Újjáalakult a Bormarketing Bizottság
A termelők jelenleg marketing célokra kötelező járulékot fizetnek minden Magyarországon forgalomba hozott bor után. A minőségi boroknál ez az összeg literenként 10, egyéb esetekben 5 forint.
A tizenhármak
Mészáros Péter marketingszakember
Csutorás Ferenc borász
Geönczeöl Attila marketingszakember
Klément György Zoltán borász
Dr. Simon Péter jogász, az AMC igazgatója
Tálas László borász
Csathó Pál marketing szakember
Kampósné W. Grácia marketing szakember
Rigler Zsolt marketing szakember
Marozsán Judit borász
Szepsy István borász
Ács Dóra marketing szakember
Farkas Zoltán marketing szakember.
Az elmúlt időszakban azonban a borászati szakma megosztottsága és a szervezetek közötti megegyezés hiánya átgondolatlan döntésekhez és a közösségi bormarketing széthullásához vezetett. Nyilvánvalóvá vált, hogy a működésképtelen helyzeten változtatni kell - olvasható a közleményben.
Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszter ezért kezdeményezte a hatályos rendelet módosítását, melynek eredményeként egy új felépítésű Bormarketing Bizottság jött létre. A tagokat a miniszter nevezte ki borász- és marketing szakemberek közül. A tárcavezető döntésével az állam fokozott felelősséget vállal a források hatékony felhasználásáért.
A bor forgalomba-hozatali járulék megfizetésének, kezelésének és felhasználásának szabályairól szóló rendeletmódosítás november 22-től lépett hatályba. A jogszabály módosításával a tárca célja, hogy felgyorsítsa a közösségi bormarketing források hatékony felhasználását, és a magyar bor piaci helyzetének megerősítését.
A rendeletmódosítás értelmében átalakul az AMC és a Bormarketing Bizottság együttműködése is. Eddig a járulékokból befolyt összeg 5 százalékát működésre költötték el, az AMC belépésével ezt az összeget is a marketing programok finanszírozására lehet költeni.
A minisztérium azt szeretné, hogy az egyértelmű felelősségi viszonyok megteremtésével a bortermelők érzékeljék a kötelezően befizetett járulékuk sikeres hasznosulását. A rendeletmódosítással a többszereplős, átláthatatlan rendszer leegyszerűsödik, a minisztérium arra törekszik, hogy eredményesebbé váljon és megújuljon a közösségi bormarketing - áll a közleményben.