További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK), mint a Fővárosi Önkormányzat közlekedésszervezője megkezdte a X. kerületi Határ úti autóbusz-végállomás és környékének felújítását - közölte a BKK. Ezzel megújul a buszvégállomás, több lesz a gyalogosok által használt terület és több hely jut majd a buszmegállókban várakozóknak is. A felújítás során eltűnik a bódésor, megújul az útburkolat és a vízelvezetés. Az utasok biztonságos közlekedése érdekében a BKK a 42-es, az 50-es és az 52-es villamos végállomásának peronjait akadálymentessé alakítja, a megállókban utasváró épül, valamint a járdák is megújulnak.
A kivitelezés során a buszforduló környezete és az általa körülzárt park is új külsőt kap: fákat és cserjéket ültetnek, valamint új padokat, utasvárókat, szemeteseket helyeznek ki. A területen közlekedők biztonságáról pedig az akadálymentes gyalogátkelőhelyek, lesüllyesztett útszegélyek, új térfigyelő kamerák, továbbá az újonnan kiépített közvilágítás gondoskodik majd. A vakok és gyengén látók biztonságos közlekedése érdekében a járdákat taktilis burkolati jelekkel látják el. A munkálatok várhatóan 2015. október közepéig tartanak. A felújítás nettó millió forintba kerül, a forrást Budapest Főváros Önkormányzata biztosítja.
A 42-es, az 50-es és az 52-es villamos végállomásánál a peronok díszkőburkolatot kapnak, a megállókban utasváró épül, ahol a felújítást követően FUTÁR utastájékoztató berendezések adnak tájékoztatást az aktuális forgalmi információkról. A fel- és leszállást magasított peronszegélyek teszik könnyebbé, az utasok biztonságos közlekedését pedig színezett burkolóelemek segítik. Az 50-es villamos peronjához csatlakozó gyalogos aluljáró előtti terület is a peronéhoz hasonló díszkőburkolatot kap. A vakokat és gyengénlátókat a járművek első és utolsó ajtaja vonalában taktilis vezetősáv, valamint biztonságos közlekedőzóna segíti. A peronokon az esélyegyenlőség biztosítására rámpák épülnek a gyalogátkelőknél.
A felújítás során a buszvégállomás területén a meglévő burkolat és a szegélyek bontását követően az útpályán és a járdán új aszfaltréteg és kiemelt szegély épül. A környék megfelelő vízelvezetésének biztosítása érdekében közel 30 víznyelő akna és több mint 200 különböző méretű csapadékelvezető csatorna épül, valamint öntözőrendszer és tűzcsap biztosítja majd a vízellátást.
A rendezetlen pavilonsor helyett szellős, áttekinthető teret alakítanak ki, ahonnan az összes pavilont elbontják. A tér új térkőburkolatot kap, zöldfelületet alakítanak ki, a bevásárlóközpont felőli saroknál pedig díszmedence épül. Az Üllői út mentén és több helyen magasabb sövényeket, máshol levelükkel és virágukkal díszítő talajtakaró cserjéket, díszfüvet és évelő virágokat ültetnek, hogy ezzel is csillapítsák a forgalmi terhelést. Az Üllői út mentén a városi környezetet jól tűrő fasort telepítenek.
A buszforduló által közrezárt zöldfelületen padokkal szegélyezett, közvilágítással ellátott gyalogossétányt vezet majd át. A buszvégállomás környezetében található összes gyalogátkelőhely akadálymentes lesz lesüllyesztett szegélyekkel, taktilis burkolati elemekkel.
A Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ célja, hogy a lehetőségekhez mérten a munkavégzés idején is folyamatos legyen a forgalom.