A vonatok egy része nem megy a Keletibe

2014.04.10. 11:18

Vasárnaptól május 27-éig a Kerepesi úton átívelő „Százlábú híd” felújítása miatt mintegy harmadával csökken a Keleti pályaudvar kapacitása, ezért a vonatok egy részét más fővárosi pályaudvarokra, illetve vasútállomásokra irányítják – jelentette be Kormányos László, a MÁV-Start Zrt. marketing és fejlesztési vezetője csütörtökön sajtótájékoztatón, Budapesten.

Az eddigi modern vonatok helyett hagyományos szerelvények járnak másfél hónapig a Keleti pályaudvarra, mivel ezek, nagyobb tömegük miatt, képesek átgördülni azon a 200 méteren, amelyen áramtalanítják a felsővezetéket a híd alatt – idézte az MTI Unghy Kálmánt, a vasúti társaság technológiai tervezési vezetőjét.

A győri, a szombathelyi és a soproni gyorsvonatok a Déli pályaudvarra érkeznek, és ugyanitt lesz a végállomásuk a pécsi, a kaposvári és a zágrábi InterCity vonatoknak is. A székesfehérvári vonatok többsége pedig csak Kelenföldig közlekedik.

Jön a lezárás

A Százlábú híd a városközpont felé haladó északi felét már hétfőn lezárták, és ez várhatóan 2014 novemberéig így is marad. Ekkor kezdődik majd a híd felújításának második üteme, ami várhatóan 2015. október közepéig tart majd. Az átépülő hídfélen sávszűkületre és sebességkorlátozásra kell számítani, a trolik késni fognak.

A  Százlábú híd két önálló hídból áll. Az északi kétsávos hídon a 2-es metró megépítéséig a gödöllői HÉV járt be a Keleti pályaudvarig. Ezt a hídrészt nem csak felújítják, hanem három sávosra szélesítik. Emellett egy közös gyalogos és kerékpáros átkelőt is kap. A háromsávos déli pálya mellé pedig önálló kerékpárút épül. Mindkét hídpálya hosszabb lesz, így több vágány fér alájuk a mostanihoz képest.

A beruházás nettó 4 milliárd forintba kerül, és másfél év alatt valósul meg – mondta el a sajtótájékoztatón Somodi László, a BKK vezérigazgató-helyettese.