Decemberben szállította le a Főmterv vezette konzorcium a millenniumi földalatti vasút fejlesztésének megvalósíthatósági tanulmányát, értesült lapunk. Sok lift, új, egyterű vonat, vigadói hosszabbítás szerepel benne, összesen 40 milliárd forintért.
Információink szerint a BKK a tanulmány alapján azzal számol, hogy akadálymentesítik az állomásokat korszerű, de az Andrássy út arculatába illeszthető liftekkel, és kicserélik új, a mainál valamivel hosszabb egyterű vonatokra a 40 éves szerelvényeket.
Mivel a hosszabb vonatok a Vörösmarty téri kihúzóban nem tudnak megfordulni, azt meg kell hosszabbítani, és ha már ott építkeznek, érdemes a vonalat a Vigadó térig meghosszabbítani és ott adni egy 2-es villamos kapcsolatot a földalattinak.
A tanulmány szerint érdemes megvizsgálni a vonal a zuglói továbbvezetését, de amíg Rákosrendező pályaudvar teljesen halott, nem biztos, hogy sok értelme van. Érdemes viszont a Hungária körútnál, az 1-es villamos kapcsolat miatt új állomást építeni, amit tervez is a BKK.
A felújítás becslés szerint 40 milliárd forintba kerül. Az, hogy lesz-e rá pénz, sok mindentől függ, például a 2014–2020-as uniós forrásoktól vagy a 3-as metró felújításának a finanszírozásától. Döntés még nincs a felújítás elindításáról, egyelőre tervezési fázisban van.
A kisföldalatti új járművére már születtek is javaslatok: a látványterveket Kukorelli Péter, Spanyolországban élő designer készítette. A tervek nem hivatalosak, a jármű formaterve még a jövő zenéje, de mindenképp egyedi jármű lesz az alagút speciális geometriája miatt.