá, hogy ne ott csinálj P+R parkolót magadnak. Mondjuk óránként 400 Ft-ot kérnek majd a parkolásért."

    De hát kérnek... vaskoasna kérnek... lehet, hogy nem 400-at, hanem 280-at, de kérnek!
    Szóval nem értem felvetést...

  • 2011.05.31 17:19:46Johnny_B

    Amikor köztudottan Európában, Mo-on az egyik legnagyobb a korrupció és a csalás a vezetésben, nem kell csodálkozni, ha "nem akarnak megoldódni" a mindennapos problémák...

  • 2011.05.31 17:20:06dArKhAlF

    spob:
    "Dark... a kerékpározással az a gond, hogy nincsm mindenkinek ideje zuhanyzással kezdeni a munkahelyén, meg bent tartani egy rend tiszta ruhát "

    De a dugóban ülni van idő +1-2 órát? Hagyjukmár :)

  • 2011.05.31 17:20:19Szúnyog

    dArKhAlF: a tipikus esete vagy annak nagyon egyszerű, ám annál nagyobb pofájú unintelligens rétegnek, aki a jelenlegi élethelyzete és saját szokásai, hülyeségei alapján osztja észt. És kettőnél tovább nem tud számolni.

  • 2011.05.31 17:21:06nomac

    spob: A magad fajtak miatt tartunk itt, ez a fajta dogoljon meg a szomszed tehene metalitas is. Na majd fogsz szivni a fizetos parkolassal, aztan akkor kivansci vagyok mit modnasz. Egyszreszt ha minimal agyad lenne, akkor ismerned, amit mar itt is irtak, hogy van ingyenes idokorlatozasos parkolas (vilag fejlettebb reszein), a masik, mneg, hogy csinaljanak parkolot, es midnenki jol jar. Az utca meg nem a tied, sot nem is a Bp-eke, hanem az orszag lakoie, de inkabb az emberisege ugy global.

  • 2011.05.31 17:22:19Herbert Putzenschramm

    spob: Tőled elvárják, hogy minden nap friss öltönyben feszíts, miközben a kollegád meg mosolyogva megérkezik bringával, és nem hogy olcsóbban kijön, de még élvezi is az odautat.

    Valamelyikőtök elég nagy balek...

  • 2011.05.31 17:22:21Kotta_cs

    dArKhAlF: én azzal értek egyyüt, hogy aki akar, a megfelelő jogszabályi keretek között jűrjon azzal amivel akar és mások ne korlátozzák ebben. Mert bocsi, de neked semmi közöd nincs ahoz, hogy én mivel járok. Az esső szakadásban álljál a megállóban vagy tekerj a bringádon, engem nem érdekel. De ne korlátozzál, hogy én megyek kocsival, kifizetem ennek a költségeit (amin a te BKV-dat pénzelik és csinálják neki a buszsávot).

  • 2011.05.31 17:22:30Canis Lupus Libertas

    dArKhAlF
    Abban van igazságod, hogy BP. Déli Pu-ig korrekt elővárosi vonatközlekedés van de, hogy bringástul behoz a vonat az azért túlzás. A szépséges klímás Desiro behoz mondjuk 2-4 bringát/kocsiszakasz és az a reggeli növelt teljesítmény mellett máris 8... Értem én, hogy megoldási javaslatot kínálsz, csak túl gyorsan...

  • 2011.05.31 17:23:41Kotta_cs

    Herbert Putzenschramm: nem biztos, hogy a bringásnak ebben az esetben

  • 2011.05.31 17:24:08Norberto Sarto

    Tisztelt index szerkesztői!
    A Veke facebook oldalán a következő vélemény jelent meg a Budaörsi busz út kapcsán:
    "EKE A mesterségesen gerjesztett buszsáv-balhé miatt már emailekben is kapunk gyalázkodásokat. Egyrészt megdöbbent bennünket, hogy emberek névvel-címmel (az interneten minden lekövethető) vállalják, hogy beszólogatnak, másrészt jelezzük, hogy ez bennünket nem hat meg, nem ijeszt meg, kár a gőzért.
    A buszsávprojekt egy európai uniós projekt, építési engedéllyel bír, nincs módunkban semmit sem változtatni rajta. Visszacsinálni nem lehet és nem is szabad, ilyet fölöslegesen kérnek rajtunk számon, nem vagyunk illetékes elvtársak.
    A városvezetés pedig reméljük nem hajlik meg. Budapesten belül érezhetően jobb lett a közlekedési helyzet, nagyon sokaknak lett ezáltal jobb. A VEKE mindig is tudta és számolt azzal, hogy az egyes intézkedéseknek lesznek kárvallottjai, ám a túlnyomó többség érdekében bizonyos intézkedéseket meg kell hozni. A város megtelt, nincs több hely, büdös van, az itt lakók pedig nem csak munkavégzésre használják a várost, de itt élnek, itt próbálják felnevelni a gyerekeiket. A város elsősorban őértük kell legyen, nekik is vannak jogaik. A város mostani vezetése pedig, ezt szem előtt tartva lefektette alapelveit, hogy miszerint priorizálja a közlekedési módokat. Ezekben első helyen áll a közösségi közlekedés és utolsó helyen az autós közlekedés.
    Ez így helyes, ezen nem szabad változtatni, ki kell tartani, akár tetszik, akár nem."
    Önök szerint ez így helyes?

  • 2011.05.31 17:24:19dArKhAlF

    Kotta_cs:
    Őszintén... leszarom mivel jársz. Ha nem lehet neked alternativát mutatni (tömegköz nemjó, bringa nemjó, gyalog lusta vagy) akkor rohadj az autódban és éhezzen a család? Hol érdekel engem? Ki vagy te barátom?...

  • 2011.05.31 17:25:28dArKhAlF

    @Canis:

    Ebben egyetértek, hogy kevés. Ez már a MÁV dolga (lenne). De ugye az csak pénzmosoda már jópár évtizede...

  • 2011.05.31 17:26:46annomini

    "Budapest nem azért építi az útjait, hogy azokon külsős autósok várakozzanak"
    Akkor azért tegyék már azt is hozzá, hogy a "külsősök" adójából ne támogassák már a Bp-i tömegközlekedést! Vagy az más tészta? Amúgy kérek egy kis segítséget... Győrből 2-3 számítógéppel a batyumban mivel tudnám helyettesíteni az autót? Talán nem csak az én problémám...

  • 2011.05.31 17:27:11nomac

    tyberius: 2+2=5?
    Ha a buszra x megalloban y ember szall fell, akkor osszesen az adott menetidon szamitva x*y embert szallit, amit te 80-ra saccoltal, ha 40en szallnak fel atlagban, akkor ez 20 megallo, namost hany autos megy el ugyanannyi ido alatt, nyilvan akik elhaladnak mellette mig all, azaz 20*20, az minimum 400...

  • 2011.05.31 17:29:53etruszk

    randomgenerator: agyatlan.

    1. Ha a gyereket a lakhelyedhez közel "adod le" akkor az utazással és a munkával több idő telik el mint az ovi nyitvatartása.
    2. A tejet útközben a város szélén mondjuk a Cora/Auchan/Lidl-ben veszi meg az ember -leginkább hazafelé. De a kenyeret is. De onnan még 24 Km haza. Igaz, hogy az a 24 Km csak 16 perc...
    3. Nálunk kell nyakkendő, és angolul is kell hozzá tudni. Ugyanis általában nem a szomszéd asztalnál ülő kollégámmal mítingelek..
    4. Én nem gyárban és nem futárszolgálatnál dolgozom. Van saját parkolóhelyem a céges parkolóban, a szobámban van a vendégeknek fogas, kis "dohányzó" asztal, egy kanapé. És az én íróasztalom. Van még az irodában néhány szuper mellékhelység, konyha, recepció; de öltöző, zuhanyzó, és műtő nincsen.

  • 2011.05.31 17:30:06kén-e egy nick?

    Egyébként azért is kiváló az ötlet, mert ott van kb. az összes nagy bevásárlóközpont az M1-M7 mellett:

    - Praktiker
    - Auchan
    - Tesco
    - Metro
    - Cora

    Napi több ezer autó...

    A VEKE-ben a sok agyatlan fasz előbb cselekszik, aztán gondolkodik. Vagy aztán sem.
    A BKK-vel dettó ugyanez a helyzet.

    Bezzeg amit már rég meg kellett volna csinálni (BKV-jegyárak csökkentése 200 Ft alá, a bérleteké 5000 Ft-ra, az utazás időalapúvá tétele, 1 jegy = 90 perc érvényesség alapon), arra még mindig nem jutott ideje Vitézy Seggfej Dávidkának.

  • 2011.05.31 17:30:30Herbert Putzenschramm

    Kotta_cs: alap fogalmakkal nem vagy tisztában.

    Autóval közlekedni nem alapvető emberi jog, hanem csupán egy lehetőség, amivel vagy élsz, vagy nem. Ha élsz vele, akkor jogod van csendben elviselni, hogy holnap odabasznak mégegybuszsávot.
    Ez ilyen egyszerű.

  • 2011.05.31 17:30:32Szúnyog

    És itt mindenki csak az elővárosi közlekedésről beszél. De ezen az autópályán nem csak az elővárosiak járnak be. Én pl. hetente 1-2-szer jövök 130 km-ről. És jön rengeteg külföldi. Üzleti, turisztikai célzattal. És akkor az autópálya végét pár ilyen terepasztalos barom lezárja. És csápol ehhez egy csomó biciklis futár.

  • 2011.05.31 17:30:40Kotta_cs

    dArKhAlF: bocs, ha félreérhető. nem azt mondtam, hogy nem próbálom ki. Csak ne akarjunk dolgokat kötelezővé tenni. Mondjuk a BKV-zók többsége is járhatna bringával, akkor nem kellene ennyi büdös buszt beállítani.

    Norberto Sarto: a VEKE egy olyan szervezet, amit azért csináltak, hogy az ott lévő emberek, lófasz melóért valami mellékes pénzhez jussanak az államtól. ilyenek ezek az egyesületek. Amúgy ha a VEKE a Városi és Elővárosi Közlekedésért egyesület, akkor mi a fasz köze van a városban élőkhöz. Bocsi a közlekedéssel foglalkozzatok és azt pont nem csináljáűtok. Miért nem követelik ki a modern buszokat, az összehangolt közlekedést...?

  • 2011.05.31 17:31:34szemeteske

    @Norberto Sarto:

    Ezt vártam tőlük. Tipikus magyar taktika. Ugrasszuk össze az érdekcsoportokat, lépjünk hátra és figyeljük ahogy a mi hülyeségünk miatt egymást szapulják.
    Így lesz:
    Budapesti vs Agglomerációs
    Nyugdíjas vs Aktív kereső
    Közalkalmazott vs Versenyszférában dolgozó
    stb.

  • 2011.05.31 17:33:34Kotta_cs

    Herbert Putzenschramm: bocsi, de autóval valő közlekedéshez jogom van. Ez nem egy lehetőség. A jogot megszereztem, mert minden hatósági vizsgát és díjjat kifizettem. A BKV-val való közlekedés vizsont lehetőség, nem jog.

  • 2011.05.31 17:33:40Canis Lupus Libertas

    dArKhAlF
    Hát éppen ez az, hogy nem lehet kijelenteni ennyire egyértelműen, hogy mi kinek a dolga és azt sem, hogy mit mielőtt, vagy miután csinálunk. Ha lenne egyáltalán vkinek elképzelése arról, hogy miként lehet a város forgalmát úgy csökkenteni, hogy az a legszélesebb körben elfogadható legyen, akkor hozzá kellene fogni. Egy buszsáv kijelölése viszont olyan, mintha egy házat a nyílászárók beépítésével kezdenénk... Ennek semmi köze a ki hol lakik, ki mivel és miért azzal jár kérdéshez. Ennek ahhoz van köze, hogy a hülyék uralma köszöni jól van! A kommentálási lehetőséggel meg el lehet kenni a dolgot, előbb utóbb úgyis proliznak, buzipestiznek, meg tahóparasztoznak a hozzászólók - a végén meg elnevezzük az egészet Nagy Nemzeti Közlekedési Konzultációnak és a fentebb beidézett kicsit arrogáns, kicsit sötét VEKE aktivista szövege helyben hagyatik...

  • 2011.05.31 17:33:57dArKhAlF

    Kotta_cs:
    Korrekt. Mindenki azzal jár amivel akar. A busz meg tényleg büdös... ezt leszögezhetjük tényként.

  • 2011.05.31 17:34:57szemeteske

    @Herbert Putzenschramm: Budapesten lakni nem alapvető emberi jog, hanem állapot. Ha valaki a házad előtt a közúton (érted, a nevében benne van, hogy "köz-") elmegy autóval és neked nem tetszik, akkor jogod van máshova költözni.

  • 2011.05.31 17:36:02Kotta_cs

    ASmúgy ha megfelelő szintű buszok lennének, megfelelően összehangolt útvonalakkal, menetidőkkel, akokr lehet, hogy inkább azzal járnék mint kocsival. De nem ez a helyzet.

  • 2011.05.31 17:36:24mellékvágány

    Azért az érdekes hogy ugyanannak a városnak a másik felén meg az a baj hogy leteszik az autót a vidékiek. És ez épp a Városligetben történik. Onnan is ki kell szorítani őket. Esetleg nem kéne több P+R parkoló mégiscsak?
    Egyébként nemcsak a metró, de pl. a Volánbusz és a MÁV is teljesítőképessége határán van a csúcsidőben. Máshol levetett járművekkel próbálják a 30-40 éves kocsikat pótolni...

  • 2011.05.31 17:36:46Nethooligan

    Majd megnézem a nyári vasárnapokon Balaton felől hazaérkező forgalmat, amikor Fehérvárig fog állni a sor a buszsáv miatt. Biztos örülni fognak a hétvégén busszal közlekedők, hogy ők gyorsabban jutnak majd be a városba...

    "Az M1/M7-es autópálya felől rendelkezésre áll ajánlott alternatív útvonalként az Egérút – Andor utca, ahol az Andor utcai szakaszon a közelmúltban készült el a 2x2 sávos kiépítés. Így a forgalom egy része a Belvárost elkerülheti."

    És a csodásan megépített Lágymányosi híd előtt mi lesz? Az egész szépen kibővített Andor utca azért fog állni, mert a hídra nem lehet majd feljutni (2x2 sávból lesz 2x1 és már most sem képes megbirkózni a forgalommal). Akinek pedig nem volt a belvárosban vagy arrafelé dolga, az eddig sem arra járt. Ennyi agyatlan forgalomszervezőt egy rakáson...

  • 2011.05.31 17:44:26Demis Castro

    Vajon arra is gondoltak az elvtársak, hogy mi lesz vasárnap este 6-kor a Balatonról jövő forgalommal???

  • 2011.05.31 17:48:13nomac

    Herbert Putzenschramm: jogom van csendben szivni a fogam ?! Szep remenyek... En eleg sok nagyvarosbnan megfordultam mar a vilagban, de allithatom, hogy Bp. nem csak a legszarabb, hanem a legdragabb is a kozlekedes. Egyszeruen a siras jon ram,ha hazajovok, meg pa rnap utan is... Es akkor meg a veke, meg a levegos trollok.

  • 2011.05.31 17:49:43Szúnyog

    Amiről nem szokott szó esni:
    1. Ha a sok autóból fel akarnának szállni a buszokra, nem férnének fel.
    2. A távolabbról jövőknek semmiképpen sem alternatíva sem a busz, sem a bicikli. (Tudom, vannak itt sokan, akik Bécsből is bringával jönnének, de a véleményük nyilván nem releváns.) Az autópálya fontosabb kapu Ferihegynél.
    3. Ne akarjanak mindenkit elkerülő utakra küldeni, mert sokan nem szeretnék elkerülni útjuk célját.
    És még sorolni lehetne...

  • 2011.05.31 17:51:04tyberius

    nomac: mivaaaa? Ezt már tényleg nem értem... én azt figyeltem, adott ponton hány busz és hány autó ment el. Végeredmény: 20x annyi autó, mint busz. Átlagban 20 autóra kb. 25 benne ülő ember jut, ami BKV-s tapasztalataim szerint jóval kevesebb, mint az 1 buszon átlagosan utazó ember. Nyilván ezek közelítő értékek, de nekem ne mondja senki, hogy a buszsáv nincs kihasználva, vagy hogy a busz haladásának biztosítása nem közérdek. Büdös, drága, ez tény, de nem járhat mindenki autóval vagy bringával.

    (Aki rámutatott, hogy a buszok több irányból jönnek, annak itt megjegyzem: az autók is, azért főút)

  • 2011.05.31 17:51:37kabelbarat

    Gyerekek, ha ekkora gond bejutni a városba, akkor költözzetek ide!
    Ja, hogy büdös zsúfolt és élhetetlen a sok autó miatt?

  • 2011.05.31 17:52:41spob

    nomac: el vagy tévedve. A város útjai nem az országé, hanem a városé!!!

    Minden város védi a lakosait. Többnyire ingyenesen parkolhatsz a lakóhelyed egy elég bő körzetében. Ez így van itt is, a XI. kerületben.

    Mint ahogy én is fizetek, amikor bemegyek a bevárosba, igenis fizesen az is aki meg itt parkol. Ez ilyen egyszerű.

    De a közös cél inkább az, hogy megálítsuk azt a folyamatot, hogy folyamatosan növekszik a gépkocsik száma az utakon és nem lehet közlekedni sem az úton, sem a jrdán tőlük, meg a sajátodat nem tudod otthn letenni.

    Ez a normális dolog, nem az, hogy a XI. kerület mellékutcáit ingyenes P+R-nek használd...

  • 2011.05.31 17:52:59ikke i drift

    Ez főleg a vasárnap délutántól éjszakáig a Balatonról hazatérőket fogja sikeresen átterelni a vasútra :)
    Nem baj, majd sz0pni fog félmillió ember a júliusi vasárnapokon, de cserébe húsz percenként a buszon 10-20 ember nyer majd.

  • 2011.05.31 17:53:19etruszk

    spob: még nem kérnek mindenhol. Majd akkor lepődsz meg, ha ahogy leérsz az M7-ről beérsz a fizetőparkoló övezetbe. Csak az autópálya leállósávjában állhatsz majd ingyen; míg el nem szállítják az autódat.

  • 2011.05.31 17:53:47Szúnyog

    kabelbarat: ennyire nem érthető?
    Akkor vegyétek körül egy nagy fallal a városotokat, aztán pusztuljatok bele, amikor se kaja, se kereskedelem, se semmi nem lesz. Ez a ti "világvárosotok".

  • 2011.05.31 17:54:04iparterves

    Azt is figyelembe kellene venni, hogy az agglomerációból jórészt csak autóval lehet bejutni.

    A gazdag Telkinek nincsen pályaudvara.

    Tán a Budakeszi utat is autóbusz-sávvá kellene alakítani, hadd örüljön a nép.

  • 2011.05.31 17:54:13Csopak

    Az ötlet jó, és jól bevált, csak máshol közlekedési alternatívák is léteznek.
    A buszsávnak csak akkor van értelme, ha a teljes útvonalon van, vagy szinte a teljesen. Mert hiába halad egy-egy szakaszon gyorsan a busz, ha ugyanúgy áll a dugóban 10-20 percet mint az autók.
    Feltételezem az érintett buszjáratok sűrűségét nem növelték az új buszsáv átadásáig...:)

  • 2011.05.31 17:54:23gramercy

    az autósok évente kb. 1000 milliád forinttal több adót fizetnek, mint amit az utakra költünk

    aki ezt kitalálta, tapsol neki annak fejlövést azonnal

  • 2011.05.31 17:54:29Baldessarini

    Csak a saját sztorim. De valszeg más is van aki így gondolja:
    98-ban költöztem ki Érdre, mert Budapest már akkor is élhetetlen volt. 11 évig jártam be a 13.-ba. Az elején még 25 perc elég volt hozzá. Egy cégben vagyok tulajdonos, aminek cirka 400mio az éves forgalma. Csak hogy lehessen számolni a sarcokat, amiket a város beszed. Most nyugodtan mondhatjátok jó magyar módira (tisztelet a kivételnek) hogy milliomos tolvaj vagyok. Nem érdekel. Minden adót pontosan kifizetünk. Pont a közlekedés miatt első ütemben elköltöztettük a céget egy külső kerületbe. A következő lépés az lesz hogy keresünk egy élhető agglomerációs települést, aki biztos nem fog tiltakozni, hogy ezután majd oda fogjuk befizetni azt a nem kevés adót. Lesz jó levegő amit belélegzünk, a partnereink és mi is tudunk parkolni anélkül, hogy megbilincselnék, feltörnék az autóinkat, és soha többé nem fogunk dugóban állni. Csak egy a bibi, a pénzünket elvisszük. Én úgy gondolom, hogy a jövőben sok cég és magánember ugyanígy fog gondolkodni. És ha ez egyszer eléri a kritikus tömeget, akkor kedves veke, zöld izék, és buszsáv fanok, mondjátok már meg, mi a tökömből fogjátok finanszírozni ezeket a jól átgondolt fejlesztéseiteket, miből fog működni a város?

  • 2011.05.31 17:54:49ttamas76b

    Korábban 40-45 perc volt az út háztól munkáig, busz+vonat. Nem zavart se kosz, se büdös. Jött az új menetrend a buszoknál, járatritkítások a MÁV-nál, a menetidő felszökött 1 óra 10 percre a kiszámíthatatlanság miatti korábbi indulás miatt. Persze, csak akkor, ha nincs késés, ami ritka volt a vonatnál, még a Déliből indulva is gyakran 5-10 perc késéssel indult... Fagyoskodás, megsülés, felesleges várakozás. Beintettem, most járok kocsival meg biciklivel felváltva. Kocsival 20-25 perc, bicikli 55 perc + zuhi. Szívesen visszamegyek BKV-zni, ha majd megint 40-45 perc lesz az út. De jelenleg az van, hogy egyre csak hosszabb lesz mindenféle járművel, ami nem előrelépés, asszem.

  • 2011.05.31 17:55:25mement

    `bocsi, de autóval valő közlekedéshez jogom van. Ez nem egy lehetőség. A jogot megszereztem, mert minden hatósági vizsgát és díjjat kifizettem. A BKV-val való közlekedés vizsont lehetőség, nem jog.`

    Hahaha:D
    Autoval kozlekedni ugyanugy csak egy lehetoseg, mint bkv val. Azert mert hulye vagy es rengeteg penzt fizetsz valamiert ami raadasul nem kotelezo, vagy mert zavar hogy nem tudod elcsalni ezeked a dijjakat, nem jelenti hogy jogokat vasaroltal:)

  • 2011.05.31 17:55:59etruszk

    tyberius: Ha nem lenne dugó, akkor sokkal több autó is elhaladhatna. Mondjuk 120-180/perc a három sávon együt...

  • 2011.05.31 17:56:30spob

    Herbert:
    "spob: Tőled elvárják, hogy minden nap friss öltönyben feszíts, miközben a kollegád meg mosolyogva megérkezik bringával, és nem hogy olcsóbban kijön, de még élvezi is az odautat.

    Valamelyikőtök elég nagy balek..."

    Lehet, hogy mosolyogva jön bicikln, de a környezete utána az irodában nem mosolyog, hanem szagol... őt nem zavarja ez az igénytelensége. Boldogok a lelki szegények.

    Igen, balekok vagyunk, hogy néhány igénytelen, büdös embert kell kerülgetnem az irodában. Felvállalom.

  • 2011.05.31 17:56:35etruszk

    tyberius: Vagyis 1,5 busz percenként..

  • 2011.05.31 17:58:36Martinm5

    a hülye barom annyát annak a F@sznak aki kitalálta!
    mit képzelnek ezek az állatok csakugyan?
    hogy a k anyámba járjak dolgozni át a rohadt zuglóba, meg onnan a város minden további részébe, Diósdról, ha nem ezen az úton?
    az andor utca hova visz? a retekbe, a senki földjére, ahol a szarul kialakított külső gyűrűn állhatok megint egy órát

    szarjon sünt mindegyik!!!

  • 2011.05.31 17:59:46Deszkás

    Kotta_cs: Látod, látod! Egyébként nem tudom, milyen szám ez a 20%, mikori, de minden járatnál minden időben más. Nézd meg a 7es buszcsaládot. Nem hiszem, hogy ott bármely időszakban 20%os lenne a kihasználtság. inkább 70%. Van, amikor 110%. És főleg ezek a buszjáratok telítettek, amik a külvárosból viszik befelé az embereket.
    Mellesleg az, hogy mi nem tudunk számokról, nem jelenti azt, hogy nincsenek, nem készült felmérés.

  • 2011.05.31 18:00:37Stanley Macsai

    1) 5OE napi forgalmu buszjaratert bedugitanak olyan 100E embert. Kivalo aranyerzek...

    2) Budapest nem a tobbi magyar telepules lakosainak epiti utjait...? Es egy ilyen kijelentes normalis?

  • 2011.05.31 18:00:40gramercy

    @bélabú

    apád fasza előbbre való, az autósok fizetnek MINDENT még a visszavásárolt Malév veszteségét is te szerencsétlen

1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6

Parkolási szégyenfal

Keresés