Itt az Asko első bútoráruháza

2007.03.21. 14:27
Újabb bútoráruházlánc nyitott üzletet Magyarországon. A német Asko Budapesten, a Savoya Parkban várja a vásárlókat. A beruházás értéke ötmillió euró volt, a következő három évben még nyolc áruházat nyitnak. Egy felmérésből az is kiderül, a magyarok sokkal ritkábban vásárolnak bútorokat, mint a nyugat-európaiak.

Magyarországon is megnyitott a német Asko bútoráruház. Egyelőre hétezer négyzetméteren várják a vásárlókat a fővárosi Savoya Parkban. A beruházók azért választották a XI. kerületet, mert terjeszkedési filozófiájukhoz tartozik, hogy mindig hipermarkettel rendelkező bevásárlóközpontokban létesítik az áruházaikat - tájékoztatta az Indexet a cég.

Hosszú távú tervek

A beruházás ötmillió euróba került. A cég tervei között szerepel, hogy a következő három évben nyolc üzletet nyitnak meg, az összberuházás értéke 40 millió euró lesz.


A budapesti áruház megnyitója

A bútorcég Németországban hat, Csehországban kilenc, Szlovákiában négy üzlettel van jelen, állítása szerint Csehországban és Szlovákiában a forgalma meghaladja a Kikáét. A cél, hogy ezt itthon is elérjék. Az új áruházlánc tervezett pizíciója a magyar piacon a Kika és a Sconto között van.

A kínálat egyedi gyártású, modern búrotokból, illetve kiegészítőkből áll. Tíz százalékát hazai gyártóktól rendelik meg. A cég árgaranciát is alkalmaz a vevő becsalogatására: ha a vásárló bizonyítja, hogy az adott bútort egy másik áruházban olcsóbban kínálják, az Asko az alacsonyabb árhoz viszonyítva 10 százalék engedményt biztosít.

Bútorvásárlási szokások

Az Asko piaci felmérést végeztetett. Ebben azt hasonlították össze, a vásárlók mennyit költenek bútorra Nyugat-Európában, és mennyit Közép-Európában. Nyugaton a vásárlók gyorsabban követik a bútordivat változásait, mint hazánkban. Magyarországon egyelőre nagyon csekély vásárlói szegmens esetében beszélhetünk a bútordivat követéséről. A fogyasztók túlnyomó többsége a szó szoros értelmében tartós fogyasztási cikknek tekinti a lakberendezés tárgyait, ezért ilyen irányú beszerzéseit a divat változásai nem befolyásolják.

Ezzel szemben a nyugat-európai lakásokban a ruhadivathoz hasonlítható jelenség, hogy a holmik egy-két éves - sőt bizonyos tárgyak, például kárpitok, drapériák esetében szezonális – periódusokban eltűnnek, illetve helyettük mások feltűnnek az éppen időszerű stílusnak megfelelően.

Közép-Európában a magyarok

Magyarországon viszont egy-egy garnitúrát, szekrényt gyakran egy életre vásárolnak a családok. A felmérések megállapították, hogy hazánkban 20-25 év az alapvetőnek számító bútorok életciklusa a nyugat- európai hattal szemben. A piackutatás adatai azonban azt is kiderítették, hogy Közép-Európában - az egy főre vetített kimutatások szerint - a magyarok költenek legtöbbet bútorra. Bár az adatnak sokféle értelmezése és oka lehetséges, az Asko vezetői úgy vélik, hogy nálunk is meghonosodóban van az új szokás.

Az Asko azzal számol, hogy a folyamat magyarországi elterjedésének és kibontakozásának idejére láncolata behálózza az országot, és egyedi gyártású termékeivel, következetesen válogatott, up to date árukínálatával a legnagyobb forgalmat bonyolító bútorkereskedők sorába emelkedik.