Törvényes volt a metrókocsitender
A Közbeszerzési Döntőbizottság (KDB) pénteki határozatával hivatalosan megerősítette: mindenben jogszerűen járt el a BKV az M3 járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítására kiírt tenderben. A KDB jóváhagyta a BKV eljárást lezáró döntését, a jogorvoslati eljárást kezdeményező ajánlattevő, Skinest Rail AS kérelmének valamennyi elemét teljes terjedelmében elutasította, áll a BKV közleményében.
Mint ismert, az érvénytelen ajánlatot benyújtó Skinest Rail AS a BKV eljárást lezáró döntésével kapcsolatban korábban jogorvoslati eljárást kezdeményezett. A vonal teljes járműparkjának megújítása nem halasztható, a stabilan fenntartható üzemének biztosítása érdekében, ennek fontosságát, közérdekűségét elismerve, a jogorvoslati eljárás során a KDB engedélyezte a nyertes pályázóval a szerződéskötést, mely alapján 2015. augusztus 7-én Bolla Tibor a BKV Zrt. elnök-vezérigazgatója és Andrejev Andrej Anatoljevics a Metrovagonmas vezérigazgatója aláírták az M3 metróvonal járműparkjának korszerűsítéssel egybekötött felújításáról és az ahhoz kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállításáráról szóló szerződést.
A Metrovagonmassal kötött szerződés alapján a járművek korszerűsítéssel egybekötött felújítása a BKV 2006–2012 között vásárolt Alstom kocsik árának kevesebb mint 75 százalékát teszi ki. A 219,2 millió euró (310,1 forintos tervezési árfolyamon 67,97 milliárd Ft) vállalkozói díj a 222 motorkocsi korszerűsítéssel egybekötött felújításán túl tartalmazza még a kapcsolódó szolgáltatások és eszközök szállítását is (tartalék alkatrészkészlet, speciális szerszámok, beállító és tesztelő készülékek, alagúti emeléshez szükséges speciális eszközök és szerszámok, a járművezetői oktató szimulátor, az üzemeltetés oktatása, az oktatáshoz, hatósági eljárásokhoz, karbantartáshoz, javításhoz, hibakereséshez és üzemeltetéshez szükséges dokumentációk).