Tarlós az uniós forrásokért birkózik
Bizonyos fokú küzdelem folyik a főváros részéről a 2014–2020 közötti uniós forrásokért, ezekért a pénzekért meg kell küzdeni, mondta Tarlós István főpolgármester keddi sajtótájékoztatóján. Seszták Miklós fejlesztési miniszter ehhez annyit tett hozzá, hogy a kötött pályás közlekedési beruházásokra jelentős uniós pénz várható, de még nem tudni, pontosan mennyi, és hogy osztják szét.
Fotó: Huszti István
Tarlóstól megtudtuk még:
- elkészült a főváros területfejlesztési és településfejlesztési stratégiája
- ki fogja erőszakolni, hogy a Lánchíd felújítására legyen pénz
- lesz pénz a 3-as metró felújítására és a BKV adósságrendezésére (a kormánytól várja)
Seszták a következő egyértelmű állításokat tette még a jövőre:
- mi egy irányba nézünk a fővárossal (ezt négyszer)
Konkrét tervek itt:
A sajtótájékoztatón osztogatott összefoglalók közül a Duna menti területek fejlesztési programja tartalmazott leginkább érdekes elemeket, ebből szemelgettünk. Kiderül belőle, hogy 2020-ig
- az árvízvédelmi műtárgyakra (köztük a római-parti mobilgátra nyilván) szán a legtöbbet a főváros, 60 milliárd forintot
- a kettes villamos felújítására és északi meghosszabbítására (a Gyöngyösi úti metrómegállóig) 23 milliárdot terveznek
- a dunai hajózás fejlesztésére (katamaránok beszerzésére) 19,3 milliárd a terv
- négy gyalogos- és kerékpároshíd épülhet 5 milliárdból (Molnár-sziget és a Csepel-sziget között, az Óbudai-sziget északi csúcsánál a Gázgyárhoz, a déli csúcsnál pedig felhajtó az Árpád hídra, Dráva utca és a Margit-sziget között)
- új közúti híd nem épül. Az aquincumi hidat előkészítik 4 milliárdból, az albertfalvait pedig szintén négymilliárdból készítik elő
- 200 millió menne a budai felső rakparti kerékpárút és gyalogos sétány szétválasztására, 650 millió a Nehru-parti futópályára és az uszálysétányra
Fotó: Huszti István
Persze, ha lesz rájuk forrás.