Hedvig
5 °C
23 °C

Néha úgy érzed, mintha két valóság létezne?

Több infó

Támogasd a független újságírást, támogasd az Indexet!

Nincs másik olyan, nagy elérésű online közéleti médiatermék, mint az Index, amely független, kiegyensúlyozott hírszolgáltatásra és a valóság minél sokoldalúbb bemutatására törekszik. Ha azt szeretnéd, hogy még sokáig veled legyünk, akkor támogass minket!

Milyen rendszerességgel szeretnél támogatni minket?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Mekkora összeget tudsz erre szánni?

Használt német vagonokkal újít a MÁV

2006.09.07. 16:23
A 300 kocsiért 13 millió eurót fizet a MÁV, az első szerelvények a Budapest-Nagykanizsa és a Budapest-Kaposvár viszonylaton járnak majd, és akár 140-nel is mehetnek.

A MÁV Zrt. jövő év végéig 300 felújított német személyvagont szerez be, az első 56-ot már forgalomba állították, és decemberig további 125-öt állítanak üzembe - közölték a vasúttársaság vonatbemutatóval egybekötött sajtótájékoztatóján Nagykanizsán. Devecz Miklós, a MÁV Zrt. személyszállítási főigazgatója elmondta: a 13 millió euró értékű, 3 és fél éves lejáratú lízing keretében 2007 végéig forgalomba állítandó 300 felújított kocsi a vagonpark elöregedett részét váltja ki, üzemidejük 20 évre szól.


Az első 56 felújított személyvagon főként a Budapest-Nagykanizsa és a Budapest-Kaposvár-Gyékényes vonalon, a sztenderd távolsági vonalakon, valamint a svájci Flirt vonatok megérkezéséig a budapesti elővárosi forgalomban közlekedik. Hétvégéken a Nagykanizsa-Szombathely-Győr-Budapest körjáratot is ezek alkotják.

Az óránként 140 kilométer sebességű közlekedésre is alkalmas, 83 személyes légfűtéses vagonok között minden szerelvényen lesz olyan, amely alkalmas a kerékpáros, mozgáskorlátozott és babakocsis utasok számára. A kocsik termes és fülkés kialakításúak, WC-ik jelentős része zárt rendszerű, környezetkímélő. A felújított személyvagonok karbantartását a nagykanizsai és pécsi gépészeti műhely 50 kiképzett szakembere látja el.


A személyforgalmi főigazgató elmondta: a MÁV célja a kocsipark további korszerűsítése, a nyugat-európai átlagszínvonalnak megfelelő állapotba hozása. Közölte, hogy év végéig mind a 10 Bombardier-Talent motorvonatot üzembe állítják, az elővárosi új Flirt villamos mozdonyok pedig februártól közlekednek. A 28 szárnyvonalon megszüntetni tervezett személyszállításról szólva Devecz Miklós elmondta: "ez még nem lezárt ügy", és szeptember 19-én Győrben egyeztető tárgyalást tartanak ez ügyben a szaktárca és a MÁV illetékes vezetői.