28 darab hibrid, csuklós Rába-Volvo 7900 buszt üzemeltet a T&J Busz Kft. Budapesten, erről írt alá szerződést a cég és a BKK vezetése kedden. Az üzemeltető Budapesten új cégnek számít, de Volánbusz-alvállalkozóként számos Budapest környéki elővárosi vonalat működtet.
A hibrid hajtású buszok a belvárosban közlekednek majd, várhatóan az 5-ös, 7-es, 9-es vonalakon. Információink szerint a BKK valamivel magasabb kilométerdíjat fizet majd az üzemeltetőnek, mint a dízelbuszok után, ez az ára a tisztább levegőnek. A buszokat az üzemeltető vásárolja meg, áruk értesüléseink szerint darabonként 120 millió forint körül mozog.
A buszok ugyanúgy néznek ki, mint a dízel csuklós Volvo 7900-as buszok, amiket nemrég adtak át a Hősök terén. A Rába a buszokon a honosítást intézi és egyes szerelési munkákat végez majd el. A magyar cég trade-off jellegű megállapodást kötött a Volvóval, ami azt jelenti, hogy a Volvo olyan értékben vesz a Rábától alkatrészeket – főleg kamionokba is –, amennyiért a Rába buszt importál tőle Magyarországra.
Nem Budapest lesz az első magyar város, ahol hibrid buszok suhannak az utcákon: egy éve az Evobus nyerte azt a tendert, amit Kecskeméten írtak ki 25 járműre. Ott a hidrid buszok a Mercedestől érkeznek, talán nem nagy meglepetésre.