A kiírás szerint a feladat a 17,3 kilométer hosszúságú vonal teljes felújításának a tervezése, amelyből 15,5 kilométer alagútban fut. Ezen belül az ajánlatnak tartalmaznia kell a Deák téri - M2-es és M3-as vonal - összekötő vágány alagútjának részleges felújítását, a 19 metróállomás teljes körű felújítását, az Újpest Városközponttól a Határ útig.
A Kőbánya-Kispest felszíni állomást csak részlegesen kell felújítani, viszont része a munkának a Kőér utcai járműtelep részleges felújítása és fejlesztése, továbbá a Szabó Ervin téri diszpécserház részleges átalakítása is.
Az ajánlatkérés nem tartalmazza a vasúti pálya, továbbá a mozgólépcsők és liftek felújításának a tervezését, viszont az állomásokon meg kell tervezni a belső beépítést, a burkolatokat, a világítást és a bútorzatot is. Része a munkának a kijárati épületek felújításának tervezése, továbbá az érintett felszíni területek áttervezése.
Az ajánlattételi határidő március 21. A kiíró megjegyzése szerint a BKV a 2014-2020 közötti uniós finanszírozási időszak Integrált Közlekedésfejlesztési Operatív Programja (IKOP) keretében támogatási igényt kíván benyújtani a tervezési szerződés finanszírozására.
Tarlós István főpolgármester február elején jelentette be, hogy elkészült a 3-as metró infrastrukturális felújításának ütemterve, amely szerint a végső átadási határidő 2019. szeptember 30.
Az elkészült ütemterv szerint a felszíni pótlások kiépítése már 2016 első félévében megkezdődne, és a metrófelújítás első ütemének is 2016. november-decemberben meg kell kezdődnie - mondta Tarlós István.