Tarlós elárulta, meddig kell összeszorított foggal közlekedni a fővárosban
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
„Vannak bizonyos lobbitevékenységek az újpalotai villamossal kapcsolatban, de ne üljenek fel ezeknek” – mutatta meg a helyes irányt az újságíróknak Tarlós István főpolgármester szokásos pénteki sajtótájékoztatóján. Mint kiderült, „bizonyos körök” azt szeretnék, hogy a 2019-re elkészülő újpalotai villamos az Astoriáig fusson be, de ezt Tarlós, mint kijelentette, nem fogja engedi. Még akkor sem, ha az engedélyezési tervek most így készülnek, a kiviteli tervek már nem fognak, tette hozzá.
Ennek oka pedig a főpolgármester szerint az, hogy a Baross téri helyett az Astoriáig tartó vonal a tervezett 26+5 milliárd forint két és félszeresébe kerülne. Emellett technikai bonyodalmat okozna, hogy a Baross téri betonfödém nem bírná el a továbbhaladó villamost, az Astoria pedig alkalmatlan villamosfordulónak. Tarlós közölte még, hogy 40, javarészt elhasználódott ingatlant le kell majd bontani a villamosvonal miatt. Jelenleg folynak az egyeztetések a tulajdonosokkal, amíg nem alakul ki egy elviselhető állapot.
A 3-as metróról a főpolgármester elmondta, hogy az alagútja sehol nem süllyed. Egy helyen tapasztalható néhány milliméteres süllyedés, a Kőér utcai felszíni szakaszon, egy felázás miatt. Tarlós egy jelentést kért be a 3-as metróról a BKV-tól, amiben az áll, hogy a leggondosabb karbantartás mellett is lehetnek hibák, de a metró nem baleset- vagy életveszélyes. Ha ez lenne, azonnal leállítanák.
A 3-as metró szerelvényeinek a felújítása megkezdődött, a vonal rekonstrukciójára 125 milliárd forintot biztosít a kormány. A metró felszíni pótlása lesz a legnagyobb probléma: 150 buszra lesz szükség, üzemeltetésük 15 milliárd forint pluszköltségbe kerül majd. A síneket, kitérőket, szerkezeteket előre beszerzik, hogy azok később nehogy a projekt tolódását okozzák. A projektgazda BKV a felszíni munkákra is kiírta a tervezői, kivitelezői tendereket. A befejezési határidő 2018 vége.
Tarlós kijelentette: megvizsgálták a HÉV-ek felújítási lehetőségeit, eszerint ezek az öreg, német szerelvények további 20 évre felújíthatók 60 milliárd forintért. A felújítás a BKV saját műhelyében megoldható lenne. Részleteiben a 91 szerelvény (300 kocsi) újjáépítése 15 milliárd forintba kerülne, a korszerű felújítás (hajtáskorszerűsítés, aszinkron, energia-visszatápláló motor), további 15 milliárd forintba, a pálya, biztonsági berendezések rekonstrukciója pedig újabb 30 milliárd forintba. A felújított HÉV-kocsikon ingyenwifi is lesz.
Elhangoztak konkrét határidők a jelenleg is tartó, dugókat okozó felújításokról, jegyezzük meg őket:
- Széll Kálmán tér: 2016. május 10.
- Fonódó villamos: 2015. december 23., Clark Ádám téri villamosalagút: 2016. március 16. (a villamos a Batthyány tértől az alagútig megy, ott át kell gyalogolni majd a gyalogos-aluljárón, és a túloldalt felszállni megint a villamosra Lágymányos felé.)
- Budaörsi út: 2015. november 24.
- M1–M7 csomópont: 2016. április