A főváros elvetette korábbi koncepcióját, és az új tervek szerint a védett világörökségi panorámán kívül, a Margit hídtól északra szélesíti ki a budai alsó-rakpartot, mondta Vajda Pál főpolgármester-helyettes az InfoRádiónak.
"Koncepciót fogunk váltani, rakpartszélesítés és emelés történik, de csak a Margit-híd fölött a Zsigmond tér irányába. Itt ugyanis alacsonyabban van a rakpart mint a másik részeken, ezért árvíz vagy 5 méter 80 centis vízállás esetén le kell zárni az utat. Ezen a szakaszon a szélesítés és emelés lesz, a világörökség szakaszon viszont nem fogunk a rakparthoz hozzányúlni."
Az elöntött rakpart
A főpolgármester-helyettes hozzátette, hogy a főváros az UNESCO tiltakozása miatt vetette el korábbi terveit, amelyek szerint a Szabadság híd és a Margit híd között egy szabadidős célú zöld sávval bővült volna a budai alsó rakpart. A bővítésre a budai főgyűjtő csatorna építésével párhuzamosan lett volna lehetőség, ám a világörökségi panoráma miatt a csatornát végül a felső rakpart alatt vezetik, így a látvány és az alsó rakpart a régi marad.
A Margit-hídtól északra azonban már véget ér a világörökségi szakasz, így a főváros itt végrehajthatja tervét. A bővítés itt sem a forgalmi sávokra vonatkozik, a part mellett futó főcsatornát a délebbre tervezett zöld sávok fedik majd le.
Felesleges
A rakpartbővítést korábban is ellenző Védegylet szerint a szélesítés a Margit hídtól északra is felesleges. Vay Márton, az egyesület munkatársa elmondta, hogy az ide tervezett zöld sávon igazi növények nem fejlődhetnek ki, az autóktól pedig nem lehetne pihenni sem, ráadásul a helyi forrásokat is megzavarná a beruházás. Úgy vélte, hogy a főváros azért ragaszkodik a bővítéshez, mert az erre szánt pénzt minden áron el akarja költeni.