Most Fischer Ivánt osztotta ki Tarlós
További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Római-parti gát
A tájékoztatót meghívott vendégként Bús Balázs óbudai polgármester kezdte, akivel – mint Tarlós közölte – teljesen egyetért a fővárosi vezetés. Bús Balázs azzal érvelt a védmű szükségessége mellett, hogy a jelenlegi (a Nánási út vonalában húzódó) nyúlgát jogszabályilag nem felel meg az elsőrendű árvízi védmű követelményeinek (kis szelvényű, alacsony, kapubehajtók törik meg, a fák gyökereinél beszivárgó vizek gyengítik, főnyomóvezeték húzódik alatta).
Ezért a csillaghegyi öblözet 365 ezer hektáros területe a rajta élő 55 ezer emberrel együtt nyílt ártérnek számít, és bármikor elöntheti az árvíz. Bús az 1500 fa kivágása ellen tüntetők tiltakozására azzal reagált, hogy az emberi élet fontosabb, mint bármennyi fa. Tarlós István ehhez annyit tett hozzá, hogy a védműre a kormány biztosított pénzt, az erről szóló szerződést a fővárosi közgyűlés megszavazta, tehát 2018 végéig biztosan megépül.
Autóskoalíció, gój motorosok, tütübározás
Tarlós István ismét elővette lapunkat azzal a cikkel kapcsolatban, amiben a gój motorosok Facebook-oldalára hivatkozva azt írtuk, hogy meghívta őket a kerékpározás szabályait felülvizsgáló munkacsoportba (pontos idézet az oldalról: „örömmel nyugtáztuk, hogy délután 14 óra 46 perckor, miután tájékoztatta a helyettese a főpolgármester urat azt a megnyugtató választ kaptuk, hogy bennünket is szívesen látnak abba a munkacsoportba, ahol a kerékpárosklub is részt vesz”).
A főpolgármester közölte: nem volt meghívás, azt viszont elismerte, hogy a gój motorosok egyeztettek a témában a Városházán a helyettesénél. Sőt, hozzátette, hogy akár a gój motorosoknak is több közük van a fővárosi közlekedéshez, mint annak a holland nagykövetnek, aki egy liberális éjszakai bárból üzenget neki a fővárosi közlekedésről. Kijelentette, hogy az Autós Nagykoalíciótól is kapott levelet az ügyben, őket valószínűleg meg fogja hívni a munkacsoportba.
Fenyegető Fesztiválzenekar
Fischer Iván, a Budapesti Fesztiválzenekar karnagya is kapott néhány keresetlen szót a főpolgármestertől, miután nehezményezte, hogy csökkent a zenekar támogatása. Tarlós közölte: az ügyben a fővárosi közgyűlés többségi döntéssel határozott. Hozzátette, hogy a 200 milliós támogatás megvonásával kapcsolatban érdemes tudni, hogy az állam viszont 100 millióval több támogatást adott idén a zenekarnak, senki sem kap ekkora támogatást. Majd miután a jelen levő újságírók tovább forszírozták a kérdést, Tarlós felemlegette, hogy a zenekar fellépéseivel sincs minden rendben, mert „ha 3-4 ember elmegy nyugdíjasokhoz és azoknak zenélget, az szép feladat, de nem számít fellépésnek”.
Sőt Fischer Iván a főpolgármester szerint megfenyegette a fővárost a tiltakozó levelében.
Gyalázni ingyen is lehet minket, ahhoz nem kell 60 milliós támogatást kapni
– mondta Tarlós, aki elmondta azt is, hogy a zenekar teljesítményét elismeri.
Végül közölte, mindennek ellenére a júniusi költségvetés-módosításnál visszatérnek a támogatás kérdésére, de tudomásul kell venni, hogy a város takarékoskodik, és addig nyújtózkodik, ameddig a takarója ér.
3-as metró szerelvényei
Tarlós István arra a sajtóhírre is reagált, hogy az első felújított metrókocsinak már meg kellett volna érkeznie Oroszországból. A főpolgármester szerint nem kellett volna megérkeznie, hanem majd csak június 2-án kell megérkeznie az első szerelvénynek.