3-as metró: süllyed az alagút, porlad a beton
Két hónappal a hármas metró kocsijainak felújításáról szóló szerződés aláírása után még mindig nem kezdődtek meg a munkálatok, miközben az elmúlt két hétben is kétszer álltak le a szerelvények: hol az olajos sár gyullad be, hol a vezetékek füstölnek, írja a Népszabadság. A lap úgy tudja, hogy a felújításra kiírt tendert megnyerő orosz Metrovagonmas nevű cég kérésére egyetlen egy szerelvényt sem vontak ki a forgalomból a vonalon.
A cikk szerint az orosz cég először azért nem kezdte el a munkát, mivel az egyik vesztes pályázó cég megtámadta a tendereredményt, így a végső eredményig nem akartak feleslegesen dolgozni. De az is lassította a folyamatot, hogy az egyik hitelező pénzintézet nem írta alá a szerződést. Az első felújított szerelvény üzembe helyezése egyébként 2017-re várható.
A cikk kiemeli az alagutak problémáit. Az állapotfelmérés eredményét például tavaly azonnal titkosították. A lap szerint az alagutak jelentős kockázatokat hordoznak. A beszivárgó víz miatt a sínek alatt porlad a beton, a Határ út és a Kálvin tér között pedig „súlyos statikai problémák merültek fel”. Az is elképzelhető, hogy az Üllői út alatt meg kell bontani az alagutat felülről.
Az első Főmterv-becslések 160 milliárdról szóltak, ezt meghúzták 120 milliárdra úgy, hogy például kihúzták az akadálymentesítést. A lap szerint a főváros még mindig abban bízik, hogy a felújítást részben uniós forrásból tudják majd fedezni, de erre nem sok esély látszik.