Megszabaulnak tőle
A német kereskedelmi szövetség adatai szerint a németmárka-készlet javarésze külföldön van, a karácsonyi kezdeményezéssel tehát sokkal inkább a vásárlók kedvében igyekeznek járni, mintsem a régi valuta begyűjtése lenne a cél.
2002-ben kedvező tapasztalatokat szereztek a mostanihoz hasonló akció szervezői: akkor a karácsonyi vásár négy hetében 20 millió márkát forgalmaztak és juttattak el a cégek a Bundesbankhoz. Nehezen mérhető, hogy volt-e és mekkora forgalomnövelő hatása a márka-akciónak; a C&A szóvivője mindazonáltal igen sikeresnek ítélte az áruházlánc akkori karácsonyi szezonját.
A C&A most sem bízott semmit a véletlenre: reprezentatív felmérést rendelt az Ipsos közvélemény-kutató cégtől. Az eredmény: 10 millió németnek van még otthon kisebb-nagyobb pénzmennyisége márkában. Ezek általában olyan tételek, amelyek nem késztetik az embereket arra, hogy elsétáljanak a Bundesbankhoz beváltani a pénzt, de ilyen alkalmakkor szívesen szabadulnak tőle. A német jegybanknak pedig nincs kifogása a kereskedelem által lebonyolított pénzcsere ellen. "Így hamarabb kikopik a régi pénz a forgalomból" - nyilatkozta egy banki szóvivő.