Aba Botond lesz a MÁV személyszállítási igazgatója?

2007.01.16. 20:27
A BKV menesztett vezérigazgatójáról az a hír járja, hogy a MÁV második emberének nevezik ki, vagyis - országos szinten - ott folytathatja, ahol decemberben abbahagyta. A jelenlegi igazgató hallotta a híresztelést, de mást nem. Aba Botond nem akar találgatni, a vasutasok rettegnek.

Devecz Miklóst menesztik, és az ősszel megbukott BKV-vezér, Aba Botond kerül a MÁV Zrt. személyszállítási üzletágának igazgatói székébe, röppent fel az Index egyik vasutasfórumában hétfőn a hír, amelyet az érintettek egyelőre nem akartak, vagy nem tudtak kommentálni, a vasúttársaság irodáinak folyosóin azonban futótűzként terjed a pletyka.

"Hirnök jő és mondá, hogy Kóka berágván Deveczre, előjött ama farbával, hogy az útilaput köt annak lábára" - írta hétfőn a jelzotarcsa nevű fórumozó, mire monor-21 nem sokkal később talányos kérdéssel válaszolt: "Jön Botond?"


Aba Botond

Aba: Ne találgassunk!

Információink szerint akár kacsáról, akár egy jövőbeni vezetőváltás óvatos beharangozásáról van szó, a MÁV Andrássy úti és a személyszállítás Kerepesi úti intézményének folyosóin két napja minden dolgozó arról beszél, hogy a tavaly a Combino-botrányba belebukott Aba Botond a MÁV második embere lesz.

A hírről Aba egyáltalán nem hallott, így azt kommentálni sem tudta, arra a kérdésünkre pedig, hogy elvállalná-e a tisztséget, annyit válaszolt: "Ne találgassunk!" Mint mondta, jelenleg a vezérigazgató-váltás köti le minden idejét a BKV-nál.

Devecz: Az eredmények számítanak

"Én is csak az Index fórumában olvastam róla, egy kollégám hívta fel rá a figyelmem" - jelentette ki az Indexnek Devecz Miklós a vasúttársaság személyszállítási főigazgatója, aki felettesénél, Heinczinger István vezérigazgatónál sem érdeklődött a hír valódiságáról.

"Én olyan közegből érkeztem a személyszállítás élére, ahol az eredmények minősítették az embert" - jelentette ki a Flextronics híradástechnikai cégtől a MÁV-hoz igazoló, legutóbb a vasúti mellékvonalak megszüntetésekor reflektorfénybe került vezető, aki a MÁV-vezetéssel és a Gazdasági és Közlekedési Minisztériummal is vitába szállt, emiatt többször módosult a megszüntetendő mellékvonalak listája.

A MÁV vezérigazgatósága egyelőre nem reagált a híresztelésre.

Futótűzként terjed

Egy névtelenséget kérő MÁV-nál dolgozó forrásunk megosztotta velünk a vasúttársaságnál terjedő összeesküvés-elméleteket: Aba Botond jó viszonyt ápol Heinczinger István vezérigazgatóval, aki akkor is a Siemens vezetői között volt, amikor a német céggel különösen jó kapcsolatokat ápoló BKV a Siemens Combino villamosainak megvásárlásáról döntött.

A vasutasok attól is tartanak, hogy nemcsak Aba Botond érkezik hozzájuk, hanem a BKV-tól az új vezetés szándékai szerint a racionalizálás jegyében meneszteni kívánt középvezetői réteg is a MÁV személyszállítási egységénél köt ki, hogy ott töltsék a nyugdíjig hátralévő éveiket.

A vasutasok félelme: a BKV-nál csak vízzáró rétegnek nevezett, jó fizetéssel, de valódi feladatok nélkül lebzselő vezetők a MÁV-ból július 1-jétől kiváló személyszállításban folytatják azt, amit a BKV-nál csináltak, ami jócskán hozzájárult a közlekedési cég látványos botrányaihoz és óriási adósságállományához.

A MÁV-nál az utóbbi időben meglehetősen sűrűn váltották egymást a vezetők: Heinczinger István Kóka János minisztersége alatt, 2005 őszén került a MÁV vezérigazgató-helyettesi posztjára, akkor menesztették Mándoki Zoltán vezérigazgatót. Az elnök-vezérigazgató Gaál Gyulát végül Heinczinger váltotta le. Devecz Miklós 2005 áprilisában került a MÁV-személyszállítás élére.