További Világ cikkek
Magyarországon is csökken az eladás
Tekintse meg képeinket! |
Az első félévben összesen 104 576 darab új személygépkocsit értékesítettek, 3 százalékkal többet, mint 2003 első felében.
Rosszul megy az európai gyáraknak
Eladásai alapján Európában az első helyen a Volkswagen áll, igaz eladásai augusztusban 150 ezer alá csökkentek, ami 8,2 százalékos visszaesést jelent. A Volkswagenekből 13 százalékkal adtak el kevesebbet, a Skodából azonban 3,5 százalékkal többet adtak el az egy évvel ezelőttihez képest. Ők az új Golf GTi-vel villantanak Párizsban.
A Porsche eladásai egy év alatt 15 százalékkal csaknem 77 ezer autóra nőttek 67 ezerről, meghaladva a tervezett 75 ezret. Az amerikai piacon harmadával, 32,7 ezer kocsi fölé növelte eladásait, a német piacon 16 százalékkal nőtt az értékesítés 15,3 ezer autóra. A Porsche a ráncfelvarott Boxstert hozta dicsekedni.
A DaimlerChrysler eladásai 13,3 százalékkal estek az eladásai augusztusban: a Mercedesekből 16,6 százalékkal adtak el kevesebbet, ezt némileg kompenzálta, hogy a Smartokból viszont 7 százalékkal többet adtak el. A DaimlerChrysler az Egyesült Államokban azonban több autót tudott eladni, mint tavaly. A Mercedes nem hoz teljesen új típust Párizsba, tanulmányból viszont kettőt is.
Az új Focust bemutató Ford és a francia PSA eladásai Európában több mint két, a felfrissített Alfa 147-est bemutató FIAT forgalma három százalékkal csökkent, miközben az új Daciát Párizsba is elhozó Renault ötszázalékos többletet ért el tavaly. A Ford az Egyesült Államokban sem mondhat jó évet maga mögött, eladásai ott is csökkentek. A General Motors feleekkora ütemben növelte eladásait Európában, az Egyesült Államkban pedig hajszálnyival ugyan, de növelte. A BMW-csoport 4,4 százalékot produkált Európában, pedig akkor mg nem is volt új dízelkabriójuk.
Szárnyalnak a távol-keletiek
Klikk a képre! |
A japán gyártók összesítve 1,5 százalékkal 105,6 ezer darabra növelték értékesítéseiket, de az egyes márkákat tekintve igen nagy a szóródás. A Mazda és a Honda bőven tíz százalék feletti növekedést produkált, míg a Mitsubishi hasonló nagyságú visszaesést szenvedett el. A vesztesek között volt a Párizsban az új Swiftet bemutató Suzuki is, öt százalékkal.
A japán cégeknek az Egyesült Államokban is nagyon jól megy, eladásaik több mint tíz százalékkal növekedtek. Az ázsiai gyártók összes piaci részesedése is egyre nagyobb, most már lassan eléri a negyven százalékot.