A következő 2-3 évben valószínűleg nem lesz dugódíj Budapesten, mondta Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) vezérigazgatója a Portfolio.hu Property Investment Forum 2012 konferencián.
Mint mondta, a dugódíjnak csak akkor van létjogosultsága, ha a forgalomterhelés teljes mértékben kiváltható lesz tömegközlekedéssel. A 4-es metró, illetve a fonódó villamoshálózat elkészültéig nincs értelme a rendszer bevezetéséről beszélni, idézi a Pénzcentrum.hu.
Kérdés, hogy a városi és az agglomerációs lakosság miként viszonyulna a rendszerhez, amely további terhet jelenthetne. A BKK egy eddig nem publikált tanulmánya szerint ugyanakkor 90 százalék fölött van azok aránya, akik autóval viszik gyermekeiket iskolába, és a dugódíj miatt sem változtatnának ezen. Őket követik, akik munkavégzés miatt nem tudnak lemondani autójukról.