Új turisztikai attrakció tervéről rántották le a leplet egy keddi budapesti turisztikai konferencián: lanovkaszerű kabin libegne másfél-két év múlva a pesti Dunakorzóról a Várhegyre drótkötélpályán, ha az elképzelés megkapja a szükséges engedélyeket.
A Várkabin fantázianevű 30 fős libegő Budai Zoltán, az ötletgazda Budai és Barta Tanácsadó Kft. vezetője szerint a városképhez illeszthető, az állomás építmények rendkívül kicsik, így nem zavarják a panorámát, a függesztő-, és vontató kötelek légiesek, szinte láthatatlanok lesznek.
A magyar lanovka két állomása Pesten a Dunakorzó és a Széchenyi-tér közötti rakpartszakaszon, Budán pedig a Várbazár területén, vagy afelett, a Várhegy keleti lejtőin lenne.
A tervek szerint az állomások között 35-45 méternyi szintkülönbség és 500 méter távolság lenne, amit a Várkabin körülbelül 5 perc alatt küzdene le, az előzetes elképzelések szerint fejenként 5 eurós menetdíjjal.
A beruházásról egyelőre annyit lehet tudni, hogy a projektgazda egy magyar mérnökökből szerveződött társaság, a kivitelezés időtartama pedig mintegy 8 hónap. A kabint a tervek szerint a Doppelmayr Seilbahnen készíti.
Molnár József, a Budapesti Turisztikai Szolgáltató Központ ügyvezetője a még engedélyeztetési eljárás előtt álló projekt magántőkéből épülne, 6-8 milliárd forintból.
Az ötletgazda a Várkabin létjogosultságát két példával támasztotta alá: a barcelonai Montjuic Cable Car-ral és a szingapúri Jewel Cable Car-ral.
Nem ez az első turisztikai ötlet Budapesten az elmúlt években.
A gellérthegyi sikló az eredeti tervek szerint már2008-ban épülni kezdett volna, a lágymányosi gyaloghídról már az 1996-ra tervezett Expo előtt is tervek születtek, legutóbb Fellegi Tamás nemzetierőforrás-miniszter beszélt róla, mint megvalósítandó projektről.