Pofátlan termékelhelyezések a mozikban

2013.07.02. 16:29
Az egy dolog, hogy a James Bond mozi hallatán szinte kuncsorognak a nagy cégek, hogy egy kósza képkocka erejéig szerepelhessen a logójuk. De sok más film is van, ahol nem túl diszkréten tolják az arcunkba a termékmegjelenítést. A Totalfilm szedett össze pár példát, ezek közül választottuk ki a legpofátlanabbakat.

A McDonald's-ról egy igazi kultfilmben, a Ponyvaregényben beszélgettek a szereplők, aminek köszönhetően már mindenki tudja hogy hívják Párizsban a McRoyalt. A '90-es években egyébként is meglódult a McDonald's pénzgyártó gépezete, amit akár Quentin Tarantino filmjének is betudhatnánk, de ekkora összeesküvés-elméletet felesleges kreálni. Az viszont biztos, hogy a gyorséttermekben páran bepróbálkoztak egy Big Kahuna Burger-Sprite menüvel, pedig annak nem sok köze van a McDonald'shoz (sőt, semmilyen gyorsétteremhez, hiszen Tarantino találta ki a márkanevet).

royalewithcheese-body

Van egy kevésbé ismert film is, a Mac & Me 1988-ból, ami szinte végig egy hosszú és alapos Meki-reklám, így a sztoriról is untig elég annyit tudni, hogy egy kisgyerek a már említett gyorsétteremben tartja szülinapját, amin még jó, hogy maga Ronald McDonald is tiszteletét teszi. Pazar egy buli lehet az ilyen és biztos, hogy a film megjelenése után, a '80-as években rengeteg gyerek akart a gyorskajáldában szülinapozni.

4465946 19eed41e60e2c01f992c570c7ac040c2 wm

Egy másik amerikai márka, a Dr. Pepper üdítőital szintén úgy jelenik meg a Forrest Gump című filmben, hogy kár is lenne tagadni a marketinges hátsó szándékait. Forrest pont megszomjazik és magába dönt 15 üveggel a remek termékből, ami mellé megkapjuk a címszereplő mohó italfogyasztásának apropóját: az Amerikai Egyesült Államok elnökével való találkozásnak az ingyen kaja és pia a fénypontja. De azt se felejtsük el, hogy a Tobey Maguire-féle Pókember is Dr. Pepperre lőtte első pókhálóit.

És ha már az üdítőitaloknál tartunk, semmiképp sem mehetünk el Az istenek a fejükre estek és a Coca-Cola remekbe szabott szimbiózisa mellett. A film megmutatja, hogy igazából mindenkinek szüksége van egy üveg kólára, mert finom, mert szép, mert az üveg az csillog és persze roppant hasznos eszköz is tud lenni egy civilizálatlan közösségben is. A harmadik világbeli embereken kívül a szuperemberek is kólát isznak. A Superman 2. című filmben maga Superman is elrepül egy hatalmas Coca-Cola fényreklám előtt, mert a felhőkarcolók között cikázva sokkal jobb repkedni, mint a tiszta, akadálymentes égbolton, ezt mindenki tudja.

Az Ace Ventura – Állati nyomozó esetében nem egy konkrét márka promótálásáról van szó, (hacsak a hawaii ingek nagybani gyártója nem ezzel a filmmel akart hírverést csinálni magának), hanem a Miami Dolphins nevű amerikaifutball-csapat reputációját akarták feljebb tolni. A film után mindenki számára ismerté vált a csak regionálisan menő amerikai focicsapat.

4465950 67af46abd54a026539d8a0e715c8bdef wm.png

Hasonló missziót tűzött ki magának Woody Harrelson karaktere is a Zombieland című filmben. Őt ugyanis csak egyvalami izgatta a zombiapokalipszis sújtotta világban, hogy szerezzen magának egy nyamvadt Twinkiet (vaníliakrémmel töltött piskótaszerűség). Ennek a kampánynak nem sikerült lemérni a pontos sikerét, az viszont érdekes, hogy a gyártó először azt jelentette be, hogy befejezik a Twinkies forgalmazását (2012 novemberében), azóta viszont állítólag meggondolták magukat.

A Ray-Ban napszemüveggyártó cég kétszer is leborulhat Tom Cruise előtt. A Top Gun (1986) című filmben egy 3025-ös Large Aviator típusú termékben parádézott, ami bőven elég volt ahhoz, hogy 40 százalékkal megdobja a típus eladását. Ezt megelőzően Cruise egyszer már vállalta, hogy a Ray-Ban arca legyen. Akkor az 1983-as Kockázatos üzletben parádézott sokat napszemüvegben. Abban az évben 360 ezerrel több Wayfarert (ezt a típust viselte a sztár) értékesített a cég.

Tom-Cruise-Top-Gun-031

De hogy egy buktáról is beszéljünk, a Nike jócskán befürdött Hyperdunks fantázianevű cipőjével. Ez volt az az önmagát bekötő csuka, amit a Vissza a jövőbe 2. című filmben Marty McFly 2015-ben a lábára húzott. A gyár csinált is rögtön egy 1000 párból álló limitált kollekciót, de ezzel sajnos nem sikerült bankot robbantani. Úgy látszik, 1989-ben még nem álltak készen az emberek az efféle futurisztikus dolgokra, holott a pumpálós nyelvű és villogó talpú cipők akkoriban élték fénykorukat.

Nem véletlenül emlegettük James Bondot, a termékelhelyezés királyát. A GoldenEye-ban Pierce Brosnan karján ficegő Omega karóra eladása 35 százalékkal nőtt a film után pedig egy nem éppen olcsó óráról van szó. De a James Bond-kütyükről is sokat lehetne regélni, az Omega karóra csak egy a sok közül, amit az enyhén márkabuzi Q sufnijából előbányászhatunk. A BMW Z3-as modellje is itt debütált, ahogy az Aston Martin DB5-ös modellje is James Bondnak köszönhetően vált világhírűvé. Az új moziban, a Skyfall című filmben pedig szinte alig akad olyan képkocka a 143 perces játékidőben, amin ne lehetne látni a SONY feliratot.