Borzalmas állapotok a Hódmezővásárhely és Szeged közötti bringaúton

2016.06.03. 07:22

Áldatlan állapotok uralkodnak a Szeged és Hódmezővásárhely közötti bringaúton, legalábbis erre utal egy olvasónk, László fotója. A hatvani borzadály ehhez képest tükörsima sztráda volt. Annyira siralmasan néz ki, hogy vissza is kérdeztem, hogy ez valóban kijelölt kerékpárút-e nem csak egy helyiek által előszeretettel használt biztonságos földút.

Nos nagyon úgy néz ki, hogy tényleg hivatalosan ez van kijelölve kerékpározásra, és annyira nem földútról van szó, hogy ez a régi vásárhelyi országút, amit még a közelmúltban is főútnak használtak. Na de át is adom neki a szót.

Magam Hódmezővásárhelyen lakom, és már évek óta kerékpárral közlekedem Vásárhely és Szeged között (hetente többször is, ha az időjárás nem szól közbe: akkor autóbusszal). Eközben örömmel és türelemmel figyeltem a 47-es főút tavaly elvégzett fölújítását, és nagyon vártam a kerékpárút hiányzó szakaszának megépítését Algyőtől Szegedig.

Eltekintve most attól, hogy egy 1,3 km-es szakasz megépítése (az ismert jogvita miatt) még hiányzik, nagyon sajnálatos, hogy a kerékpárút egy szakaszának halaszthatatlan fölújítása egyszerűen elmaradt. Hódmezővásárhely felől érkezve, a kerékpárút a híd előtt a régi vásárhelyi országút meghagyott szakasza (kb a 208-210 km-szelvények között.) Ennek a híd felőli, kb. egy kilométeres szakasza ma gyakorlatilag kerékpárral szinte járhatatlan földúttá változott.

A zölddel jelölt szakaszon a kerékpároknak a borzalmas állapotban levő régi országutat kell használniuk. A pirossal jelölt részre nem is hajthatnak fel
A zölddel jelölt szakaszon a kerékpároknak a borzalmas állapotban levő régi országutat kell használniuk. A pirossal jelölt részre nem is hajthatnak fel
Fotó: merretekerjek.hu

Ez a rész a fölújítás megkezdése előtt is gyalázatos állapotban volt, azonban a fölújítás során a vásárhelyi hídlábnál lévő, a nagyfai bejáró töltése melletti területet a kivitelező (vagy alvállalkozója) föld-, és az útbontásból származó törmelék lerakására használta, amiért az arra lejáratot biztosító útszakasz teljesen tönkrement.

Szeretném remélni, hogy ez az elmaradás, hiba orvosolható. Ma olyanok az útszakaszon a viszonyok, hogy csapadék esetén kerékpárral ott közlekedni (biztonsággal) lehetetlen. Felelős ember a tiltás ellenére is inkább a négysávos útpályát kénytelen használni. A fölújítás esetleges elmaradása a teljes kerékpárút használhatóságát megkérdőjelezi!

Számomra továbbá az is érthetetlen, hogy miért nem gondoskodtak a Tisza-híd gyalogos átjárójának akadálymentesítéséről sem. Ez így gyalog is balesetveszélyes, kerékpárral és/vagy rokkantkocsival használhatatlan.

Sajnálatos, hogy a fölújítást, építést fölügyelő szervezet/személyzet figyelme nem terjedt ki erre a szakaszra, s az ilyen 'apróságokra'.

Hogy valami pozitívat is írjunk a Hódmezővásárhely és Szeged közti bringázásról, tegnap úgy néz ki pont került a levélben is említett jogvita végére. Az egyik út menti telektulajdonos nem akart hozzájárulni ahhoz, hogy a telekrészén fusson végig a bringaút és azt akarta elérni, hogy az adott szakaszon vezessék a másik oldalon. A jogvita jó időre megállította az építést, de a bíróság most úgy döntött, szabad utat kap a kerékpárút-építés.

Érdekel, hol merre bringázhatsz? Kövesd Kerékagyat a Facebookon!