Az Orangeways hárommiliárd forintos kártérítési pert indít a Budapesti Közlekedési Központ ellen a midibusztender miatt, és a Közbeszerzési Döntőbizottsághoz fordul. Tarlós István főpolgármestert arra kérik, vizsgálja ki, mi folyik a közlekedési társaságnál.
Az Orangeways cégcsoport mélységesen megdöbbent azon, hogy a BKK a korábban már kihirdetett, elnyert pályázatukat 18 nappal később eredménytelennek nyilvánította - közölte Kovács Miklós, a cég vezérigazgatója.
A cég magyar fejlesztésű és gyártású busszal pályázott a BKK midibusztenderére. A tenderen a győri Rába Járműipari Holding S91-es típusjelű járművével és a cég nemzetközi személyszállításban kifejlesztett magas színvonalú szolgáltatási gyakorlatával indultak.
A cég közleménye szerint a pályázati eljárás mindvégig jogszabálysértően, gyanús körülmények között folyt le. Az Orangeways tisztességes piaci versenyhez szokott, ilyen körülmények között vált Magyarország legnagyobb nemzetközi busztársaságává.
A cég vezérigazgatója reméli, hogy a Közbeszerzési Döntőbizottság ebben az esetben is elmarasztalja a tisztességes piaci versenyt korlátozó, törvénytelen eljárásokat folytató BKK-t. A társaság reméli, hogy Tarlós István főpolgármester végére fog járni annak, mi folyik a BKK-nál, és felülvizsgálja a jogszerűtlenségektől tarkított pályázati eljárásokat, melynek eredményeként jelen eljárás is visszakerül a törvényesség medrébe és szerződéskötéssel zárul, olvasható a közleményben.
A cég március 27-én jelentette be, hogy megnyerték a BKK pályázatát. Az S91-es típust a BKV 2011 nyarán már tesztelte a várbusz (16-os) útvonalán. A 8 méter hosszú busz 38 ember szállítására képes, 4,2 literes Daimler motorja 156 lóerős, a jármű alacsonypadlós kivitelű és klímával felszerelt.