További Budapest cikkek
- A kormány szerint autósüldözés folyik Budapesten
- Elkezdték a Széll Kálmán téri átjáró építését
- BKK: Leszállíthatják a budapesti járatokról a maszk nélküli utasokat
- Szombattól pótlóbusz jár az 1-es villamos helyett a Hungária és a Könyves Kálmán körúton
- A koronavírussal magyarázza a BKV, miért nem lesz idén nyáron sem klíma a 3-as metrón
2006 nyarától a Nagykörúton, a 4-es és 6-os villamosok vonalán folyamatosan állnak forgalomba az új alacsonypadlós Siemens Combino villamosok. Ez a vonal Európa legforgalmasabb villamos vonala, amelyet naponta mintegy 200 ezer utazó vesz igénybe, az átépítés idejére nagy valószínűséggel állandósulnak a közlekedési torlódások, forgalmi dugók. A munka első üteme a húsvéti ünnepek után kezdődik, április 18-ától május 19-ig tart, a második ütem a tervek szerint május 22-én kezdődik, és június 9-ig tart.
Húsvét után jön a Pünkösd
Az első ütemben a Moszkva tér és a Blaha Lujza tér között villamospótló autóbuszok járnak a villamosok helyett, 4-6V jelzéssel. Átszállni a Blaha Lujza térnél lehet majd a villamosokra, amik a Móricz Zsigmond körtérig, illetve a Lágymányosi lakótelepig a megszokott útvonalon közlekednek. A Blaha Lujza térnél ideiglenes balra kanyarodó sávot alakítanak ki a Rákóczi úton, hogy a villamospótló autóbuszok vissza tudjanak fordulni. Ezt a sávot csak a BKV buszai használhatják.
A két főütem közötti hétvégén, május 20-án és 21-én a nagykörúti teljes vonalszakaszon leáll a villamosközlekedés, és villamospótló autóbuszok szállítják az utasokat. A 4-6V jelzésű autóbuszok a Petőfi hídon áthaladva az Október huszonharmadika utca-Fehérvári út útvonalon érik el a Móricz Zsigmond körteret, azaz a 6-os villamos végállomását. Ideiglenes végállomásukról Pest felé elindulva a Karinthy Frigyes út-Irinyi József út érintésével haladnak a Petőfi hídra.
A második ütem idején a vonal másik szakaszán, azaz a Blaha Lujza tér és Móricz Zsigmond tér között járnak majd villamospótló autóbuszok. A Móricz Zsigmond körtér felé tartó buszokra a József körút 13-15. sz. ház előtti ideiglenes megállóban lehet majd felszállni. A második ütem pünkösdi hétvégéjén és hétfőn, azaz június 3-tól 5-ig a nagykörúti villamosok rövidebb útvonalon, a Moszkva tér és Oktogon között járnak. Az Oktogon és Móricz Zsigmond körtér között autóbuszokkal lehet utazni.
A villamospótló buszok ideiglenesen kijelölt autóbusz-sávokban járnak majd, emiatt átmenetileg nem lehet majd parkolni a nagykörúti szélső sávok egyes szakaszain.
3,4 milliárd
A felújítás során korszerűsítik a vonalat ellátó áramátalakító berendezéseket, felújítják az energiaellátó kábel- és a felsővezeték-hálózatot. Az áramellátási hálózat megújításával a rendszer alkalmassá válik arra a visszatáplálási áramú fékezési üzemmódra, amelyet az új, energiatakarékos villamosok már használnak. Ehhez a beruházáshoz a BKV Zrt. 300 millió forintos uniós támogatást kap.
Bár a Nagykörúti sínek nagy biztonsággal elbírják az új járműveket, azokat a helyeket, amelyeket a korábbi felújítás nem érintett most felújítják, így többek között kicserélik a paneleket, vágányokat a Margit hídi pályaszakasz pesti és budai le- és felhajtóinál. Felújítják a Moszkva téri, a Margit utcai és az Aradi utcánál lévő vágánykitérőket, néhány ívben az elhasználódott vágányokat.
Megemelik az összes nagykörúti peron magasságát, hogy ezzel akadálymentes tudjanak ki- és beszállni a kerekesszékkel és a babakocsival közlekedők. A megállóperon végeinél - a gyalogátkelőkhöz való csatlakozásnál - rámpás kialakítással segítjük a könnyebb közlekedést. Emellett kiszélesítenek öt-öt nagykörúti megállóhelyet (Király utca, Wesselényi utca, Rákóczi tér, Baross tér, Mester utca), korszerűsítenek néhány megállót, új, a tér arculatához jobban illeszkedő és nagyobb utasvárót helyeznek el többek között a Nyugati téren. A vonal 8,5 kilométeres szakassán összesen 21 megállópár épül át, a munkák teljes költsége 3,4 milliárd forintra rúg.