További Bulvár cikkek
Ezúttal egy Boeing 737-es típusú gépet kellett visszafordítani, miután egy névtelen telefonáló a felszállást követően közölte, hogy robbanószerkezet van a fedélzeten. A gép 7.50 órakor szállt fel, a riasztás a Budapest Airport minibusz ferihegyi standjához érkezett. A kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint ezen a gépen sem találtak bombát a tűzszerészek. A gép 75 utasa a váróteremben várakozik; 3,5-4 órás késésre számíthatnak.
Tíz óra után nem sokkal a Malév párizsi járatát is vissza kellett fordítani. Az ok itt is ugyanaz: egy névtelen telefonáló azt közölte a forgalomirányítókkal, hogy bomba van a gépen.
Morális kár
"Egy Boeing 737-es gép visszafordítása magyar légtérből körülbelül 3-4 millió forintba kerül - mondta kérdésünkre Kázmér Natasa. - Azonban a sorozatos bombariadó okozta morális kár, az utasok bizalmának megingása sokkal érzékenyebben érinti a részvénytársaságot."
Nyomozás
A bombariadók ügyében az ORFK nyomoz. "A tettest egyelőre nem sikerült megtalálni, de a hívást mindegyik esetben sikerült beazonosítani" - mondta az Indexnek Garamvölgyi László, az ORFK kommunikációs igazgatója. Mindegyik hívást nyilvános telefonfülkéből kezdeményezték, a IV., a XIII., és a XVII. kerületekből. A hangszakértői vélemény még nem készült el, de a vizsgálatok jelenlegi adatai szerint valószínűsíthető, hogy mindegyik hívás mögött ugyanaz a személy áll, a figyelmeztetések szövege is hasonló.
Sorozatos riasztás
Az első bombariadó október 4-én történt. Ekkor kényszerleszállást hajtott végre egy Boeing 767-es típusú személyszállító repülőgép Ferihegyen, mert egy telefonos bejelentés szerint bombát juttattak a gépre. A MALÉV New York-i járata tizenegy óra negyvenkor szállt fel, és pár perc múlva, Tatabánya fölül kellett visszafordulnia a telefonhívás miatt.
Két nappal később ugyancsak bombafenyegetés miatt fordult vissza a Malév londoni járata, a gép 10 órakor indult, majd mintegy fél óra elteltével ismét a Ferihegyi repülőtéren landolt. A gépen egyik esetben sem találtak bombát a tűzszerészek.
|