Olvasónk lőtte szerdán ezt a kedves fotót a Király utcában egy lerobbant 70-es troliról, amit az utasok toltak meg. A képen elkapott pillanatban a busz hátsó szélvédőjén elhelyezett mozgáskorlátozott matrica finoman módosult jelentéstartalommal bírt.
Természetesen megkérdeztük a BKV-t, mi történt a MAN trolibusszal, amit egyébként nem régen vásárolt használtan és újított fel a cég.
A BKV válasza szerint nem a trolibusz hibásodott meg, hanem a felsővezeték hibásodott meg. Az előírás szerint ilyenkor a trolibuszvezetőnek a forgalom folyamatosságának fenntartása érdekében ún. „ugratással” kell segítenie a forgalmat. Ez azt jelenti, hogy a jármű áramszedőjét a hibás vezetékszakaszon a hibánál le kell húzni, majd azt követően újra vissza kell helyezni a vezetékre.
Csakhogy a tájékoztatás szerint az ugratást végző trolibuszvezető az egyik áramszedőt beakasztotta a tartóvillába, majd dízelüzembe kapcsolt, hogy egy métert előre guruljon, de nem vette észre, hogy a másik nincs lehúzva és beakasztva, míg a másikat az áramszedő lehúzókötele tartja. Ilyenkor – bár a dízelmotor jár – a jármű nem tud elindulni. A járművet tehát ezúttal a vezető figyelmetlensége miatt kellett megtolni.