További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
Átadták az új bicikliutat a Bajcsy-Zsilinszky úton csütörtökön, ahol kerékpáros szervezetek mellett Demszky Gábor főpolgármester is megjelent, és mondott pozitív hangulatú beszédet.
Budapesten ma nagyjából annyi kerékpár van, mint autó, de a fővárosiak csak egy-két százaléka használja rendszeresen biciklijét. Felmérések szerint a legtöbben azért nem ülnek kétkerekűre, mert veszélyesnek tarják Budapest útjain a közlekedést.
Ezért a főváros kulcskérdésnek tekinti a forgalom csillapítását, ami szorosan összefügg azzal a közlekedésfejlesztési tervel, hogy a várost elkerülő M0-ás körgyűrű, és az északi hidak megépítésével csökkentsék a főváros átmenő forgalmát, mondta Demszky Gábor.
Azokon az utakon, ahol a forgalomcsökkentés nem lehetséges, kerékpárutakat és kerékpársávokat kell építeni. Jelenleg 141 kilométer kerékpároknak fenntartott út van, ezt a Fővárosi Önkormányzat 2015-re 300 kilométeresre szeretné bővíteni. Ezzel párhuzamosan szükség van az útbaigazító táblák, és a minél több tároló létrehozására, fogalmazott a főpolgármester.
Dorka és a piros út
Tiba Zsolt főjegyző a Bajcsy-Zsilinszky bicikliút átadásával kapcsolatban Dorkáról és az oroszlánról beszélt, akik a bádogfavágóval, és egy piros biciklivel Smaragdvárosba mennek, majd emlékeibe mélyedt.
"Emlékszem, nyár volt és meleg, amikor Kükü és Lackó meglátogattak, hogy a kerékpárutakról tárgyaljunk. Én nem szerettem őket, mert idegenek voltak. A megállapodás megszületett, de úgy gondoltam, én lusta vagyok, ők meg kevesek ehhez a feladathoz" - idézte fel a kerékpárút létrejöttének mesés történetét Tiba.
A majd egy kilométeres útszakasz a Bazilika oldalán fut végig, a járdából leválasztva. Az elkülöníthetőség érdekében az út speciális, pirosra színezett aszfaltból készült, ami szintben is eltér a járdától. Az út mellett 320 korlátot is elhelyeztek, ami segíti a gyalogosoktól való elkülönülést.
A Bajcsy-Zsilinszky úti szakasz ötven millió forintból készült el. "Megígértem hogy piros lesz, és az is lett. Nem sárga, nem savanyú, és a miénk" - tette hozzá Tiba Zsolt.
Biciklis turisták
A kerékpárút az első jele a főváros és a Magyar Kerékpárosklub együttműködésének, mondta az átadáson megjelent Bodor Ádám, a Gazdasági és Közlekedésügyi Minisztérium kerékpárügyi miniszteri megbízottja. Az eddig lezajlott tárgyalások bizonyítják a felek konstruktivitását, és kompromisszumkészségét, ami jó alapja lehet a hosszú távú együttműködésnek.
A főváros a jövőben mindig egyeztetni fogja a Magyar Kerékpárosklubal az úthálózatra vonatkozó terveit, és ahol lehetséges kialakítja a kerékpáros főhálózati elemeket.
A kormányzat a későbbiekben az EU-források felhasználásával is segíti majd kerékpáros terveket, ezzel is elősegítve a kerékpáros turizmus fejlődését a fővárosban, mondta a megbízott.