Az álláskeresõk jellemzõen lakóhelyük környékén keresnek munkát, így már az internetes böngészés során is leginkább terület alapján szûkítik az ajánlatokat. Az állás kategóriája és a fizetés csak a második, illetve harmadik helyre szorul – derült ki a KutatóCentrum és a Jobinfo közös kutatásából, amelyben az álláskeresõ oldalak ismertségét, az internetes álláskeresési szokásokat és az azokkal kapcsolatos attitûdöket vizsgálták. Az álláskeresõk nemcsak a szûkítés során, de az állásajánlat elbírálásakor is fõ szempontként veszik figyelembe a munkavégzés pontos helyét. Jellemzõen a nõk és az alacsonyabb beosztásúak kevésbé mobilak: a nõk 80 százaléka és az alkalmazotti pozíciót megpályázók 78 százaléka nevezte nagyon fontosnak a munkavégzés helyét, míg a férfiak 70, a felsõvezetõk 66 százaléka nyilatkozott ugyanígy.
Óriási problémát okoz Magyarországon a mobilitás hiánya – kommentálta országos adatok alapján a kutatás eredményeit Szabóné Bikki Ágnes, az Észak-Magyarországi Regionális Munkaügyi Központ foglalkoztatási tanácsadója A rendszerváltás elõtt a dolgozók megszokták, hogy munkahelyük a lakóhelyükhöz közel esik. Ez a szemlélet még mindig él, a magyarok nem szívesen költöznek új munkahely miatt.
A beosztottak nehezebben találnak megfelelõ pozíciót: 27 százalékuknak sikerült csupán egy hónapon belül elhelyezkedni, míg a felsõvezetõk 33, a cégvezetõk 37 százalékának. Az alkalmi vagy kisegítõ munkát keresõknél ugyanez az arány 31 százalék volt – ismertette az átlagos elhelyezkedési idõ trendjeit Kristók Balázs, a Jobinfo.hu üzletágának vezetõje. A kutatás során megkérdezettek 17 százalékának fél évnél is több idõt vett igénybe az álláskeresés.
A válaszadók 37 százaléka alkalmanként több mint fél órát tölt álláskereséssel, 38 százalékuk pedig több mint 10 ajánlatot elolvas. Azok, akik jellemzõen interneten keresztül keresnek állást, a világháló mellett más csatornákat is igénybe vesznek: több mint 58 százalékuk napilapokban vagy apróhirdetési újságokban is keres, míg több mint egyharmaduk közvetítõ- illetve fejvadász cégek segítségét kéri. Ez utóbbi leginkább a közép- és felsõvezetõi pozícióra jelentkezõk körében népszerû.