NGM: 2022-ig Budapest feladata megszervezni az agglomeréciós közlekedést
Az agglomerációs közlekedés biztosítása nem kötelező fővárosi feladat, de egy hatályos megállapodás szerint Budapestnek a BKK-n keresztül azt 2022-ig meg kell szerveznie - írja az MTI a Magyar Idők értesülésére hivatkozva.
A lap a Nemzetgazdasági Minisztériumot kérdezte az ügyről, akik szerint a BKV Budapest határán túli járatainak finanszírozásánál elsősorban a Fővárosi Önkormányzat és az érintett Pest megyei önkormányzatok párbeszéde lehet a mérvadó. Ennek során a kormányt a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, mint a helyközi közlekedésért felelős szaktárca képviselheti. A minisztérium szerint a 2015-ös tárgyalásokon számba vették a megoldási lehetőségeket, ennek eredményeként pedig megszülettek a szükséges jogszabály-módosítások, amelyek garantálják a BKV hosszú távú finanszírozását.
Tarlós István főpolgármester korábban előszörbelengette, hogy ha csökkentik a fővárosi tömegközlekedés központi támogatását, akkor a városhatárt átszelő járatok, például a HÉV-ek eztán nem mennek majd el a végállomásukig. Később közölte, ő nem állította, hogy nem járnak majd a HÉV-ek, csak azt mondta, az agglomerációs településeknek eztán az állammal kell majd tárgyalniuk a finanszírozásról.