Kedden is eredménytelen volt az egyeztetés a MÁV Zrt. és a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete között az érdekképviselet követeléseiről. A szakszervezet a MÁV Cargo eladásából származó bevétel terhére minden vasutasnak nettó 250 ezer forintot, valamint a MÁV-tól kiszervezett cégek dolgozóinak a korábban elfogadott 6,9 százalékoson túl további 10 százalékos béremelést követel.
Pontosabban ennyit követeltek eddig (valamint február végén elővették a 38, korábban megszüntetni tervezett vasúti mellékvonal ügyét is, amiről azonban nem a MÁV-val kell tárgyalniuk). Most viszont a szakszervezet további 1,1 százalékos béremelési igényt is bejelentett.
Az érdekvédők szerint indokolt a többi vasutas szakszervezet és a MÁV között 2008-ra megállapított 6,9 százalékos bérfejlesztés további 1,1 százalékos növelése, miután a kormány módosította az erre az évre szóló inflációs előrejelzését. Veres János pénzügyminiszter múlt szerdán jelentette be, hogy 4,8 helyett 5,9 százalékos inflációval számolnak, tehát még a 6,9 százalékos emelés is a reálbér növekedését jelentené.
Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője azt mondta: a VDSZSZ többlet bérkövetelései – mind a 10 százalékos igény, mind az 1,1 százalékos – irreális és jogtalan. Egy bejelentett, várható inflációs rátára nem lehet bértárgyalást alapozni, mondta a szóvivő az Index kérdésére. Sigulinszki megjegyezte: a MÁV továbbra sem enged abból az álláspontjából sem, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételeit nem osztják szét.
A tárgyalások a jövő kedden folytatódnak a szakszervezet és a MÁV között. Arról, hogy addig újraindítják-e a követelések elérése érdekében február 1-jén kezdett, azóta többször, legutóbb február 25-én felfüggesztett sztrájkot – amely felfüggesztését korábban a népszavazással, március 15-ével és a húsvéti ünnepekkel indokolva hosszabbították meg – egyelőre nincs döntés. A VDSZSZ országos választmánya szerdán ülésezik, annak témája lesz többek között a sztrájkok értékelése és a "további lépések megbeszélése" – derül ki a választmány napirendjéből.