Hosszú évek óta próbáljuk visszahozni és erősíteni a magyar közéleti sajtóból szinte teljesen kikopó tárcanovella műfaját. A lap belsős munkatársai és a legkiválóbb hazai írók közül nagyon sokan vállalták azt a történelmi feladatot, hogy újra megszerethessük ezt a csodálatos műfajt.
MEGVESZEMSzíntiszta pokol volt a DiCaprio-western forgatása
További Cinematrix cikkek
- A világ egyik legcsúfabb oldalát mutatja be ez az új Netflix-film
- Egy ültő helyünkben végigdaráltuk Stephen King kedvenc misztikus sorozatát
- Kegyetlenül megdolgoztatta az agytekervényeinket Hugh Grant új vallásos thrillerje
- Az új Dűne-sorozat pont arról szól, amitől napjainkban a legjobban rettegünk
- Maradj csak szenvedő, irányítható és gyermek
Alejandro G. Inarritu a Birdman sikere után valószínűleg bármilyen hülye kéréssel előállhatott volna a producereknek, mindenki térden állva várta volna a kívánságait. A Revenant forgatási beszámolói alapján úgy tűnik, hogy tényleg kicsit túltolta a helyzetet: a Leonardo DiCaprio főszereplésével készült westernt, ami egy 19. századi, valójában létezett felfedező történetéről mintázták, csak egy bizonyos napfénynél, valós fényekkel, és a Birdmanre emlékeztető folytonos kameramozgásokkal akart felvenni. Ez lehet, hogy művészeti koncepciónak erős, de a stáb már nem volt annyira oda tőle, és Innaritunak külön interjút kellett adni a Hollywood Reporternek, hogy lenyugtassa a kedélyeket, pedig a filmet csak december végén mutatják be.
Az egyik probléma az volt, amikor a Birdman producere, az ezen a filmen is dolgozó Jim Skotchdopole nem parancsolt megálljt Innaritu költekezésének, és a 90 millióra belőtt költségvetés csak nőtt és nőtt, becslések szerint egészen 135 millió dollárig. A rendező később kitiltotta a forgatásról a producert, feltehetőleg azért, mert szóvá akarta tenni az értelmetlen költekezést. Balszerencséből is volt rengeteg: a kanadai forgatást át kellett helyezni Argentínába, mert nem sikerült havat találni, és hiába szállították kamionszámra direkt a film kedvéért.
Innaritu tagadja, hogy őrület lett volna, a stábbeli kirúgásokról szóló pletykákat pedig azzal rázta le, hogy hát ő egy karmester, és ha egy hegedűt rosszul hangoltak, azt ki kell vennie a zenekarból. De a kirúgások és a producer mellett még volt probléma bőven: egy kéthetesre tervezett leállás hat hétre húzódott, emiatt kellett például Tom Hardy-nak kiszállnia az akkor induló Suicide Squadból. A bennfentesek szerint a stáb hosszú ideig próbált, pont a technikai precizitást igénylő jelenetek miatt, de Innaritu a forgatási napokon az összes tervet kidobta a kukába. Egy jelenet, amiben 30 prémvadásznak kellett összecsapnia legalább ennyi őslakossal, hirtelen már 200 statisztát igényelt, a rendező pedig egy ponton úgy döntött, hogy jó lenne, ha egy meztelen színészt végighúznának a földön egy ló után kötözve. A rendezőasszisztens Scott Robertson szerint viszont senki sem sérült meg, ráadásul naponta többször tartottak biztonságtechnikai megbeszéléseket, hogy a lehetséges sérüléseket elkerüljék.
A helyzetet súlyosbította, hogy Argentínába költözve eszméletlenül hideg lett a forgatáson, a hőérzet nagyjából mínusz 40 fok körül járt, de mivel a film ősszel játszódott, a színészeknek meg kellett tartaniuk a vékonyabb jelmezeiket. A kamera befagyott, mindenki reszketett, a technikai eszközök meg sorra mondták fel a szolgálatot, mondta a rendező.
Innaritu azzal zárta le az interjút, hogy pont ilyen körülményeket szeretett volna a filmhez, ha mindenki egy zöld háttér előtt kávézott volna a forgatáshoz, akkor ugyan mindenki boldog lett volna, de a film egy kalap szar lett volna végül.
Rovataink a Facebookon