Tarlós: A parizert se kapjuk ingyen
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
- 1. BKV-tarifák:
A parizert sem kapjuk ingyen,
mondta Tarlós a 65 éven felüliek ingyenutazásáról, aminek megszüntetéséről szerinte el kell gondolkodni. A hat év alattiak és a fogyatékkal élők díjmentességéhez nem nyúlna hozzá. A díjkedvezményeket viszont szintén áttekintené a főpolgármester.
Marad az ingyenutazás
Délután közleményben reagált a kormány Tarlós István felvetésére. A Kormányzati Tájékoztatási Központ azt közölte: a 65 év felettiek ingyenes utazásának biztosítását törvény szabályozza, és a kormánynak nincs szándékában a jogszabály módosításának kezdeményezése. (MTI)
Tarlós lapunknak azt mondta: nem racionális, hogy épp a BKV díjmentes, az alapvető élelmiszer vagy a villany sokkal fontosabb az időseknek, mint az utazgatás. Hozzátette: örül, hogy elhangzott, hogy az ingyenutazást törvény biztosítja, mert akkor az államnak ki is kell fizetni a BKV ebből származó 9,7 milliárd forintját, évente ugyanis ennyivel kevesebbet ad a törvény betartására.
Péntek este a Nemzetgazdasági Minisztérium újabb közleményt adott ki az ügyben, ebben azt írják, hogy a kormány, ahogyan eddig is, úgy a jövőben is biztosítja nemcsak a 65 éven felüliek, hanem a kedvezményes utazásra jogosultak teljes körének ingyenes utazását a tömegközlekedésben, és az ehhez szükséges 21 milliárd forintot - a tavalyi évhez hasonlóan - az idei évi költségvetésben is rögzítette. Banai Péter, a tárca államháztartásért felelős államtitkár azt mondta, ezt az összeget fogyasztói árkiegészítésként az állam közvetlenül a fővárosnak utalja. A közlemény úgy fogalmaz: "Az államtitkár nyilatkozata pontosította a főpolgármester mai állítását, miszerint fogyasztói árkiegészítésként a főváros 9 milliárd forintot kap az államtól."
- 2. Agglomerációs közlekedés átadása:
Az javasolja a főváros, hogy a buszok közlekedését továbbra is a BKK bonyolítsa, az üzemeltető Volánbusznak viszont fizesse ki az állam a szolgáltatási díjat. HÉV-ek: Nemcsak az üzemeltetés drága, hanem 60-100 milliárd forintot felújítási igény is jelentkezik. Az átadásról meg kell születni a megegyezésnek a februári közgyűlésig. Tarlós azt ígéri, hogy az utazóközönség nem fog semmit érezni az egészből, mert a főváros térítés ellenében, de biztosítani fogja a szolgáltatást.
- 3. BKK, BKV:
A BKK-nál jelentős létszámleépítés lesz, a BKV-tól 150-200 fő repülhet, az óbudai garázst pedig eladhatják.
A 2010-ben kötött érvényes szerződésnek a főváros eleget tesz,
Budapest egy huncut fillérrel nem tartozik a MÁV-nak.
Az állam viszont az agglomerációs közlekedés elmaradt finanszírozása miatt 12 milliárd forinttal tartozik a fővárosnak, ezért azt továbbra is kéri Budapest.
- 5. Uber-taxi ellentét:
A főváros az adófizető taxisok mellett áll, mert ők elfogadták a szabályokat, fizetnek adót, az Uber meg nem. Ezt a problémát az Uberrel törvényi, majd abból következően rendeletmódosítással rendezni kell, de az Uber betiltására a fővárosnak se kompetenciája, sem lehetősége.
- 6. Rezsidémon:
Tarlós politikailag támogatja a rezsicsökkentést, de hozzátette, hogy az, valamint a különböző szabályzók körüli változtatások, például a díjbeszedés 2010 óta 54 mrd veszteséget okozott a fővárosi közműcégeknek.
- 7. Habony:
Habony Árpáddal habonyi minőségben beszélgetett az agglomerációs járatok kérdéséről:
Bejött a házba, beszélgettünk, oszt jónapot.
- 8. Árvízvédelem:
A csillaghegyi öblözet árvízvédelmének kiépítésére 2016 májusban indul el a kivitelezési tender, novemberben a munka, 18-24 hónap alatt befejezik.
- 9. Ráncok (kis személyes):
Mindig úgy akart kinézni, mint Brian Jones, irigyelte a ráncredőit, és felhozta az RTL Klubnak, hogy az egyik kampányban közölt képen lelopták a ráncait.