További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Hibrid megoldást választott a BKV a Kőbánya-Kispesti végállomás átvételével kapcsolatban: át is vette, meg nem is. Mindenesetre az utasok már használhatják a megállót, amit már augusztus 24-én át kellett volna adni a Köki bevásárlóközpont építőjének. Az állomás nagy része még mindig építési terület.
Teljesültek azok a feltételek, amelyek lehetővé teszik, hogy a 3-as metró utasokat szállíthasson Kőbánya-Kispest végállomásig, írta közleményében a BKK szeptember elsején, amikor megnyitották az állomást. Igaz, a buszok többségére még a Határ úton kell átszállni, mert a buszvégállomás még nincs kész, de legalább a vonatokra át lehet szállni. A BKV közlése szerint emiatt a kivitelező R-CO Zrt. kötbért fizet a közlekedési társaságnak.
A félkész végállomást egy időre már megnyitották négy hónapja, amikor a Köki bevásárlóközpont ünnepélyes kulcsátadó ünnepségét is megtartották.
Amíg a videós kollégák a májusi rendezvény forgatagában lubickoltak, az Index minőségellenőrző osztálya bemetrózott az átlag utasokkal a Kökire és megnézte közebbről a mostohább sorsú metróállomást.
Ennek eredményeként május 18-án megszületett egy cikk: Félkész buhera: megnyitották a Köki új metróperonját.
Akkor több kritikát kaptunk, hogy nem vártuk meg az átadás időpontját, és úgy mertünk ítéletet alkotni az utasok szemével. Az átadási határidő több mint három hete lejárt, az állomás használatban van, gondoltuk, érdemes ismét körülnézni.
A helyszíni szemle alapján megállapítható: az állomás még messze nincs kész. Az érkezési oldal fele még mindig munkaterület, a járólap rosszabb, mint 4 hónapja (hiányzik a biztonsági sáv burkolata), a világítás ugyanaz a buhera, a lift nem működik. Az átjáró és a híd komplett gipszkarton, csirkebélként lógnak mindenhonnan a kábelek.
Az indulási részen nem is járólap van, egyszerűen leaszfaltozták. A mozgólépcső még darabokban, a peron fele itt is munkaterület, egy-két életveszélyre figyelmeztető táblával megszórva. A nyers fémoszlopok mellett irtó randa barna műanyagcsövek kígyóznak. Most tűnt fel, hogy a BKV területén az átjáró átépítése befejeződött, a vonatállomásra a régi, rohadó szerkezetű piros és sárga felüljáró visz tovább.
Több napig kerestük a beruházó céget, hogy mikor lehet normálisan használni a végállomást, és mikor készülnek el a munkával, de kérdéseinkre nem kaptunk választ.