Járt a 3-as metró a bombariadó alatt
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Staudt Gábor jobbikos főpolgármester-jelölt tette közzé Facebook-oldalán azt a levelet, amiben egy metrós dolgozó azon háborog, hogy bombariadó alatt a a BKK és a BKV nem állíttatta le a kiürített metróvonalon a járatokat, hanem azok üresen ugyan, de ugyanúgy közlekedtek, mintha mi sem történt volna. A levél:
„Egy felháborító dolgot szeretnék az ön tudomására hozni.
A 3-as metrónál dolgozom. Bizonyára eljutott önhöz is a hír, hogy hétfőn reggel, üzemkezdettől (4:30) 6:00-ig a teljes vonalat lezáratta a rendőrség, »hatósági intézkedés« címen, buszok pótolták a vonatokat. A rendőrség weboldalán is megerősítették, hogy telefonos fenyegetést kaptak.
Ez még önmagában okés. Utasok ne menjenek le, ha bombariadó van. A szépséghiba ott van a dologban, hogy lent a vonalon viszont üresen jártak a vonatok, mert állítólag a BKK ezt adta ki ukázba, hogy ha a vonal beindul, akkor minden vonatnak a menetrendi helyén kell lennie. Hatalmas felháborodást keltett ez a vezetők körében, senki sem érti, hogy az utasokat nem engedik le, de ha a vezető, állomási személyzet ott pusztul egy esetleges robbanás miatt, az nem baj? A BKK nekünk nem főnökünk. Megrendelő, aki ilyen szinten nem szólhatna bele a működésünkbe. Vajon mi hangozhatott el a rendőrség részéről? Leállítani a forgalmat vagy lezárni az utasforgalom elől? De ha ez utóbbi, akkor a mi életünket még a rendőrség is veszélyezteti? (amit nem hiszek).
Sajnos sok dolgot mi is csak hallunk, hozzánk ugye nem jut el pl a rendőrség tényleges utasítása, vagy hogy miért kell nekünk üres vonatokkal közlekedni. Nekünk a közvetlen elöljárónk a menetirányító, amit Ő mond, azt kell csinálnunk. Nyilván, ő is utasításra engedte a forgalmat üresen, állítólag a BKK intézkedésére. De a BKK meg nem hatóság! Szóval a kollégák veszélyeztetése, mint olyan simán megáll a lábán és már elegünk van abból, hogy rettegjen mindenki, vajon egy bombariadó alkalmával, mikor ki marad ott? Persze, mindenki tudja, hogy az esetek 99% -a csak szórakozás valaki részéről, de elég, ha csak egyszer bejön az az 1%..."
Mint Staudt írta, őt is felháborítja az eset.
Megkerestük Bíró Endrét, a Metróért Egyesület vezetőjét, aki elmondta: ő is tud arról, hogy a metróknak közlekedniük kellett a riadó alatt. Hozzátette: nem érti, hogy a metróvezetők miért vannak eleve veszteséglistára téve. Becslése szerint 15-16 járművezető lehetett veszélyben.
Egy BKK-s forrásunk azonban elmondta, hogy a metróban már 50 éve ez a protokoll. A hétfői döntés a továbbüzemelésről a rendőrség és a BKK közös döntése volt. A bomba szó nem hangzott el, csak fenyegetésről volt szó. Igaz, ha elhangzott volna, akkor is ez lett volna a rend.
Mindennek az az indoka, hogy ha minden vonat a riadó befejeztével indult volna el a kocsiszínből, még két óra múlva se járt volna a metró menetrend szerint. Információink szerint mindenki egyetértett, egy olyan dolgozó se volt, aki megtagadta volna az utasítást.
Frissítés:
Megkerestük a BKK-t is, válaszukban azt írták, hogy a rendőrség rendelte el az utasforgalom korlátozását, de nem írta elő a metróforgalom korlátozását is. A vonatok így utasok nélkül menetrend szerint jártak tovább, amire szerintük azért volt szükség, hogy a korlátozások feloldásával a menetrend szerinti forgalom mihamarabb helyreállhasson. A tűzszerészeti vizsgálatok ilyen esetben általában úgy zajlanak évtizedek óta, hogy a metrók járnak, csak az utasokat nem engedik fel.