Irtózatos bilikék lett a fővárosi buszok színe
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Sokkoló volt a főváros legfrisebb találmánya, a megújult színű budapesti autóbusz bemutatkozása.
Bár a közlekedési cég már korábban bejelentette, hogy egységes buszszínt szeretne, ezért fokozatosan újfajta kék árnyalatra festi a frissen forgalomba álló buszait, a dolog nem ment át a köztudatba. A 149-es busz utasai ezért döbbenten figyelték a Retek utcai megállóban, ahogy a megszokott, nyugodt kék színű jármű helyett egy sokkolóan rikító, bilikék izé fékez.
Ez a példány az egyike annak a 19 darab, Dániából vásárolt, használt Volvo-Aabenraa 8500-as autóbusznak, amiket a VT-Transman Kft. pofozott ki és a BKK állított forgalomban augusztus elsején. Ez a 19, frissen a városba engedett busz egyben az első világoskék színű adag.
Maga a Volvo-modell meglepően csúnya, ridegen szögletes jármű, a padlója pedig érzésre jóval magasabban van az Ikarusoktól megszokottnál. De a brutális színhatás miatt első használatkor ez kevésbé tűnik fel. (A BKK-tól azt az információt kaptuk, hogy a padlószint valójában alacsonyabb a lecserélt Ikarusokénál.) Az általunk kipróbált 149-es járatról csak indirekt bizonyítékok alapján tudjuk, hogy 149-es volt, mert szám nem volt rajta. Az ízléstelen szín és a számnélküliség miatt volt olyan utas, aki azt hitte, véletlenül valami reklámcélra átalakított járműre szállt fel a megállóban.
A vizuális környezetszennyezést első lépésben a 21-es, 21A, 128-as, 129-es, 149-es, 71-es, 87-es, 87A, 141-es, 152-es, 179-es és 187-es vonalakon tapasztalhatjuk meg. A BKK azt mondja, az átszínezés nem kerül semmibe, mert működő buszt nem festenek át, hanem az éppen forgalomba állítandó járműveket festik ilyenre a korábbi sötétkék helyett.
A ronda buszszín nem csak a mi retinánkat kínozta meg, a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) éles hangú közleményben tiltakozott ellene és "Budapesttől idegen, egyszínű, rikító világoskék fényezésnek" nevezte az új festést. Hiába a VEKE arcaként tűnt fel a később BKK-vezérigazgatóságig emelkedő Vitézy Dávid, személyesen is jól megkapta a VEKÉ-sektől.
"A VEKE tiltakozik a BKK eljárása ellen, és követeli, hogy az önkényes átszínezgetési őrületet állítsák le. Budapest városképének helyreállításáért pedig a döntésért egy személyben felelős BKK vezérigazgatónak kell helyt állnia, a saját fizetése terhére."
A közlemény úgy folytatódik, hogy "A VEKE információ szerint a kérdésről sem a BKV, sem a BKK Igazgatósága nem tárgyalt, és a Főváros egyetlen hivatalos testülete elé sem került. A témában döntési joggal egyedül a Fővárosi Közgyűlés rendelkezik".
A BKK sajtóosztályától azt az információt kaptuk, hogy a buszok színéről egyáltalán nem Vitézy Dávid, sőt nem is a BKK, hanem a főváros vezetése döntöt. A Közlekedési Központ szerint személyes ellentétek miatt próbálja a VEKE a sztorit Vitézy személyére kihegyezni.